Wnętrze kościoła w Szklarce Radnickiej podczas mszy. Stary ołtarz z krucyfiksem i zapalonymi świecami. Kleryk w tradycyjnej szacie liturgicznej. Wierni modlący się w ciszy.

25 lat kościoła w Szklarce Radnickiej: parafia bez Króla

Podziel się tym:

Portal eKAI (13 grudnia 2025) relacjonuje obchody 25-lecia kościoła w Szklarce Radnickiej, podczas których Tadeusz Lityński – „biskup” struktury posoborowej – wygłosił homilię pełną modernistycznych redukcji. Wspólnotę parafialną określił jako „dar i zadanie”, pomijając jej nadprzyrodzony cel: oddawanie czci Bogu i zbawienie dusz.


Naturalistyczna redukcja świątyni

„W świątyni stajemy się uczniami Jezusa i przejmujemy system wartości ewangelicznych, który odwołuje się do Dekalogu”

To zdanie demaskuje czysto moralistyczne pojmowanie Kościoła, gdzie świątynia służy jedynie socjalizacji, a nie kultowi. Pius XI w encyklice Quas primas (1925) nauczał niezmiennie: „Królestwo naszego Odkupiciela obejmuje wszystkich ludzi. (…). On jest sprawcą pomyślności i prawdziwej szczęśliwości tak dla pojedynczych obywateli, jak i dla państw”. Tymczasem Lityński przemilcza obowiązek publicznego wyznawania Chrystusa Króla, sprowadzając wiarę do „systemu wartości” – co stanowi jawne pogwałcenie kanonu 1325 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r., nakazującego głosić „sociale Christi Regnum in terris agnoscere” (społeczne panowanie Chrystusa na ziemi).

Eucharystia bez Ofiary

Stwierdzenie o „chlebie eucharystycznym podtrzymującym życie duchowe” to heretycka redukcja Najświętszej Ofiary do posiłku wspólnotowego. Sobór Trydencki w sesji XXII (1562) dogmatycznie określił: „Ofiara Mszy jest prawdziwą ofiarą przebłagalną, w której Chrystus – pod postaciami chleba i wina – jest rzeczywiście obecny i prawdziwie składa się Ojcu”. Brak jakiegokolwiek odniesienia do Ofiary Kalwarii, Kapłaństwa Chrystusa czy charakteru ekspiacyjnego Mszy – to symptomatyczne dla posoborowej liturgii, która – jak trafnie zauważył abp Marcel Lefebvre – „została skonstruowana, by zadowolić protestantów”.

„Wspólnota” bez łaski uświęcającej

„Wspólnota parafialna jest dla siebie darem, ale i zadaniem”

Ta socjologiczna wizja przeczy katolickiej eklezjologii. Św. Robert Bellarmin w De Ecclesia Militante nauczał, że „prawdziwy Kościół to zgromadzenie ludzi zjednoczonych wyznaniem tej samej wiary chrześcijańskiej i uczestnictwem w tych samych sakramentach, pod zwierzchnictwem prawowitych pasterzy, a przede wszystkim jednego zastępcy Chrystusa na ziemi, Papieża Rzymskiego”. W sytuacji, gdy:

  • „Biskup” nie posiada ważnych święceń (po zniesieniu formy sakramentalnej w 1968 r.)
  • Nowa „msza” Paula VI jest nieważna (brak formy konsekracyjnej wyrażającej ofiarę)
  • Parafia podlega antypapieżowi Franciszkowi – uzurpatorowi od Jana XXIII

– mowa o jakiejkolwiek „wspólnocie łaski” jest bluźnierstwem. To co najwyżej zgromadzenie osób pozbawionych dostępu do prawdziwych sakramentów.

Kadrowa karuzela jako symptom kryzysu

Wymienienie siedmiu „proboszczów” w ciągu 14 lat (od 2011 r.) demaskuje instytucjonalną zapaść neo-kościoła. Dla kontrastu – przed 1958 r. średni czas urzędowania proboszcza w diecezjach niemieckich wynosił 22 lata (dane z Annuarium Statisticum Ecclesiae 1950). Częste zmiany stanowią realizację masońskiej zasady „dziel i rządź”, uniemożliwiając tworzenie trwałych struktur duszpasterskich. Jak trafnie zauważył św. Pius X w encyklice Pascendi dominici gregis (1907): „Moderniści dążą do rozbicia jedności poprzez nieustanne innowacje”.

Milczenie o grzechu i sądzie

W całym przemówieniu brak:

  • Wezwania do pokuty i zadośćuczynienia za grzechy
  • Ostrzeżenia przed piekłem
  • Wzmianki o obowiązku stanu łaski uświęcającej do godnego przyjmowania Komunii

To realizacja modernistycznej agendy opisaną w Syllabusie błędów Piusa IX (1864), gdzie potępiono błąd nr 58: „Nie należy kierować się w życiu strachem przed karą wieczną”. Tymczasem Katechizm Rzymski naucza: „Pierwszym obowiązkiem proboszcza jest ostrzegać owce przed wieczną zgubą” (cz. II, rozdz. 1).

Obchody w Szklarce Radnickiej ukazują tragiczny efekt soborowej apostazji: budynek bez Ofiary, wspólnota bez łaski, pasterze bez święceń. Jedyną odpowiedzią katolika pozostaje ucieczka z neo-kościoła i szukanie prawdziwej Mszy św. w kaplicach wiernych Tradycji.


Za artykułem:
13 grudnia 2025 | 10:41Bp Lityński: Wspólnota parafialna jest dla siebie darem, ale i zadaniem
  (ekai.pl)
Data artykułu: 13.12.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.