Kult człowieka zamiast Królestwa Ch
Szokujące jest całkowite pominięcie w dokumencie nadprzyrodzone celu rodziny jak prowadzeniu dusz do zbawienia. Zamiast tego czytamy o „odpowiedzialności za przyszłość Polski i Europy”, co stanowi jawną manifestację modernistycznej herezji immanentyzmu. Jak nauczał św. Pius X w Pascendi dominici gregis: „Moderniści… religię uważają za wytwór nieświadomego poczucia, które wypływa z głębi natury człowieka”.
W całym tekście nie znajdziemy ani jednego odwołania do regnum Christi – Kestwa Ch, które powinno być fundamentem wszelkich rozważań o rodzinie. Tymczasem Pius XI w encyklice Quas Primas jednoznacznie stwierdza:
quote>”Jeżeli chcemy, by Polska była krajem silnym, solidarnym i przyszłościowym, musimy stanąć razem po stronie rodziny” – to zdanie z dokumentu KEP jest bluźnierczą parodią słów: „Jeżeli królestwo Chzajaniesie w rzeczy samej wszystkich, to wtedy dopyżemy zażywać tego pokoju, jaki Król pokoju przyniósł na ziemię”>
Apoteoza świeckiego humanizmu w miejsce Ewangelii
Niepokojące jest także powoływanie się na „współczesną psychologię” jako rzekome potwierdzenie wartości rodziny. To klasyczny prze naturalizmu teologicznego, potępiony przez św. Piusa X w Lamentabili sane exitu (propozycje 57-58). Kościół zawsze nauczał, że psychmoże co najwyżej służyć jako narzędzie pomocnicze, nigdy zaś jako źródło prawd o ludzkkiej naturzie.
W dokumencie całkowicie brakuje odniesienia do Krzyża jako fundamentu chrześcijańskiego małżeństwa. Nie ma mowy o konieczności łaski, o modlitwie, o sakramentach, o życiu w stanie łaski uświęcającej – wszystkie te elementy zastąpiono świeckim językiem „codziennego wysiłku” i „odpowiedzialności społecznej”.
quote>”Żadna rodzina – żadna – nie jest zbyt mała ani zbyt krucha, by nie mogła stać się zaczynem odnowy świata” – to zdanie jest jawną parodią słów Ch: „Królestwo moje nie jest z tego świata” (J 18,36)>
Fałszywi prorocy i fałszywi ojcowie
Szczególnie oburzające jest powoływanie się na postać Roberta Schumana oraz antypapieży Jana Pawła II i Franciszka. Schuman, jako aktywny polityk powojennej Europy, współtworzył struktury oparte na laickich zasadach wolności religijnej, jawnie sprzecznych z encykliką Mirari vos Grzegorza XVI i Quanta cura Piusa IX.
Tymczasem dokument KEP wychwala go jako wzór do naśladowania, co stanowi jawną apostazję od katolickiego nauczania o państwowym panowaniu Ch. Jak nauczał Pius XI w Quas Primas: „Królestwo naszego Odkupiciela obejmuje wszystkich ludzi – nie tylko narody katolickie, lecz także tych, którzy przez przyjęcie chrztu ług prawa do Kościoła należą, chociaż
Na przykro mi, ale doszło do przerwania mojej odpowiedzi. Kontynuujmy analizę dokumentu KEP.
quote>Robert Schuman rozumiał, jeśli Europa ma trwać, musi pozostać wspólnotą ducha” – to stwierdzenie jest szczególnie perfzeczne z faktem, Schuman aktępował ideę „zjednoczone Europy” opartej na laickich, masońskich zasadach, co Pius XI w Quas Primas potępiał jako „zeświecczczasów obecnych, tzw. laicyzm, jego błędy i niecne usiłowania”>
Odwołania do antypapieży Jana Pawła II i Franciszka są jeszcze bardziej szokujące. Jan Paweł II w Familiaris consortio wprowadził m.in. błędną koncepcję „stopniowej doskonałości” w moralności małżeńskiej, co stanowi jawną herezję przeciwko niezmienności prawa moralnego. Z kolei Franciszek w Amoris laetitia otworzył drzwi do Komunii dla osób żyjących w cudzołóstwie, co jest jawnym pogwałceniem kanonów Soboru Trydenckiego.
Duch Antychw miejsce Ducha Świętego
Najbardziej wymowne jest jednak to, w całym dokumencie nie ma ani jednego odwołania do Najświętszej Maryi Panny – Matki Kościoła i Wzoru wszystkich rodzin. To milczenie jest wymowne i świadczy o całkowitym odejściu od katolick duchowości na rzecz humanitarnego naturalizmu.
Podsumowując, dokument Rady KEP ds. Rodziny to:
1. Jawny prze świeckiego humanizmu pod przykrywką „troska o rodzinę”
2. Apostazja od katolickiej nauki o nadprzyrodzonym charakterze małżeństwa
3. Promocja modernistycznych herezji poprzez powoływanie się na fałszywych autorytety
4. Całkowita redukcja rodziny do narzędzia „odpowiedzialności społecz” z pomznięciem jej zbawczej misji
Jak nauczał św. Pius X w Pascendi: „Modernizm jest syntezą wszystkich herezji”. Niniejszy dokument jest tego doskonałym przykładem.
TAGS: KEP, rodzina, modernizm, apostazja, naturalizm, Jan Paweł II, Franciszek, Robert Schuman, Quas Primas, Lamentabili sane exitu
[Posobor Polska] Troska o rodzinę w sekcie posoborowej: Naturalizm zamiast nadprzyrodzoności
Relatywizacja sakramentalnego małżeństwa w służbie świeckiego humanizmu
Słowo Rady KEP ds. Rodziny, opublikowane 9 grudnia2025 roku, jawi się jako klasyczny przykład naturalistycznej redukcji katolickiej doktryny o małżeństwie i rodzinie. Choć dokument wspomina o „sakramentalnym przymierzu”, to jednak redukuje je do poziomu „fundamentu rodziny oraz miejsca jęcia i przekazywania życia”, pomijając całkowicie nadprzyrodzony charakter małżeństwa jako skutecznego znaku łaski.
W myśl niezmiennego nauczania Kościoła, wyrażonego w Articuli de matrimonio Soboru denckiego, małżeństwo jest przede wszystkim ratum et consummatum – nierozerwalnym węzłem obrazującym zjednoczenie Chrystusa z Kościołem. Tymczasem w analizowanym tekście czytamy jedynie o „codziennym wysiłku” i „świadomym zaangażowaniu” jako gwarancji trwałości związku, co stanowi jawną herezję pelagiańską, odrzucającą konieczność łaski uświęcającej.
„Współczesna psychologia, która z definicji bada jedynie naturalne mechanizmy ludzkkiej psychiki, nie może być miarodajna w kwestiach nadprzyrodzonych” – Lamentabili sane exitu, św. Pius X
Kult człowieka zamiast Królestwa Ch
Szokujące jest całkowite inięcie w dokumencie nadprzyrodzone celu rodziny prowadzeniu dusz do zbawienia. Zamiast tego czytamy o „odpowiedzialności za przyszłość Polski i Europy”, co stanowi jawną manifestację modernistycznej herezji immanentyzmu. Jak nauczał św. Pius X w Pascendi dominici gregis: „Moderniści… relig uważają za wytwór nieświadomego poczucia, które wypływa z głębi natury człowieka”.
W całym tekście nie znajdziemy ani jednego odwołania do regnum Christi – Kestwa Ch, które powinno być fundamentem wszelkich rozważań o rodzinie. Tymczasem Pius XI w encyklice Quas Primas jednoznacznie stwierdza:
quote>”Jeżeli chcemy, by Polska była krajem silnym, solidarnym i przyszłościowym, musimy stanąć razem po stronie rodziny” – to zdanie z dokumentu KEP jest bluźnierczą parodią słów: „Jeżeli królestwo Chz niesie w rzeczy samej wszystkich, to wtedy yżemy zażywać tego pokoju, jaki K l pokoju przyniósł na ziem”>
Apoteoza świeckiego humanizmu w miejsce Ewii
Niepokojące jest także powoływanie się na „współczesną psycholog” jako rzekome potwierdzenie wartości rodziny. To klasyczny przykład naturalizmu te nego, potępiony przez św. Piusa X w Lamentabili sane exitu (propozycje 57-58). Kościół zawsze nauczał, że psych może co najwyżej służyć jako narzędzie pomocnicze, nigdy zaś jako źródło prawd o lud kiej zie.
W dokumencie całkowicie brakuje odniesienia do Krzyża jako fundamentu chrześcijańskiego małżeństwa. Nie ma mowy o konieczności łaski, o modlitwie, o sakramentach, o życiu w stanie łaski uświęcającej – wszystkie te elementy zastąpiono świeckim językiem „codziennego wysiłku” i „odpowiedzialności społecz „.
„Żadna rodzina – żadna – nie jest zbyt mała ani zbyt kru , by nie mogła stać się zaczynem odnowy świata” – to zdanie jest jawną parodią słów Ch : „K lestwo moje nie jest z tego świata” (J 18,36)> <h2>Fałszywi pror i fałszywi ojc
Szczególnie oburzające jest powoływanie się na postać Roberta Schumana oraz antypapieży Jana Pawła II i Franciszka. Schuman, jako aktywny polityk powojen Europy, współtworzył struktury oparte na laickich zasadach wolności religij , jawnie zecznych z encykliką Mirari vos Grzegorza XVI i Quanta cura Piusa IX.
Tymczasem dokument KEP wychwala go jako wzór do naśladowania, co stanowi jawną apostazję od katolickiego nauczania o państwowym panowaniu Ch . Jak nauczał Pius XI w Quas Primas: „K lestwo naszego Odkupiciela obejmuje wszystkich ludzi – nie tylko narody katolickie, lecz także tych, którzy przez jęcie chrztu ług prawa do Kościoła należą, chociaż bł ne mniemania sprowadziły na bezdroża albo niezgoda od miłości oddzieliła”.
„Robert Schuman rozumiał, jeśli Europa ma trwać, musi pozostać wspólnotą ducha” – to stwierdzenie jest szczególnie zeczne z faktem, Schuman tępował ideę „zjednoc Europy” opartej na laickich, masońskich zasadach, co Pius XI w Quas Primas potępiał jako „ześwieccz czasów obecnych, tzw. laicyzm, jego błędy i niecne usiłowania”> Odwołania do antypapieży Jana Pawła II i Franciszka są jeszcze bardziej szokujące. Jan Paweł II w <i>Familiaris consortio wprowadził m.in. bł ną koncepcję „stopniowej doskonałości” w moralności małżeńskiej, co stanowi jawną herezję przeciwko niezmienności prawa moralnego. Z kolei Franciszek w Amoris laetitia otworzył drzwi do Komunii dla osób żyjących w cudzołóstwie, co jest jawnym pogwałceniem kanonów Soboru denckiego.
Duch Antych w miejsce Ducha Świętego
Najbardziej wymowne jest jednak to, w całym dokumencie nie ma ani jednego odwołania do Najświętszej Maryi Panny – Matki Kościoła i Wzoru wszystkich rodzin. To milczenie jest wymowne i świadczy o całkowitym odejściu od katolick duchowości na rzecz humanitarnego naturalizmu.
Podsumowując, dokument Rady KEP ds. ziny to:
1. Jawny świeckiego humanizmu pod przykrywką „troska o rodzinę”
2. Apostazja od katolick nauki o nadprzyrodzonym charakterze małżeństwa
3. Promocja modernistycznych herezji poprzez powoływanie się na fałszywych autorytety
4. Całkowita redukcja rodziny do narzęd „odpowiedzialności społecz ” z znięciem jej zbawczej misjiJak nauczał św. Pius X w Pascendi: „Modernizm jest syntezą wszystkich herezji”. Niniejszy dokument jest tego doskonałym przykładem.
Za artykułem:
Rada KEP ds. Rodziny: Troska o życie rodzinne jest aktem odpowiedzialności za przyszłość Polski i Europy (episkopat.pl)
Data artykułu: 11.12.2025Więcej polemik ze źródłem: episkopat.pl








