Portal Catholic News Agency relacjonuje wypowiedzi przedstawicieli organizacji związanych z Georgetown Initiative on Catholic Social Thought and Public Life, którzy przedstawiają masowe deportacje jako źródło „strachu i niepokoju” wśród Latynosów. W artykule z 5 grudnia 2025 r. Roxana Rueda Moreno z Iskali i Paula Fitzgerald z Ayuda kreują obraz „prześladowanych” nielegalnych imigrantów, pomijając całkowicie katolicką naukę o posłuszeństwie prawom oraz obowiązkach państwa.
Emocjonalna manipulacja zamiast zasad moralnych
„Żyjemy w ciągłym strachu i niepokoju” – dramatycznie stwierdza Moreno, opisując przypadki rodzin ukrywających się w domach. Tego typu narracja, typowa dla rewolucji kulturowej, celowo pomija fakt, iż nielegalne przekroczenie granicy stanowi wykroczenie przeciw porządkowi społecznemu. Jak przypominał Pius XII w przemówieniu do prawników katolickich (6 XII 1953): „Porządek prawny wymaga, by obywatele wypełniali swoje obowiązki względem państwa, które ma prawo do obrony swoich granic”.
„Zwykle mogliśmy udzielać odpowiedzi — istniał memo chroniący te miejsca przed działaniami ICE wcześniej, ale wszystko to uległo pogorszeniu” – tłumaczy Fitzgerald, krytykując zniesienie stref ochronnych wokół kościołów i szkół.
Ta wypowiedź ujawnia bałwochwalczy kult nielegalności. Wbrew nauce Leona XIII (Immortale Dei), która uczy, że „władza publiczna pochodzi od Boga”, aktywistka domaga się ograniczenia jej uprawnień. Tymczasem encyklika Sapientiae Christianae (1890) wyraźnie stwierdza: „Obowiązkiem obywatela jest przestrzegać wiernie praw państwowych i nie uchylać się od żadnego z ciężarów przez nie nakładanych”.
Fałszywa narracja o „kościelnych sanktuariach”
Wspomniane „memo chroniące” to nic innego jak polityka administracji Obamy z 2011 r., traktująca kościoły jako „sensitive locations”. Neokościół posoborowy przekształcił jednak dom Boży w przestępcze kryjówki, zapominając słów św. Pawła: „Czyż nie wiecie, że święci świat sądzić będą?” (1 Kor 6,2). Konsekwentnie, prawdziwy Kościół zawsze nauczał, że miejsca kultu nie mogą służyć jako schronienie dla łamiących prawo.
Fitzgerald ubolewa nad rzekomym „pogorszeniem zaufania do organów ścigania”, całkowicie ignorując katolicką zasadę rendere cuique suum (oddaj każdemu co mu się należy). W dokumentach Świętego Oficjum z 1866 r. czytamy jasno: „Nie wolno udzielać schronienia przestępcom uciekającym przed sprawiedliwością”. Tymczasem Ayuda, pod płaszczykiem pomocy „ofiarom przemocy”, faktycznie toruje drogę anarchii.
Zdrada biskupich obowiązków
Artykuł wspomina o „specjalnym przesłaniu” amerykańskich „biskupów”, którzy potępiają deportacje. Ci uzurpatorzy w sutannach realizują program masońskiej agendy, wyrażonej w punkcie 55 Syllabusa błędów Piusa IX: „Kościół powinien być oddzielony od państwa, a państwo od Kościoła”. Prawdziwi pasterze, jak Pius X w encyklice Vehementer Nos, nauczali, że „Kościół jest społecznością tak doskonałą, jak żadna inna, ma więc z natury i prawa pełną swobodę” w głoszeniu praw moralnych – w tym obowiązku przestrzegania prawa imigracyjnego.
Rzekome „stanie w obronie społeczności” to w rzeczywistości promocja kulturowego samobójstwa. Jak ostrzegał Pius XI w Quas Primas: „Gdy Boga i Jezusa Chrystusa usunięto z praw i z państw, zburzone zostały fundamenty władzy”. Neokościół, broniąc nielegalnej imigracji, aktywnie współpracuje w niszczeniu chrześcijańskich narodów.
Teologia wyzwolenia w nowym wydaniu
Przedstawione historie „rozłączonych rodzin” i „ofiar przemocy” stanowią klasyczną lewacką manipulację emocjami. Moreno opowiada o wujku deportowanym do innego stanu, co przedstawia jako tragedię. Tymczasem prawdziwi katolicy pamiętają męczenników pokroju św. Tekli, którzy oddawali życie za wiarę, a nie za prawo do nielegalnego pobytu.
„Widząc katolickich przywódców stojących w solidarności z migrantami i imigrantami, którzy są źle traktowani, to wspaniałe” – entuzjazmuje się Fitzgerald.
To jawne kłamstwo. Katoliccy przywódcy są posłuszni prawu Bożemu, które w Dekalogu nakazuje: „Nie kradnij” (Wj 20,15) – a nielegalne przekroczenie granicy to przywłaszczenie cudzego terytorium. Św. Augustyn w Państwie Bożym poucza: „Usunięcie sprawiedliwości, czymże są królestwa jeśli nie wielkimi zbiorowiskami zbrodni?”.
Na koniec warto przypomnieć słowa Piusa XII z encykliki Summi Pontificatus: „Kościół uczy, że w wypełnianiu naszych codziennych obowiązków powinniśmy dostrzegać podstawowy środek uświęcenia”. Nielegalni imigranci, łamiąc prawo, nie wypełniają żadnego obowiązku – a neokościół, ich broniąc, staje się wspólnikiem grzechu.
Za artykułem:
Leaders in Latino communities say mass deportation causes ‘fear and anxiety’ (catholicnewsagency.com)
Data artykułu: 05.12.2025








