Scena profanacji Eucharystii w katedrze Notre Dame - Brigitte Macron otrzymuje Komunię od nieprawowierno ordynowanego Philippe'a Marsseta

Zdrada Eucharystii w Notre Dame: Neo-kościół kontynuuje profanację

Podziel się tym:

Zdrada Eucharystii w Notre Dame: Neo-kościół kontynuuje profanację

Portal LifeSiteNews (8 grudnia 2025) relacjonuje skandaliczny incydent sprzed roku, gdy Brigitte Macron, żona francuskiego prezydenta, podczas uroczystej „mszy” w odbudowanej katedrze Notre Dame w Paryżu przyjęła „komunię” z rąk pomocniczego „biskupa” Philippe’a Marsseta. Wydarzenie, transmitowane przez państwową telewizję, spotkało się z milczącą aprobatą arcybiskupa Paryża Laurenta Ulricha oraz komentatora programu „Le Jour du Seigneur”, który stwierdził: „Ma do tego pełne prawo”. „Ksiądz” Guy Pagès wystosował w tej sprawie list do „antypapieża” Leona XIV, domagając się nałożenia kanonicznych kar na odpowiedzialnych za publiczne świętokradztwo.


Kanoniczna zdrada wobec prawa Bożego

Sytuacja Brigitte Macron – rozwódki żyjącej w związku niesakramentalnym z Emmanuelem Macronem, otwarcie popierającej aborcję, eutanazję i postulaty ruchu LGBT – stanowi klasyczny przykład osoby objętej kanonem 855 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 roku: „Publiczni grzesznicy, jeśli są uporczywi i dają publiczne zgorszenie, należy odmówić Komunii św., dopóki nie dadzą publicznych dowodów poprawy i nie naprawią zgorszenia”. Pius XII w encyklice Mystici Corporis (1943) potwierdził: „Nikt może przystąpić do tego Sakramentu, chyba że jest wolny od świadomości grzechu śmiertelnego”.

„Arcybiskup” Ulrich i jego pomocnik nie tylko złamali prawo kościelne, ale przede wszystkim dopuścili się zdrady wobec samego Chrystusa Eucharystycznego. Św. Paweł w 1 Liście do Koryntian (11:27) nie pozostawia wątpliwości: „Kto spożywa chleb lub pije kielich Pański niegodnie, winny będzie Ciała i Krwi Pańskiej”. Św. Jan Chryzostom w Homiliach o Ewangelii Mateusza ostrzegał: „Kapłan, który pozwala niegodnemu przystąpić do Stołu Pańskiego, staje się współwinny jego potępienia”.

Język apostazji: od teologii do politycznej służalczości

„Ma do tego pełne prawo” – stwierdzenie komentatora „Le Jour du Seigneur”

To zdanie demaskuje całkowitą degenerację języka neo-kościoła. Termin „prawo” zostaje tu wypaczony, oderwany od obiektywnego prawa Bożego na rzecz subiektywnego „prawa człowieka”. Tymczasem Pius XI w Quas Primas (1925) nauczał: „Państwa nie mogą odmawiać publicznej czci królującemu Chrystusowi, jeśli pragną utrzymać nienaruszoną swoją powagę i przyczynić się do pomnożenia szczęścia ojczyzny”.

Komentarz telewizyjny ujawnia mentalność całkowicie zlaicyzowanej pseudo-struktury kościelnej, gdzie:

  • Eucharystia zostaje zredukowana do „symbolu integracji społecznej”
  • Autorytet „duchownych” służy legitymizacji władzy politycznej
  • Kanon 915 zostaje zastąpiony zasadą „nieobrażania możnych tego świata”

Symptom głębszej choroby: od pedofilii do profanacji

„Ksiądz” Pagès w liście do „antypapieża” słusznie przywołuje paralelę Benedykta XVI między nadużyciami seksualnymi a pogardą dla Eucharystii. Jednakże nie dostrzega, że oba zjawiska są nieuchronnymi owocami soborowego przewrotu. Już św. Pius X w encyklice Pascendi (1907) demaskował modernistów: „Dla nich sakramenty są tylko przypomnieniem dobroczynności Stwórcy” (propozycja 41 potępiona w Lamentabili).

Gdy znika wiara w rzeczywistą Obecność, Kościół staje się:

  1. Narzędziem inżynierii społecznej
  2. Sceną dla politycznych spektakli
  3. „Przestrzenią dialogu” zamiast strażnicą prawdy

Milczenie Rzymu: apostazja w pełni świadoma

Fakt, że zarówno „Dykasteria ds. Kultu Bożego”, jak i sam „antypapież” Leon XIV ignorują wezwania do naprawy, potwierdza tezę sedewakantyzmu: struktury okupujące Watykan utraciły jakąkolwiek legitymizację. Św. Robert Bellarmin w De Romano Pontifice (II,30) stwierdza jednoznacznie: „Papież jawny heretyk automatycznie traci urząd”. Kanon 188 §4 Kodeksu z 1917 roku precyzuje: „Każdy urząd staje się wakujący na mocy samego faktu poprzez publiczne odstępstwo od wiary”.

Profanacja w Notre Dame nie jest odosobnionym incydentem, lecz częścią systematycznej destrukcji kultu:

Element destrukcji Przykład z Notre Dame Nauczanie katolickie
Komunia dla publicznych grzeszników Brigitte Macron Kan. 855 KPK 1917
Polityczna instrumentalizacja liturgii Obecność głów państw Quas Primas (Pius XI)
Medialne tryumfalizowanie grzechu Transmisja TV z komentarzem Mirae caritatis (Leon XIII)

Duchowa odpowiedź: powrót do niezmiennej Tradycji

Jedyną właściwą reakcją na tę apostazję jest całkowite odcięcie się od neo-kościelnych struktur. Jak nauczał św. Wincenty z Lerynu w Commonitorium: „Wiara katolicka to ta, w którą wierzono zawsze, wszędzie i przez wszystkich”. Wierni powinni:

  • Strzec się uczestnictwa w „mszach” nowego rytu (Novus Ordo)
  • Szukać kapłanów wiernych Mszy Trydenckiej
  • Odmawiać modlitwy wynagradzające za świętokradztwa

Jak przewidywał Pius X w Pascendi: „Moderniści, wdzierający się do Kościoła, doprowadzą go do stanu, w którym będzie się on wlókł jak upokarzający żebrak pośród nieprzyjaciół”. Dzisiejsze wydarzenia w Notre Dame są bolesnym potwierdzeniem tej proroczej diagnozy.


Za artykułem:
Pope Leo must ‘intervene’ after Brigitte Macron’s ‘profane’ reception of Communion: French priest
  (lifesitenews.com)
Data artykułu: 08.12.2025

Więcej polemik ze źródłem: lifesitenews.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.