Katolicka procesja modlitwy w Minnesocie z wizerunkiem Chrystusa Króla i protestami wyborczymi Mike'a Lindella i Tima Walza na tle.

Moralne dylematy w kampanii Mike’a Lindella na gubernatora Minnesoty

Podziel się tym:

Portal LifeSiteNews relacjonuje przygotowania Mike’a Lindella, CEO MyPillow, do walki o urząd gubernatora Minnesoty. Komitet wyborczy „Mike Lindell for Governor” został zarejestrowany 4 grudnia 2025 roku, zaś sam zainteresowany określa swoje szanse na start jako „98-procentowe”. Wśród przeciwników wymienia się m.in. urzędującego gubernatora Tima Walza z Partii Demokratycznej, oskarżanego o tolerowanie nadużyć w systemie pomocy społecznej.

„Minnesota, under Governor Walz, is a hub of fraudulent money laundering activity” – komentował sytuację Donald Trump na platformie Truth Social, zapowiadając deportację nielegalnych imigrantów z Somalii.

Naturalistyczne podstawy kampanii

Analiza przedstawionego materiału ujawnia całkowitą redukcję dyskursu politycznego do płaszczyzny utylitarnej. Brak jakiegokolwiek odniesienia do transcendentnych fundamentów ładu społecznego – katolickiej nauki o regnum sociale Christi (królewskiej władzy Chrystusa nad narodami) – zastąpiono technokratycznymi rozważaniami o „trudnej drodze” kandydata. Tymczasem już Leon XIII w encyklice Immortale Dei nauczał: „Państwa nie mogą bez zbrodni zachowywać się tak, jakby Bóg w ogóle nie istniał, albo odrzucać religię jako obcą i niepotrzebną”.

Fałszywy paradygmat „praw człowieka”

Debata wokół nadużyć socjalnych i imigracji została zawężona do horyzontu liberalnej koncepcji „praw” oderwanych od prawa naturalnego. Żaden z polityków – w tym Lindell deklarujący się jako „człowiek wiary” – nie podnosi kwestii podstawowej: czy jakakolwiek władza cywilna ma moralne prawo przyznawać przywileje społeczne osobom łamiącym prawo imigracyjne? Pius XII w przemówieniu do prawników katolickich (1953) stanowczo przypomniał: „Państwo nie może przyznawać praw sprzecznych z porządkiem ustanowionym przez Stwórcę”.

Niebezpieczeństwo fideizmu politycznego

Wzmianka, że Lindell „jako człowiek wiary powinien się modlić o cud”, odsłania kolejną duchową pułapkę: próby zastąpienia roztropności politycznej irracjonalnym fideizmem. Św. Tomasz z Akwinu w „Sumie teologicznej” (II-II q. 49) podkreślał, że cnota roztropności wymaga „pamięci o przeszłości, bystrości w teraźniejszości i przewidywania przyszłości” – cech wyraźnie nieobecnych w programie kandydata, który stracił „kilka procesów sądowych” o powtarzanie nieudowodnionych teorii spiskowych.

Kryzys autorytetu i anarchia informacyjna

Opisywany przypadek Lindella stanowi jaskrawą ilustrację kryzysu legitymizacji władzy w społeczeństwie pozbawionym nadprzyrodzonej perspektywy. Gdy w 1910 roku św. Pius X potępiał modernizm w dekrecie „Lamentabili”, wskazał jako błąd nr 58: „Wszelką doskonałość moralną należy umieścić w gromadzeniu bogactw wszelkimi możliwymi środkami i w zaspokajaniu przyjemności”. Kampania oparta na osobistych funduszach milionera, który „będzie mógł zostać w wyścigu tak długo, jak zechce”, dosłownie realizuje tę modernistyczną wizję.

Katolicka alternatywa: odrzucenie fałszywej dychotomii

Sytuacja w Minnesocie obnaża bankructwo dwubiegunowego systemu politycznego zbudowanego na fundamencie rewolucji francuskiej. Zarówno demokratyczny gubernator Walz, jak i republikański kontrkandydat Lindell funkcjonują w tym samym paradygmacie świeckiego humanizmu. Tymczasem katolicka nauka społeczna – od „Syllabusa błędów” Piusa IX po encyklikę „Quas Primas” Piusa XI – jednoznacznie domaga się uznania Chrystusa Króla za jedynego prawowitego Pana narodów. Jak przypominał Pius XI: „Pokój Chrystusa w Królestwie Chrystusowym – oto jedyna droga zbawienia”.

Moralny obowiązek katolików

W świetle niezmiennej doktryny Kościoła katolicy w Minnesocie stoją przed jasnym obowiązkiem: odrzucenia fałszywej opcji wyborczej pomiędzy dwoma błędnymi wizjami społecznymi. Zamiast angażować się w „trudną kampanię” świeckiego biznesmena, powinni domagać się od wszystkich kandydatów:

  1. Publicznego uznania królewskiej władzy Chrystusa nad Minnesotą
  2. Wprowadzenia prawa chroniącego życie od poczęcia do naturalnej śmierci
  3. Zakazu propagowania grzechów wołających o pomstę do nieba (homoseksualizm, gender, rozwody)
  4. Wyrzeczenia się masońskich zasad „wolności, równości, braterstwa”

Bez takiego radykalnego nawrócenia – jak przestrzegał już prorok Izajasz – „naród, który idzie drogą grzeszną, zginie, choćby miał wsparcie tysiąca Lindellów” (por. Iz 30,1-3 Wlg).


Za artykułem:
Mike Lindell prepares to run for governor of Minnesota
  (lifesitenews.com)
Data artykułu: 05.12.2025

Więcej polemik ze źródłem: lifesitenews.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.