Widok Domu Polskiego Jana Pawła II w Rzymie. Nowy dyrektor ks. Mirosław Cichoń w otoczeniu modernistycznych teologów.

Instytucja herezji: nowy dyrektor ośrodka kultu Wojtyły w Rzymie

Podziel się tym:

Portal Gość Niedzielny informuje o nominacji ks. Mirosława Cichonia na dyrektora Ośrodka Dokumentacji i Studium Pontyfikatu Jana Pawła II w Rzymie, podległego watykańskiej Fundacji Jana Pawła II. Instytucja określana jako „jedno z największych i najstarszych centrów naukowych związanych z pontyfikatem papieża Polaka” ma kontynuować dzieło dokumentowania i popularyzacji dziedzictwa Karola Wojtyły. Całość inicjatywy stanowi jawną kontynuację bałwochwalczego kultu człowieka, sprzecznego z zasadą „Soli Deo honor et gloria” (Samemu Bogu cześć i chwała).


Teologiczny wandalizm w służbie apostazji

Sam fakt istnienia instytucji poświęconej „pontyfikatowi” człowieka, który jako pierwszy w historii uzurpator watykański odwiedził synagogę i meczet, jest skandalem doktrynalnym. Już sama nazwa „Ośrodek Dokumentacji i Studium Pontyfikatu” nadaje pozory autentyczności urzędowi, który – jak stwierdza kanon 188 §4 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r. – staje się wakujący na mocy samego faktu przez publiczne odstępstwo od wiary. Św. Robert Bellarmin w De Romano Pontifice precyzuje: „Jawny heretyk nie może być Papieżem, gdyż nie jest członkiem Kościoła”.

„Celem działalności jest dokumentacja, popularyzowanie i rozwijanie nauczania oraz dziedzictwa Jana Pawła II”

To zdanie demaskuje sedno problemu: mamy do czynienia z systemowym rozwojem herezji. „Nauczanie” Wojtyły obejmuje m.in.:

  • Modlitwy międzyreligijne w Asyżu (1986) – potępione przez Pius XI w Mortalium animos jako „zdrada jedynego prawdziwego Kościoła”
  • Uznanie „zbawczego charakteru” religii niekatolickich (encyklika Redemptor hominis) – sprzeczne z dogmatem Extra Ecclesiam nulla salus
  • Wprowadzenie nowych „sakramentów” w Katechizmie z 1992 r. – co stanowi świętokradzkie nadużycie

Masoneria akademicka w służbie rewolucji

Ks. Cichoń – absolwent Papieskiego Instytutu Wschodniego w Rzymie – wpisuje się w schemat formacji modernistycznych kadr. Instytucja ta, założona w 1917 r. (symboliczny rok masońskiej rewolty bolszewickiej), od dziesięcioleci promuje:

  • Ekumenizm potępiony przez Piusa XI w Mortalium animos
  • Relatywizm doktrynalny zakazany w Syllabusa błędów Piusa IX (pkt 15-18)
  • Teorię ewolucji dogmatów zwalczaną przez św. Piusa X w Lamentabili (pkt 21, 63)

Jego święcenia „z rąk kard. Stanisława Dziwisza” to dodatkowa dyskwalifikacja. „Kardynałowie” posoborowi są w większości nieważnie nominowani, zaś sama formacja seminaryjna po 1968 r. stanowi – jak zauważył abp Marcel Lefebvre – „fabrykę apostazji”.

Mit „wielkiego pontyfikatu” jako narzędzie dechrystianizacji

Artykuł bezkrytycznie powiela frazes o „dziedzictwie Jana Pawła II”, pomijając milczeniem jego destrukcyjną rolę:

  • Demontaż katolickiej liturgii poprzez promocję „Mszy” Pawła VI
  • Niszczenie misyjnego ducha Kościoła przez dialog z religiami pogańskimi
  • Propagowanie antropocentrycznej duchowości w miejsce teocentrycznej

Jak trafnie zauważył bp Athanasius Schneider: „Kult jednostki w Kościele zawsze prowadzi do duchowej katastrofy”. Tymczasem ośrodek przy Via Cassia 1200 funkcjonuje jak świeckie „centrum badawcze”, co stanowi jawną realizację postulatu masonerii o „zastąpieniu Kościoła hierarchicznego stowarzyszeniem badań religijnych” (Syllabus, pkt 23).

Dom Polski jako przyczółek antykościoła

Lokalizacja instytucji w „Domu Polskim Jana Pawła II” (dawniej Dom Pielgrzyma) ma znaczenie symboliczne. To właśnie w tym miejscu:

  • Promuje się fałszywą historię „polskiego papieża”
  • Organizuje się konferencje z udziałem modernistycznych „teologów”
  • Przygotowuje się przyszłych kadr apostazji poprzez stypendia

Jak ostrzegał Pius XI w Quas Primas: „Gdy usunięto Jezusa Chrystusa (…) z życia publicznego, wówczas całe społeczeństwo ludzkie zaczęło chwiać się w posadach”. Działalność ośrodka stanowi ideologiczne wsparcie dla tego procesu.

Nauka w służbie herezji

Podkreślenie „naukowego charakteru” instytucji to klasyczny chwyt modernistyczny. Już encyklika Pascendi św. Piusa X demaskuje: „Moderniści naukę traktują jako narzędzie ewolucji religijnej” (pkt 26). W tym przypadku chodzi o:

  1. Nadanie pozorów akademickich kultowi jednostki
  2. Wpisanie rewolucji posoborowej w paradygmat „postępu naukowego”
  3. Stworzenie alibi dla dalszej demontażu doktryny

Jak zauważył prof. Romano Amerio w Iota Unum: „Jan Paweł II dokonał finalnej syntezy soborowego przewrotu, nadając mu pozory kontynuacji”.

Jedyna droga naprawy

Katolikom pozostaje:

  • Odrzucić kult jakiejkolwiek osoby w życiu Kościoła
  • Powrócić do niezmiennego Magisterium przedsoborowego
  • Odrzucić fałszywe sakramenty posoborowe
  • Modlić się o nawrócenie wszystkich uczestników tej masońskiej struktury

Jak przypomina Pius XI w Quas Primas: „Pokój Chrystusowy może zapanować tylko w Królestwie Chrystusowym”. Wszelkie inne projekty – jak rzymski ośrodek kultu Wojtyły – są jedynie przejawem teologicznej zgnilizny końcowych czasów.


Za artykułem:
Ks. Cichoń dyrektorem Ośrodka Dokumentacji i Studium Pontyfikatu Jana Pawła II w Rzymie
  (gosc.pl)
Data artykułu: 12.12.2025

Więcej polemik ze źródłem: gosc.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.