Nowa szopka na Placu „Świętego Piotra”: modernistyczna deformacja tajemnicy Wcielenia
Portal Vatican News informuje o planowanej na 15 grudnia inauguracji szopki i choinki na Placu „Świętego Piotra” pod przewodnictwem siostry Raffaelli Petrini – prezydent Gubernatoratu Państwa Watykańskiego. Ceremoniał obejmuje wystawienie regionalnej szopki z diecezji Nocera Inferiore-Sarno oraz 25-metrowej jodły z Val d’Ultimo, a także modernistycznej instalacji w Auli Pawła VI autorstwa kostarykańskiej artystki. Całość zwieńczy audiencja u antypapieża Leona XIV. Już sama struktura wydarzenia demaskuje głęboką apostazję okupującej Watykan struktury.
Kobieta przewodnicząca liturgicznemu aktowi: pogwałcenie prawa Bożego
„Ceremonii będzie przewodniczyć s. Raffaella Petrini” – donosi portal. Katolicka nauka jednoznacznie stwierdza, iż kobiety nie mogą sprawować żadnej władzy jurysdykcyjnej w Kościele (Can. 126 §2 KPK 1917). Już w 1917 r. Święte Oficjum podkreśliło: „Mulieres nulla auctoritate ecclesiastica, neque ordinaria neque delegata, pollicentur” (kobiety nie posiadają żadnej władzy kościelnej, ani zwyczajnej, ani delegowanej). Tymczasem siostra Petrini, jako „prezydent Gubernatoratu”, jawnie narusza tę zasadę – co stanowi namacalny owoc soborowej rewolucji feministycznej.
„Wśród przedstawionych scen znajdują się: po lewej stronie przekrój baptysterium, po prawej «Dom dziedzińców»; na pierwszym planie fontanna Helvius, nad którą umieszczono herb z orzechem — symbolem dawnego uniwersytetu Nocera dei Pagani”
Tak opisana szopka to przykład redukcji sacrum do etnograficznej atrakcji turystycznej. Święty Pius X w encyklice Pascendi demaskował modernistów, którzy „religię pojmują jako wytwór pewnego uczucia, powstającego z potrzeby boskości” (Pascendi, 6). Umieszczenie elementów lokalnej architektury (baptysterium, fontanna Helvius) i heraldyki (herb z orzechem) sprowadza misterium Wcielenia do poziomu ludowej zabawki, niszcząc jego uniwersalny, nadprzyrodzony charakter.
Ekologiczne bałwochwalstwo zamiast adoracji
Watykański portal z lubością opisuje „zielone” aspekty choinki: „Po zakończeniu ekspozycji z zielonych gałęzi jodły zostaną wytworzone olejki eteryczne […] pozostałe drewno zostanie przekazane organizacji charytatywnej, aby je wykorzystać w sposób z poszanowaniem stworzenia”. To jawny przejaw ekologicznego naturalizmu, potępionego przez Piusa IX w syllabusie: „Moralność winna być oparta na pożytku doczesnym społeczeństwa” (Syllabus, pkt 56). Tradycyjna teologia uczy, że stworzenia materialne istnieją dla chwały Boga, a nie jako przedmiot ekologicznego kultu (Ps 148, 5-10 Wlg).
Modernistyczna szopka: aborcyjny aktywizm w miejsce pokory betlejemskiej
Szczytem teologicznego absurdum jest instalacja w Auli Pawła VI: „Nacimiento Gaudium ukazuje postać Maryi w stanie błogosławionym […] złożoną z 28 000 kolorowych wstążek, z których każda symbolizuje jedno życie ocalone od aborcji”. Artystka Paula Sáenz Soto wprowadza dwóch wizerunków Marji – brzemiennej i adorującej – co stanowi bezprecedensowe naruszenie decorum w sztuce sakralnej. Święty Oficjum w dekrecie z 1890 r. zakazał wszelkich „nowinek w przedstawianiu świętych osób” (Decreta Authentica, 4121).
Włączenie wątku aborcyjnego to typowy przykład polityzacji liturgii. Jak uczy encyklika Quas Primas Piusa XI: „Pokój Chrystusowy w Królestwie Chrystusowym […] nie przez co innego szczęśliwe państwo […] bo państwo nie jest czym innym, jak zgodnym zrzeszeniem ludzi” (Quas Primas). Tymczasem „szopka życia” sprowadza Królestwo Boże do poziomu społecznego aktywizmu – co Pius XI nazwałby „odwróceniem uwagi od modernizmu” (por. Lamentabili sane exitu).
Antypapież jako zwornik apostazji
Całość ma być „błogosławiona” przez uzurpatora Roberta Prevosta („Leona XIV”) podczas audiencji 15 grudnia. Sedewakantyzm przypomina: od czasu nieważnego wyboru Jana XXIII Stolica Apostolska pozostaje sede vacante. Uczestnictwo w tej farsie jest współudziałem w świętokradztwie, gdyż – jak uczy św. Robert Bellarmin – „jawny heretyk nie może być papieżem” (De Romano Pontifice).
Wystawienie szopki do 11 stycznia („święto Chrztu Pańskiego” w nowym kalendarzu) to kolejny gwałt na tradycji. Prawdziwy Kościół obchodzi oktawę Objawienia Pańskiego do 13 stycznia – data zakończenia ekspozycji symbolizuje więc dalsze okaleczanie liturgicznego roku.
Za artykułem:
Znana jest data inauguracji szopki i choinki na Placu św. Piotra (vaticannews.va)
Data artykułu: 09.12.2025








