Portal eKAI (8 grudnia 2025) relacjonuje przemówienie „papieża” Leona XIV z okazji uroczystości Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Marji Panny, w którym stwierdził: „Dar Niepokalanego Poczęcia jest wielki, ale wielki jest również dar chrztu, który otrzymaliśmy! Cudowne jest «tak» Matki Pana, ale cudowne może być również nasze «tak»”. Tę bluźnierczą paralelę między przywilejem udzielonym wyłącznie Bożej Rodzicielce a łaską chrztu świętego należy rozumieć jako kolejny etap systemowej dekonstrukcji katolickiej doktryny o wyjątkowości Marji.
Podważenie dogmatu o absolutnej wyjątkowości Marji
„Antypapież” posoborowy powołuje się na św. Augustyna, by uzasadnić tezę o rzekomej równorzędności łaski chrztu i przywileju Niepokalanego Poczęcia. Tymczasem dogmat ogłoszony bullą Ineffabilis Deus Piusa IX (1854) stanowi niepodważalnie: „Najświętsza Dziewica Maryja od pierwszej chwili swego poczęcia […] została zachowana jako nietknięta od wszelkiej zmazy grzechu pierworodnego” (ab omni originalis culpae labe praeservata immunem). To jednorazowy akt wszechmocy Bożej, związany wyłącznie z Bożym Macierzyństwem, jak podkreśla św. Tomasz z Akwinu: „Dla czci Pana, który od Niej miał przyjąć ciało, było rzeczą stosowną, aby Dziewica jaśniała najwyższą czystością” (Summa Theol., III, q. 27, a. 4).
Porównywanie tego nadprzyrodzonego przywileju z chrztem, który – choć sakramentalnie odradza – nie usuwa skutków grzechu pierworodnego (fomes peccati), stanowi herezję przeciwko nauce o absolutnej wyjątkowości Bożej Rodzicielki. Jak przypomina św. Ludwik Maria Grignion de Montfort: „Bóg Ojciec zebrał wszystkie wody i nazwał je morzem; zebrał wszystkie łaski i nazwał je Maryją” (Traktat o prawdziwym nabożeństwie do Najświętszej Marji).
„Cudowne jest «tak» Matki Pana, ale cudowne może być również nasze «tak»”
Naturalistyczna redukcja łaski do „codziennych obowiązków”
Wypowiedź uzurpatora watykańskiego demaskuje modernistyczną redukcję nadprzyrodzoności do psychologii:
- Przemilczenie konieczności stanu łaski uświęcającej dla prawdziwego współdziałania z Bogiem
- Zastąpienie teologicznego pojęcia „posłuszeństwa wiary” (oboedientia fidei, Rz 1:5) mglistym „odnawianiem «tak»”
- Sprowadzenie „uczynków miłości” do poziomu „codziennych obowiązków”, co neguje zasadę opera supererogationis właściwą świętym
To jawna negacja nauki Soboru Trydenckiego: „Jeśliby ktoś twierdził, że człowiek może być usprawiedliwiony przed Bogiem własnymi uczynkami […] bez łaski Bożej – niech będzie wyklęty” (sesja VI, kan. 1). Tymczasem „antypapież” głosi pelagiańską wizję zbawienia przez zwykłą aktywność, co potwierdza jego wezwanie do „posług, aby wszędzie Jezus mógł być znany” – typowo protestanckie pomieszanie ewangelizacji z naturalnym aktywizmem.
Bluźniercze pominięcie kultu Przeczystej Dziewicy
W całym przemówieniu brak jakiegokolwiek wezwania do uczczenia Niepokalanej przez praktyki zatwierdzone przez Magisterium:
- Milczenie o modlitwie różańcowej – „bronią przeciwko wszystkim błędom” (Leon XIII)
- Brak zachęty do naśladowania cnót Marji, szczególnie czystości w dobie globalnej rozwiązłości
- Zerwanie z tradycją poświęcenia się Niepokalanemu Sercu, jak czynili prawowici papieże (Pius XII)
To ewidentne potwierdzenie masońskiego planu „zniszczenia szczególnej czci dla Dziewicy”, o którym pisał św. Maksymilian Kolbe w kontekście herezji masonerii (Rycerz Niepokalanej, 1936).
Teologiczne bankructwo posoborowej „misji”
Stwierdzenie, że „cudowne może być nasze «tak» […] wiernie odnawiane” odsłania fundamentalny błąd antropocentryzmu posoborowego:
| Katolicka doktryna | Posoborowa herezja |
|---|---|
| „Nikt nie jest dobry, tylko sam Bóg” (Łk 18:19) | Człowiek może własnymi czynami dorównać Marji |
| Wiara jako „dar Boży” (Ef 2:8) | Wiara jako ludzkie „«tak» odnawiane każdego dnia” |
| Marja jako „Matka Łaski Bożej” (Litania Loretańska) | Marja jako „inspirująca przykład” samozbawienia |
Jak ostrzegał św. Pius X w encyklice Pascendi: „Moderniści […] religię sprowadzają do pewnego rodzaju niewyraźnego odczucia, które wyrasta z potrzeby tego, co Boskie” (n. 14). Właśnie to „niewyraźne odczucie” zastępuje dziś kult Przeczystej Dziewicy w sekcie posoborowej.
Duchowy testament Prawdziwego Kościoła
W odpowiedzi na tę apostazję, katolicy trwający przy niezmiennej wierze wyznają z Piusem IX: „Ty sama [Marjo] starłaś głowę węża pierworodnego, zachowajże teraz i nadal Kościół święty i dom twój od zasadzek podstępnego nieprzyjaciela” (Modlitwa do Niepokalanej). Jedynie powrót do Mszy Świętej Wszechczasów, praktyk pokutnych i prawdziwego nabożeństwa maryjnego może odwrócić zgubne skutki tej modernistycznej rewolucji.
Za artykułem:
08 grudnia 2025 | 16:05Leon XIV: każdy wierzący może jak Maryja powiedzieć Bogu „tak” (ekai.pl)
Data artykułu: 08.12.2025








