Portal LifeSiteNews (2 grudnia 2025) informuje o wydaniu przez Canada Post świątecznych znaczków pocztowych z wizerunkiem Świętej Rodziny. Konserwatywny parlamentarzysta John Williamson pochwalił ten gest jako „przypomnienie prawdziwego znaczenia świąt”. Faryzejski gest władz świeckich nie może zakryć systemowej walki z Królestwem Chrystusa prowadzonej przez kanadyjskie państwo.
Estetyczny pozór kontra rzeczywistość apostazji
Choć oficjalny opis znaczka mówi o „scenie Narodzenia” z „Marją, Józefem i dzieciątkiem Jezus”, nie zmienia to faktu, że Kanada jako państwo formalnie odrzuca społeczne panowanie Chrystusa Króla. Pius XI w encyklice Quas primas nauczał niezbicie: „Królestwo naszego Odkupiciela obejmuje wszystkich ludzi. […] Nie można sprzeciwić się, że panowanie Jego rozciąga się nie tylko na narody katolickie, lub na tych jedynie, którzy przez przyjęcie chrztu według prawa do Kościoła należą, lecz także na wszystkich niechrześcijan”. Tymczasem współczesna Kanada:
- Legalizuje bluźniercze „małżeństwa” homoseksualne (2005)
- Finansuje mordowanie nienarodzonych poprzez „opiekę zdrowotną”
- Promuje ideologię LGBT poprzez urzędowe „miejsca dumy” („Places of Pride”)
„Christianity has historically been the main religion in Canada” – przyznaje anonimowy komentator, ale zaraz dodaje modernistyczne: „People coming to Canada must respect this”.
To klasyczna hermeneutyka ciągłości w praktyce: zachować estetyczny folklor chrześcijański, jednocześnie depcząc lex divina. Jak zauważył św. Robert Bellarmin: „Państwo bez religii katolickiej jest bandą zbójców” (De laicis).
Teologiczna pustka „pobożnego” projektu
Ilustracja Bex Morley przedstawia jedynie „nostalgiczną” scenę („simple and nostalgic take on the Nativity scene”), co demaskuje naturalistyczne podejście do Tajemnicy Wcielenia. Brakuje:
- Królewskiego majestatu Nowonarodzonego – „Król królów i Pan panujących” (1 Tm 6,15 Wlg)
- Symboliki Ofiary – żłób jako zapowiedź ołtarza Krzyża
- Nawet tradycyjnej aureoli nad głową Chrystusa
To redukcja Boga-Człowieka do sentymentalnej postaci z pocztówki, co Pius XII potępił w Humani generis jako „ukrytą immanentyzację religii”. Tymczasem Sobór Trydencki (sesja XXV) nakazywał czcić wizerunki Chrystusa „z właściwym majestatem i czcią”, nie zaś jako ilustracje do świeckich życzeń.
Systemowa hipokryzja instytucji państwowych
Canada Post – jak każda współczesna instytucja publiczna – uczestniczy w prześladowaniu Kościoła poprzez:
- Wydawanie bluźnierczych znaczków „2SLGBTQIA+” („Places of Pride”)
- Finansowanie z budżetu państwa promującego moralną degrengoladę
- Współpracę z reżimem narzucającym ideologiczną „poprawność”
„Thank you to Canada Post for this great reminder of the true meaning of Christmas!” – pisze Williamson, zupełnie pomijając fakt, że urzędowa „tolerancja” jest zaprzeczeniem Ewangelii.
Św. Pius X w Lamentabili potępił podobne próby relatywizacji: „Prawda zmienia się wraz z człowiekiem” (propozycja 58). „Prawdziwe znaczenie świąt” to nie estetyczny folklor, lecz uznanie Regnare Christum volumus!
Chrystus Król nie potrzebuje świeckich apologii
Chwalenie urzędu pocztowego za „dobrą pamięć” o Chrystusie to przejaw klerykalizmu na odwrót. Jak nauczał Pius XI w Quas primas: „Państwa winny publicznie czcić Chrystusa jako Króla”. To nie Chrystus potrzebuje gestów urzędników, lecz narody potrzebują Jego Prawa:
- Zniesienia „małżeństw” sodomickich
- Zakazu bluźnierczych „parad równości”
- Przywrotu kary śmierci za herezję (Kodeks Justyniana, kan. 24)
Jak zauważył kard. Billot: „Państwo formalnie apostata traci wszelką legitymację” (De Ecclesia). Dopóki Kanada nie uzna Social Reign of Christ the King, jej „pobożne” znaczki są jedynie bałwochwalczym substytutem prawdziwej pobożności.
W obliczu tej modernistycznej farsy, katolicy prawdziwie wierni powinni przypomnieć słowa św. Pawła: „Nie stójcie w jednym jarzmie z niewiernymi! Alboż bowiem jaka spółka sprawiedliwości z nieprawością? Albo jaka społeczność światłości z ciemnością?” (2 Kor 6,14 Wlg).
Za artykułem:
Conservative MP praises Canada Post’s Nativity stamps: ‘Reminder of the true meaning of Christmas’ (lifesitenews.com)
Data artykułu: 02.12.2025








