Portal LifeSiteNews informuje o liście Kanadyjskiej Konferencji „Biskupów” Katolickich (CCCB) do premiera Marka Carneya, sprzeciwiającym się proponowanym zmianom w ustawie C-9 („Ustawie o zwalczaniu nienawiści”), które znoszą tzw. „obronę tekstów religijnych w dobrej wierze”. Według sygnatariusza listu, „biskupa” Pierre’a Goudreaulta, zmiany te „stwarzają poważne obawy” o wolność religijną, gdyż „Kanadyjczycy mogliby zostać pociągnięci do odpowiedzialności karnej za szczere poszukiwanie prawdy”.
Legalistyczna retoryka zamiast obrony Prawa Bożego
„Biskupi” CCCB wyrażają zaniepokojenie jedynie prawnymi konsekwencjami nowelizacji, całkowicie pomijając jej teologiczną ohydę wobec Boskiego autorytetu Pisma Świętego. Goudreault pisze:
„Usunięcie tego przepisu może stworzyć niepewność dla wspólnot wiary, duchowieństwa, pedagogów i innych, którzy mogą obawiać się, że wyrażanie tradycyjnych nauk moralnych lub doktrynalnych mogłoby zostać błędnie zinterpretowane jako mowa nienawiści”.
Zastosowanie tutaj modernistycznego języka „tradycyjnych nauk moralnych” (a nie objawionej prawdy niepodlegającej ludzkiej negocjacji) demaskuje apostazję posoborowej hierarchii. Jak zauważył Pius XI w encyklice Quas Primas:
„Jeżeliby ludzie prywatnie i publicznie uznali nad sobą władzę królewską Chrystusa, wówczas spłynęłyby na całe społeczeństwo niesłychane dobrodziejstwa, jak należyta wolność, jak porządek i uspokojenie, jak zgoda i pokój” (nr 19).
„Biskupi” CCCB nie domagają się przywrócenia społecznego panowania Chrystusa Króla, lecz negocjują z masońskim rządem „szerokie konsultacje” w sprawie ograniczania wolności głoszenia Słowa Bożego. To klasyczny przykład kolaboracji z rewolucją antychrześcijańską.
Milczenie o źródłach prześladowania: odrzucenie Królestwa Chrystusowego
List CCCB przemilcza fundamentalną przyczynę prześladowań: systematyczne usuwanie Chrystusa z życia publicznego, czego Quas Primas nazywa „główną przyczyną nieszczęść” społeczeństw (nr 1). Kanadyjscy „pasterze” nie przypominają słów św. Pawła:
„Zapłatąście kupieni, nie stawajcie się niewolnikami ludzkimi” (1 Kor 7,23).
Zamiast tego, w geście typowym dla neo-kościelnej biurokracji, proponują „kompromis”:
„Uważamy, że możliwe jest osiągnięcie wspólnego celu promowania społeczeństwa wolnego od prawdziwej nienawiści, przy jednoczesnym poszanowaniu konstytucyjnych praw milionów Kanadyjczyków”.
To jawna kapitulacja przed naturalizmem potępionym w Syllabusie błędów Piusa IX (punkty 39-55). Żadne „prawa konstytucyjne” nie mogą stać ponad prawem Bożym, a próby „godzenia” tych porządków są herezją potępioną jako „indifferentismus” (Syllabus, pkt 15-18).
Modernistyczne korzenie kryzysu
Proponowane zmiany w ustawie C-9 są logiczną konsekwencją przyjęcia przez neo-kościół posoborowych zasad wolności religijnej (Dignitatis Humanae), które Pius IX potępił jako „szaleństwo” (Syllabus, pkt 77-79). Gdy Kościół wyrzeka się swego nadprzyrodzonego posłannictwa, państwo zajmuje jego miejsce jako najwyższy arbitrer moralności – co doskonale ilustruje wypowiedź posła liberalnego Marka Millera:
„Wyraźnie istnieją sytuacje w tych tekstach [biblijnych], gdzie stwierdzenia są nienawistne […]. Nie powinny być używane jako obrona i być może prokuratorzy powinni mieć możliwość wniesienia oskarżeń”.
„Biskupi” CCCB nie potępiają tej bluźnierczej wypowiedzi, ograniczając się do biurokratycznego listu. To dowód całkowitej utraty nadprzyrodzonej tożsamości przez posoborową hierarchię, co Pius X w Lamentabili Sane przypisał wpływom modernizmu:
„Dogmaty, sakramenty i hierarchia […] są tylko sposobem wyjaśnienia i etapem ewolucji świadomości chrześcijańskiej” (potępiony błąd nr 54).
Jedyna prawowita odpowiedź: Restauracja Królestwa Chrystusa
Katolicka odpowiedź na prześladowania nie polega na negocjacjach z bezbożną władzą, lecz na nieprzejednanej obronie praw Chrystusa Króla. Jak nauczał Pius XI:
„Królestwo naszego Odkupiciela obejmuje wszystkich ludzi – […] tak, iż najprawdziwiej cały ród ludzki podlega władzy Jezusa Chrystusa” (Quas Primas, nr 13).
Dopóki „duchowni” neo-kościoła będą uznawać świeckie rządy za równoprawnych partnerów w „kształtowaniu społeczeństwa”, dopóty prześladowania będą się nasilać. Prawdziwi katolicy muszą odrzucić tę modernistyczną farsę i domagać się publicznego uznania społecznego panowania Naszego Pana Jezusa Chrystusa – bez kompromisów i bez lęku przed więzieniem.
Za artykułem:
Canadian bishops condemn Liberal ‘hate speech’ proposal that could criminalize quoting Scripture (lifesitenews.com)
Data artykułu: 05.12.2025








