Portal LifeSiteNews relacjonuje spór wokół petycji demokratów o przedłużenie subsydiów Affordable Care Act (Obamacare), przeciwko czemu ostro protestuje organizacja Susan B. Anthony Pro-Life America (SBA). Powodem jest finansowanie aborcji poprzez dotacje dla ubezpieczeń zdrowotnych. Administracja Donalda Trumpa forsuje ograniczenia, lecz wciąż dopuszcza finansowanie morderstw nienarodzonych w przypadkach gwałtu, kazirodztwa czy domniemanego zagrożenia życia matki.
Naturalistyczna redukcja świętości życia
„Cosignatures will be scored negatively and reflected on each member’s profile on SBA Pro-Life America’s National Pro-Life Scorecard”
– grozi szefowa SBA Marjorie Dannenfelser. Choć retoryka „obrony życia” brzmi pozornie zgodnie z katolicyzmem, cała debata toczy się na gruncie fundamentalnego kompromisu z kulturą śmierci. Jak przypomina encyklika Casti connubii Piusa XI: „Nawet bowiem życie dziecka nienarodzonego […] winno być chronione tak troskliwie, jak życie samej matki”. Tymczasem spór dotyczy jedynie zakresu finansowania aborcji, nie zaś jej całkowitego zakazu. To klasyczny przykład aksjologicznego uwikłania w modernistyczną logikę „mniejszego zła”.
Hermeneutyka ciągłości z aborcją
Organizacja SBA słusznie piętnuje Obamacare jako narzędzie „radykalnego odstępstwa od zasady Hyde’a”, lecz równocześnie milcząco akceptuje wyjątki w federalnym finansowaniu aborcji wprowadzone przez administrację Trumpa. Tym samym legitymizuje się herezję, iż istnieją „dopuszczalne” przypadki dzieciobójstwa. Kanon 2350 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r. jednoznacznie stanowi: „Popełniający przerywanie ciąży […] podlegają ekskomunice ipso facto zastrzeżonej Stolicy Apostolskiej”. Żaden „postępowy kompromis” nie może zmienić tego dogmatu moralnego.
Polityczna symulacja obrony życia
Działania administracji Trumpa – od przywrócenia zasady Mexico City po ograniczenia w programie Title X – to jedynie pozorne gesty wobec elektoratu. Jak zauważa portal, projekt ustawy No Taxpayer Funding for Abortion wymagałby 60 głosów w Senacie, co w obecnym układzie sił jest nierealne. Tymczasem sam Trump wcześniej publicznie popierał aborcję, a teraz instrumentalnie wykorzystuje retorykę pro-life do budowy wizerunku. To potwierdza diagnozę Piusa X z encykliki Pascendi, iż moderniści „dostosowują się do opinii publicznej jak najzręczniej” (nr 39).
Teologiczne bankructwo ruchów „pro-life”
Cała debata wokół subsydiów Obamacare obnaża teologiczną jałowość świeckich organizacji „obrońców życia”. Skupiając się wyłącznie na taktycznych staraniach politycznych, pomijają one nadprzyrodzony wymiar walki z aborcją: konieczność nawrócenia narodów pod panowanie Chrystusa Króla. Jak nauczał Pius XI w Quas primas: „Nie przez co innego szczęśliwe państwo […] nie może istnieć bez Chrystusa”. Bez przywrócenia publicznego panowania Chrystusa żadne „ustawy kompromisowe” nie zatrzymają masakry niewinnych.
Za artykułem:
SBA threatens to hold GOP supporters of Democrat Obamacare petition accountable (lifesitenews.com)
Data artykułu: 03.12.2025








