Obraz przedstawiający biskupa w tradycyjnych szatach przed zamkniętą kościelną drzwiami z książką "The Practice of the Presence of God", symbolizujący duchową pustkę i doktoraną dezorientację promowaną przez uzurpatora 'Papieża Leona XIV' (Roberta Prevosta).

Duchowa iluzja antypapieża: Nowy „przywódca” sekty posoborowej promuje kwietystyczne błędne nauczanie

Podziel się tym:

Duchowa iluzja antypapieża: Nowy „przywódca” sekty posoborowej promuje kwietystyczne błędne nauczanie

Portal Catholic News Agency (3 grudnia 2025) relacjonuje, iż uzurpator watykański Robert Prevost, występujący pod imieniem Leon XIV, podczas powrotu z Libanu do Rzymu polecił dziennikarzom książkę The Practice of the Presence of God autorstwa XVII-wiecznego karmelity bosego brata Wawrzyńca Od Zmartwychwstania jako klucz do swojej duchowości. Wypowiedź pretendenta do urzędu Piotrowego brzmiała:

„To bardzo prosta książka kogoś, kto nawet nie podaje swojego nazwiska. […] Opisuje rodzaj modlitwy i duchowości, w której po prostu oddaje się swoje życie Panu i pozwala się Panu prowadzić. […] Jeśli chcecie coś wiedzieć o mnie – to jest moja duchowość od wielu lat”.

Teologiczny rozkład w pigułce

Publikacja przypisywana bratu Wawrzyńcowi – będąca zbiorem 30 stron listów i rozmów – od końca XVII wieku budziła wątpliwości doktrynalne. Już w 1694 roku Święte Oficjum umieściło ją w Indeksie Ksiąg Zakazanych, widząc w niej przejawy kwietystycznej herezji, potępionej przez Innocentego XI w bulli Coelestis Pastor (1687). Jak przypomina encyklika Quanta Cura Piusa IX:

„Błąd kwietystów głosi, iż doskonałość duszy polega na biernej kontemplacji, zaniedbującej praktykowanie cnót i posłuszeństwo przykazaniom”.

Antypapież Prevost, powołując się na tę podejrzaną mistykę, ujawnia fundamentalny relatywizm duchowy struktury posoborowej. Jego słowa: „pozwala się Panu prowadzić” w rzeczywistości oznaczają odrzucenie obiektywnego porządku łaski ustanowionego przez Chrystusa Króla w sakramentach i Magisterium. Jak stwierdził św. Pius X w encyklice Pascendi Dominici gregis:

„Moderniści, pod pozorem wewnętrznego prowadzenia, negują konieczność zewnętrznego autorytetu, co prowadzi do całkowitego subiektywizmu wiary”.

Antyteologia kuchennego błędu

Promowana przez uzurpatora „duchowość” sprowadza relację z Bogiem do emocjonalnego poczucia obecności, co znajduje wyraz w słowach rzekomego brata Wawrzyńca:

„Czas pracy […] nie różni się dla mnie od czasu modlitwy. W hałasie i zamieszaniu mojej kuchni […] posiadam Boga w tak wielkim spokoju, jakbym klęczał przed Najświętszym Sakramentem”.

Taka teologiczna aberracja stoi w jaskrawej sprzeczności z nauką św. Tomasza z Akwinu (Summa Theologica II-II, q. 83, a. 13), który wyraźnie uczy o konieczności attentio mentis (skupienia umysłu) dla ważności modlitwy. Kongregacja Świętego Oficjum w dekrecie Lamentabili sane exitu (1907) potępiła jako modernistyczny błąd zdanie:

„Wiara jako przyzwolenie umysłu opiera się ostatecznie na sumie prawdopodobieństw” (propozycja 25).

Gnostycka utopia vs. katolicki realizm

Opisywana przez uzurpatora postawa „zaufania” w sytuacjach takich jak „lata terroryzmu w Peru” odsłania pelagiańskie korzenie posoborowej duchowości. Prawdziwy Kościół naucza, jak przypomina Sobór Trydencki (sesja VI, kan. 13):

„Jeśli ktoś twierdzi, że człowiek może bez szczególnego wsparcia Bożego wytrwać w otrzymanej sprawiedliwości – niech będzie wyklęty”.

Tymczasem duchowość promowana przez antypapieża pomija kluczowe elementy życia łaski:

  • Nie ma wzmianki o konieczności stanu łaski uświęcającej
  • Brak odniesienia do Ofiary Mszy Świętej jako źródła wszelkiej świętości
  • Zalecenie lektury bez imprimatur kościelnego (wbrew kanonowi 1399 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917)
  • Milczenie o obowiązku posłuszeństwa niezmiennemu Magisterium

Schizma w akcji: fałszywy „pasterz” zdradza swoją naturę

Szczególnie wymowne są słowa Prevosta o konklawe:

„Pogodziłem się z faktem, gdy zobaczyłem, jak sprawy się toczą, [że] to może być rzeczywistość. […] Wziąłem głęboki oddech. Powiedziałem: No to ruszamy. Panie, Ty dowodzisz i Ty prowadzisz drogę”.

Ta „mistyka zgody na przeznaczenie” stanowi dokładne przeciwieństwo katolickiej koncepcji władzy, gdzie – jak uczy Pastor Aeternus Soboru Watykańskiego I –

„Biskup Rzymski jest następcą błogosławionego Piotra w prymacie, a nie tylko w honorze czy jurysdykcji”.

Udział w nielegalnym konklawe po „abdykacji” Bergoglia (Franciszka) czyni z Prevosta nie następcy Piotra, lecz przywódcę sekty, co potwierdza jego promocja duchowości sprzecznej z katolicką ortodoksją.

W obliczu duchowej katastrofy

Apoteoza brata Wawrzyńca przez uzurpatora stanowi kolejny dowód na całkowite zerwanie posoborowia z katolicką Tradycją. Jak ostrzegał św. Pius X w Lamentabili sane exitu:

„Dogmaty, sakramenty i hierarchia […] są tylko sposobem wyjaśnienia i etapem ewolucji świadomości chrześcijańskiej” (propozycja 54) – to błąd modernizmu potępiony przez Kościół.

Wierni katolicy muszą rozpoznać w tym zdarzeniu kolejny sygnał ostrzegawczy. Jedyną odpowiedzią na duchową zapaść pseudo-Kościoła pozostaje wierność Mszy Świętej Wszechczasów, różańcowi oraz nauczaniu papieży sprzed zgubnego Soboru Watykańskiego II.


Za artykułem:
The kitchen friar’s book that inspires Pope Leo’s spirituality
  (catholicnewsagency.com)
Data artykułu: 03.12.2025

Więcej polemik ze źródłem: catholicnewsagency.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.