Grupa katolików modlących się przed krzyżem w lesie pod Rozprzą, na tle spadek przyrody i martwe dziki, symbolizujące boski sąd

Zuchwałość władzy świeckiej w obliczu Bożego porządku

Podziel się tym:

Portal „Gość Niedzielny” informuje o śledztwie wszczętym przez Prokuraturę Rejonową w Piotrkowie Trybunalskim w sprawie znalezienia w lesie pod Rozprzą (woj. łódzkie) oskórowanego truchła dzika zakażonego afrykańskim pomorem świń (ASF). Minister rolnictwa Stefan Krajewski sugeruje możliwość podrzucenia zwierzęcia, zaś Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego bada sprawę pod kątem bioterroryzmu. W czwartek znaleziono kolejne cztery martwe dziki w odległości ok. 1-1,2 km od pierwszego znaleziska. Władze zapewniają, że w hodowlach trzody chlewnej w powiecie piotrkowskim nie stwierdzono dotąd ASF. Cała narracja ujawnia bluźnierczą pychę świeckiej władzy, która w swym naturalistycznym zaślepieniu odrzuca lex aeterna (prawo wieczne) rządzące stworzeniem.

Redukcja Bożego porządku do biurokratycznej procedury

Śledztwo dotyczy podejrzenia kłusownictwa. […] Truchło dzika poddane zostało utylizacji

Komunikat pomija fundamentalną prawdę: wszelka władza nad stworzeniem wywodzi się od Boga (Rdz 1,28), zaś choroba zwierząt pozostaje w ścisłym związku z grzesznym nieładem wprowadzonym przez upadek człowieka. Pius XI w encyklice Quas primas stanowczo przypomina: „Nie przez co innego szczęśliwe państwo – a przez co innego człowiek, państwo bowiem nie jest czym innym, jak zgodnym zrzeszeniem ludzi”. Tymczasem wspomniane służby, kierując się pozytywistyczną logiką, traktują chorobę zwierząt jako wyłącznie problem techniczny, całkowicie ignorując jej wymiar moralny i eschatologiczny.

Modernistyczne bałwochwalstwo nauki

Badania wykazały, że odnalezione zwierzę było nosicielem wirusa ASF. […] w czwartek podczas przeszukania lasów znaleziono kolejne cztery martwe dziki

Przedstawiona retoryka uwypukla modernistyczne uwielbienie dla procedur laboratoryjnych, gdzie „Państwowy Instytut Weterynaryjny w Puławach” staje się wyrocznią mającą zastąpić Bożą Opatrzność. Tymczasem św. Pius X w dekrecie Lamentabili potępił błąd głoszący, że „Pismo Święte […] zawiera […] zmyślenia poetów” (propozycja 7). Analogicznie, współczesne „badania genetyczne” służą tu stworzeniu mitologii naukowej, mającej zasłonić prawdę o karze za odstępstwo narodów od wiary katolickiej.

Brak nawiązania do katolickiej nauki o stworzeniu

Artykuł zawiera rażące przemilczenie: żadnej wzmianki o obowiązku katolickiej pokuty i modlitwy przebłagalnej. Gdy w średniowieczu występowały zarazy zwierząt, biskupi zarządzali procesje pokutne i błagalne nabożeństwa do św. Rocha – patrona od zarazy. Tymczasem minister Krajewski ogranicza się do technokratycznych frazesów:

zaapelował […] o ograniczenie pobytu w lasach i przestrzeganie zasad bioasekuracji w gospodarstwach

To jawny przejaw apostazji opisanej w Syllabusie Piusa IX: „Kościół nie może […] potępiać błędów filozoficznych” (propozycja 11). Władza świecka uzurpuje sobie prawo do regulowania relacji człowieka z przyrodą, odrzucając nadprzyrodzoną perspektywę grzechu i odkupienia.

Demonstracja antychrześcijańskiego humanitaryzmu

Szczególnie oburzające jest instrumentalne wykorzystanie choroby zwierząt do promowania biurokratycznej kontroli:

w promieniu 5 km od miejsca odnalezienia martwego dzika działa 58 gospodarstw, w których utrzymywanych jest ponad 7 tys. świń

W świetle encykliki Quas primas jest to przejaw „zeświecczenia czasów obecnych, tzw. laicyzmu, jego błędów i niecnych usiłowań”. Zamiast wezwać do modlitwy i pokuty za grzechy narodu, władza tworzy kolejne „strefy” i „rekomendacje”, ukazując swe oblicze jako nowoczesnego Molocha żądającego posłuszeństwa.

Teologiczny wymiar zarazy

Choroba zwierząt, podobnie jak wszystkie klęski, stanowi signum Dei (znak Boży) wobec narodów porzucających wiarę katolicką. Jak nauczał św. Augustyn: „Nawet złośliwość błądzących i niesprawiedliwych […] służy […] ku wypróbowaniu i ukazaniu cnót sprawiedliwych” (O Państwie Bożym XI, 18). Tymczasem prokuratura i służby weterynaryjne, kierując się duchem Lamentabili, który potępił pogląd, że „Kościół nie może skutecznie bronić etyki ewangelicznej” (propozycja 63), ujawniają swą bezradność wobec wyższego porządku moralnego.


Za artykułem:
Prokuratura prowadzi dochodzenie ws. truchła dzika znalezionego w gm. Rozprza
  (gosc.pl)
Data artykułu: 05.12.2025

Więcej polemik ze źródłem: gosc.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.