Grupa protestujących przed placówką aborcyjną AboTak w Warszawie

Moralne bankructwo państwa chroniącego morderców nienarodzonych

Podziel się tym:

Portal Opoka.org.pl relacjonuje konflikt przed warszawską placówką aborcyjną AboTak, gdzie działacze Fundacji Życie i Rodzina doświadczają agresji przy bierności służb państwowych. Jednakże przedstawiona narracja – skupiona na „prawach człowieka” i proceduralnych zaniedbaniach – całkowicie pomija sedno problemu: państwową instytucjonalizację dzieciobójstwa w kraju nominalnie katolickim.


Zbrodnia wołająca o pomstę do nieba pod ochroną państwa

Komentowany artykuł przedstawia szokujące szczegóły:

„kobieta oblewa wolontariuszy bliżej nieokreśloną lepką substancją […] mężczyzna popchnął [jedną z kobiet], drugą uderzył w twarz, powodując rozcięcie wargi […] agresor wtargnął w zgromadzenie, przewrócił stolik i niszczył sprzęt”

Jednakże relacja nie dostrzega fundamentalnego paradoksu: podczas gdy przemoc wobec dorosłych budzi oburzenie, systematyczne ćwiartowanie nienarodzonych dzieci w placówce AboTak traktowane jest jako „usługa zdrowotna”. Pius XI w encyklice Casti Connubii (1930) nie pozostawia złudzeń: „Najbardziej nikczemne […] jest zbrodnia zabijania niewinnej istoty jeszcze w łonie matki”. Państwo tolerujące takie praktyki staje się współwinne morderstwa.

Naturalne prawo Boże kontra humanitarna farsa

Opisywane protesty wpisują się w naturalistyczną redukcję walki o życie do poziomu „praw człowieka” czy „dialogu społecznego”. Tymczasem św. Augustyn w Państwie Bożym (ks. IV, rozdz. 4) przypomina: „Państwo pozbawione sprawiedliwości jest tylko wielką bandą rozbójników”. Krzysztof Kasprzak deklaruje:

„W Polsce nie będzie funkcjonujących ośrodków aborcyjnych. AboTak należy natychmiast zamknąć, a jego twórców postawić przed sądem!”

Choć słuszne w intencji, żądanie to uderza w przejaw – a nie przyczynę zła. Współczesne sądownictwo, odrzuciwszy fundament prawa naturalnego (Syllabus błędów, pkt 56), nie jest zdolne wymierzyć sprawiedliwości za zbrodnie przeciwko Dekalogowi.

Policyjna „neutralność” jako przejaw apostazji państwa

Artykuł ujawnia symptomatyczną postawę służb:

„podczas legalnego zgromadzenia policja nie tylko nie przeciwdziałała naruszeniom prawa, ale zachowywała się tak, jakby ich nie dostrzegała […] funkcjonariusze pełnią [przy AboTak] całodobowe dyżury […] placówka korzysta z ochrony finansowanej ze środków publicznych”

Leon XIII w encyklice Immortale Dei (1885) nauczał: „Państwo nie może być ateistyczne albo obojętne religijnie; powinno wyznawać jedyną prawdziwą religię”. Tymczasem polskie władze – kontynuując dziedzictwo komunistycznej ustawy z 1956 roku – sankcjonują zbrodnię poprzez:

  • Fiskalne finansowanie aborcyjnego lobby pod pretekstem „ochrony zdrowia”
  • Policyjną protekcję katów nienarodzonych pod płaszczykiem „neutralności światopoglądowej”
  • Karną ściganie obrońców życia za „zakłócanie porządku publicznego”

Milczenie pseudo-hierarchii jako współudział

Najcięższą winą nie jest jednak agresja lewicowych bojówek czy policyjna bierność, lecz zdrada duchowych pasterzy. Gdy Pius XII w przemówieniu do położników (1951) nazywał aborcję „haniebną zbrodnią przeciwko prawu Bożemu i naturalnemu”, dziś „biskupi” z Konferencji Episkopatu Polski ograniczają się do mglistych apeli o „szacunek dla życia”, bez wskazania konkretnych środków dyscyplinarnych wobec polityków aprobujących dzieciobójstwo.

Restitutio in integrum – jedyne rozwiązanie

W obliczu tej moralnej degrengolady nie wystarczą protesty uliczne czy petycje. Potrzebny jest radykalny powrót do zasad wytyczonych przez Piusa XI w Quas Primas (1925):

„Państwa i narody mają obowiązek publicznie czcić Chrystusa i Jego słuchać”

Dopóki władze świeckie nie uzna królewskiej władzy Chrystusa nad Polską, dopóty każde „rozwiązanie” pozostanie li tylko łataniną na tonącym okręcie cywilizacji śmierci.


Za artykułem:
Abotak pod ochroną, protestujący pod nadzorem. Fundacja Życie i Rodzina o narastającej agresji
  (opoka.org.pl)
Data artykułu: 13.12.2025

Więcej polemik ze źródłem: opoka.org.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.