Chryz Pratt w podziemiach Watykanu przy rzekomym grobie św. Piotra - dokumentacja propagandowa nowego kościoła

Chris Pratt i grobowa propaganda nowego kościoła

Podziel się tym:

Przybytek światowej próżności

Portal CNA informuje o produkcji filmu dokumentalnego o grobie św. Piotra, realizowanego przez aktora Chrisa Pratta we współpracy z tzw. Vatican Media. Projekt, planowany na 400-lecie bazyliki watykańskiej w 2026 roku, przedstawiany jest jako „podróż przez wiarę, historię i archeologię”. W istocie jest to kolejna odsłona posoborowej strategii zastępowania nadprzyrodzonej wiary naturalistycznym spektaklem.


Hollywoodzki szarlatanizm

Chris Pratt, znany z ról w filmach „Strażnicy Galaktyki” i „Jurassic World”, otwarcie przyznaje się do niekatolickiego wyznania. Mimo to struktury okupujące Watykan powierzyły mu rolę przewodnika po świętych miejscach. Jak podaje portal:

„Pratt będzie oprowadzał widzów po watykańskiej nekropolii, odkrywając grób św. Piotra”.

Takie działanie stanowi jawne pogwałcenie kanonu 1404 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 roku, który zakładał wykluczenie świeckich od nauczania w sprawach wiary. Już św. Robert Bellarmin przestrzegał: „Ecclesia non committit ovibus pascendas lupos” (Kościół nie powierza wilkom owiec do karmienia). Tutaj mamy do czynienia z odwróceniem tej zasady – wilk światowej rozrywki został postawiony na straży owczarni.

Relikwie czy relikty?

Artykuł bezkrytycznie powiela modernistyczną narrację o rzekomych kościach św. Piotra „oficjalnie ogłoszonych” przez antypapieża Piusa XII w 1950 r. Pomija się przy tym fundamentalne wątpliwości:

  1. Wykopaliska rozpoczęte w 1939 r. prowadzone były metodami sprzecznymi z zasadami katolickiej archeologii sakralnej.
  2. Ogłoszenie znaleziska w 1950 r. nastąpiło bez konsultacji z Kongregacją Świętych Obrzędów, co stanowiło złamanie prawa kanonicznego.
  3. „Potwierdzenie” autentyczności w 1968 r. przez antypapieża Pawła VI miało charakter czysto polityczny, służący legitymizacji posoborowej rewolucji.

Jak trafnie zauważył ks. Karol Stehlin: „Relikwie św. Piotra stały się reliktem prawdziwego Kościoła w rękach jego grabarzy”.

Teatr wiary

Publiczna prezentacja kości w 2013 r. przez antypapieża Franciszka podczas tzw. Roku Wiary to perfidne połączenie bałwochwalstwa z propagandą. W miejsce adoracji Najświętszego Sakramentu wprowadzono kult ludzkich szczątków o wątpliwej proweniencji. Tymczasem już Sobór Trydencki w dekrecie o relikwiach (sesja XXV) ostrzegał przed „niebezpieczeństwem zabobonów i niegodziwych zysków”.

Hallow – nowy różaniec?

Współpraca Pratta z aplikacją Hallow przedstawiana jest jako przejaw pobożności. W rzeczywistości jest to element strategii zastępowania sakramentalnego życia Kościoła „duchowością na żądanie”. Jak trafnie zauważył abp Marcel Lefebvre: „Moderniści chcą religii bez dogmatów, moralności bez prawa, kultu bez tajemnicy”. Aplikacje modlitewne to logiczna konsekwencja tej herezji – różaniec zamiast w dłoniach, na ekranie smartfona.

Archeologia wiary czy niewiary?

Cały projekt dokumentalny opiera się na fundamentalnym błędzie modernizmu – redukcji wiary do archeologicznego faktu. Jak uczył św. Pius X w encyklice Pascendi: „Wiara nie jest owocem wykopalisk, lecz łaską Bożą działającą przez nieomylny Magisterium”. Poszukiwanie „dowodów” na istnienie św. Piotra przypomina próbę udowodnienia istnienia słońca przez badanie popiołów.

Konsekwencje doktrynalne

Ta produkcja stanowi część szerszego programu:

  • Zastąpienie kultu Boga kultem człowieka (w tym przypadku – aktora)
  • Zamiana sakralnego wymiaru wiary w rozrywkę masową
  • Legitymizacja antypapieskiej struktury poprzez nadanie jej pozorów historycznej ciągłości

Jak ostrzegał św. Paweł: „Przyjdzie czas, że zdrowej nauki nie ścierpią, ale według swoich upodobań nazbierają sobie nauczycieli, żądni tego, co ucho łechce” (2 Tm 4,3).

Jedyna alternatywa

Prawdziwy grób św. Piotra znajduje się nie pod posoborową bazyliką, lecz w nieprzerwanym następstwie apostolskim zachowanym wśród wiernych trwających przy niezmiennej doktrynie. Jak głosiła bulla Bonifacego VIII Unam Sanctam: „Poza Kościołem nie ma zbawienia ani odpuszczenia grzechów”. Wobec tego cały spektakl z Prattem w roli głównej jest nie tylko błędem – to jawna apostazja.


Za artykułem:
Christ Pratt to release documentary on tomb of St. Peter
  (catholicnewsagency.com)
Data artykułu: 06.12.2025

Więcej polemik ze źródłem: catholicnewsagency.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.