Portal Catholic News Agency (2 grudnia 2025) relacjonuje cztery pozwy sądowe przeciwko diecezji Youngstown w Ohio oraz szkole średniej Ursuline High School, zarzucające „niedopełnienie obowiązków” w przypadku rzekomego znęcania się i molestowania uczniów przez piłkarzy szkolnej drużyny. Federalne pozwy oskarżają szkołę o ignorowanie „wielokrotnych przypadków nękania i przemocy” ze strony sportowców, by chronić „chwałę drużyny futbolowej” (blockquote>„asking [her] for sex and nude photos”; „hazing, physical and sexual abuse, kidnapping, production and dissemination of child pornography, and theft”
). Czwarty pozew, złożony w sądzie hrabstwa Mahoning, dotyczy rzekomej wiedzy administracji o planowanym ataku na uczennicę w stołówce szkolnej.
Diecezja, reprezentowana przez „biskupa” Davida Bonnara, wyraża „głęboki smutek”, zaś szkoła zapewnia, że „podjęła wszystkie stosowne działania”, określając zarzuty jako „bezzasadne i pozbawione meritum”. Adwokat powodów Subodh Chandra oskarża o „kulturę stawiania wizerunku szkoły i programu sportowego ponad świętym obowiązkiem ochrony dzieci”.
Kryzys dyscypliny moralnej w instytucjach neo-kościoła
Opisany skandal odsłonia teologiczną zapaść posoborowych struktur, gdzie salus animarum (zbawienie dusz) zostało zastąpione kultem sukcesu świeckiego. Już Pius XI w Quas Primas (1925) nauczał, że „całe społeczeństwo ludzkie” musi podlegać władzy Chrystusa Króla, gdyż „nie przez co innego szczęśliwe państwo — a przez co innego człowiek, państwo bowiem nie jest czym innym, jak zgodnym zrzeszeniem ludzi”. Tymczasem Ursuline High School, jak typowa instytucja Nowego Porządku, hołduje bałwochwalstwu sportowemu, sprzeniewierzając się katolickiej misji kształtowania cnót.
Bezsilność pseudo-hierarchii wobec grzechu
Reakcja „biskupa” Bonnara („deeply saddened”) to klasyczny przykład pastoralnego modernizmu, gdzie unika się jasnego potępienia zła w imię fałszywego miłosierdzia. Św. Pius X w liście Notre charge apostolique (1910) demaskował taką postawę: „Zamiast zwalczać naturalizm i herezję, które wszystko niszczą, ograniczają się do bezużytecznych skarg na ich skutki”. Gdyby „duchowni” mieli prawowite święcenia (co jest wątpliwe po 1968 r.), powinni natychmiast zastosować kanony 2359 i 2368 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r., przewidujące ekskomunikę za ciężkie przestępstwa przeciw moralności.
Prawo cywilne zastępuje prawo Boże
Fakt, że sprawy trafiły do sądów federalnych (w oparciu o Title IX) zamiast być rozstrzygnięte przez trybunały kościelne, dowodzi całkowitej sekularyzacji pseudo-Katolickich instytucji. Jak przypomina Syllabus błędów Piusa IX (1864), błędem jest twierdzenie, że „Kościół nie ma władzy używania siły” (pkt 24) czy że „duchowni powinni być całkowicie wyłączeni od władzy świeckiej” (pkt 27). Tymczasem diecezja Youngstown, godząc się na jurysdykcję świecką, zdradza swój charakter jako agenturę masońskiego porządku światowego.
Systemowa apostazja, nie jednostkowe zaniedbania
Adwokat Chandra słusznie wskazuje na „kulturę chronienia wizerunku”, lecz nie dociera do źródła problemu: neo-kościół utracił nadprzyrodzoną tożsamość. Gdy Sobór Watykański II zadekretował w Gaudium et Spes otwarcie na świat, szkoły „katolickie” stały się przechowalniami dla „ducha tego świata” (1 J 2,15). Brak tu nie tylko tradycyjnego nadzoru kapłańskiego, ale przede wszystkim exorcizmu mentalnego przeciwko duchom przemocy i nieczystości (Łk 10,19). Ofiary nie potrzebują „odszkodowań”, tylko egzorcyzmów i prawdziwej Mszy Trydenckiej za dusze opętane duchem Sodomy.
Za artykułem:
Ohio Catholic high school and diocese hit with 4 lawsuits over alleged student-led abuse (catholicnewsagency.com)
Data artykułu: 02.12.2025








