Wnętrze modernistycznego kościoła podczas fałszywej liturgii z udziałem jezuitów i rzekomego biskupa Macieja Małygi

Wrocławska pseudoparafia „jezuitów” – stulecie apostazji w kulcie „świętego” socjalisty

Podziel się tym:

Portal eKAI (14 grudnia 2025) relacjonuje uroczystości stulecia erygowania przez modernistycznego kardynała Adolfa Bertrama struktury określanej jako „parafia pw. św. Klemensa Dworzaka” we Wrocławiu. Centralnym punktem miał być ryt posoborowy pod przewodnictwem uzurpatora „biskupa” Macieja Małygi, połączony z wprowadzeniem domniemanych relikwii wiedeńskiego redemptorysty.


Kult „świętego” jako przykrywka rewolucji społecznej

Jak podaje portal, „proboszcz o. Janusz Śliwa SJ” przedstawił patrona miejsca jako człowieka o „ogromnej wrażliwości społecznej”, podkreślając jego działalność na rzecz „sierot” i stworzenia „pierwszej w Europie szkoły zawodowej dla dziewcząt”. W ten sposób dokonuje się typowej dla modernizmu redukcji świętości do naturalistycznej działalności charytatywnej. Prawdziwy kult świętych w Kościele katolickim zawsze koncentrował się na ich heroicznym uświęceniu i walce z grzechem, nie zaś na doczesnych osiągnięciach społecznych. Święty Pius X w encyklice Pascendi demaskował takie praktyki jako przejaw „przebiegłej taktyki modernistów, którzy starają się przedstawić Kościół jako instytucję czysto humanitarną” (Pascendi Dominici gregis, 1907).

Pseudoliturgia jako narzędzie dezinformacji

Jan mówił o dniu pomsty, a Jezus mówi o roku łaski. Miłość Boga jest pierwsza i bezwarunkowa – miał stwierdzić „bp” Małyga podczas homilii.

To jawne przekłamanie teologii katolickiej. Chrystus nigdy nie przeciwstawiał się Janowi Chrzcicielowi – obaj głosili konieczność pokuty: „Czyńcie więc owoce godne nawrócenia” (Łk 3,8 Wlg). Modernistyczna reinterpretacja usiłuje usunąć z doktryny element Bożej sprawiedliwości, sprzeczny z duchem czasów. Pius XI w Quas Primas przypominał: „Panowanie Chrystusa obejmuje wszystkich ludzi – czy to jednostki, czy rodziny, czy państwa, gdyż ludzie w społeczeństwa zjednoczeni nie mniej podlegają władzy Chrystusa jak jednostki”.

Relikwie bez autentyku – kolejny akt profanacji

Wprowadzenie rzekomych relikwii „sprowadzonych z Wiednia” bez możliwości weryfikacji ich autentyczności przez kompetentną władzę kościelną stanowi akt zwykłego szarlataństwa. Kanon 1283 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 roku wyraźnie stanowił: „Relikwie świętych nie mogą być wystawiane na publiczną cześć bez autentycznego dokumentu”. W strukturach posoborowych zasada ta została porzucona na rzecz emocjonalnego spektaklu.

Ignacjańskie rozeznawanie jako furtka subiektywizmu

Stwierdzenie uzurpatora Małygi, że „parafia powinna być wspólnotą, która rozeznaje wolę Jezusa dla swojego życia”, odsłania sedno modernistycznej herezji. W Kościele katolickim wola Boża objawia się przez niezmienne nauczanie Magisterium i prawo naturalne, nie zaś przez indywidualne „rozeznania”. Św. Pius X w Syllabusie potępił podobne błędy: „Ludzie mogą znaleźć drogę zbawienia i osiągnąć wieczne zbawienie w każdej religii” (Lamentabili sane exitu, 1907 – potępienie tezy 16).

Jezuici – zakon zdrady

Fakt, że od 80 lat posługę w tej strukturze pełnią jezuici, najlepiej świadczy o jej apostolskiej miernocie. Zakon ten od dawna stał się kuźnią modernistycznych herezji. Już przed II wojną światową jezuici jak Teilhard de Chardin głosili ewolucjonistyczne błędy, zaś po Soborze Watykańskim II otwarcie zdradzili katolicyzm. Kardynał Alfredo Ottaviani w liście do Pawła VI ostrzegał: „Nowa msza stanowi wycofanie się z teologii Soboru Trydenckiego” – tymczasem właśnie taki ryt celebrowano w „pasterce” w 1945 roku.

Chlebek zamiast Hostii – parodia sacrum

Przygotowany na zakończenie „chlebek św. Klemensa według receptury redemptorystów” stanowi symboliczną klamrę całej uroczystości. Gdy prawdziwy Kościół oddaje cześć Bogu przez Najświętszą Ofiarę Ołtarza, neo-kościół zastępuje ją folklorystycznym posiłkiem. To spełnienie proroctwa Piusa XI z Quas Primas: „Gdy Boga i Jezusa Chrystusa usunięto z praw i z państw, stało się, iż zburzone zostały fundamenty pod władzą”.

Stulecie tej wrocławskiej struktury to nie powód do radości, lecz akt żałoby nad kolejną generacją dusz prowadzonych na zatracenie przez uzurpatorów w sukienkach duchownych.


Za artykułem:
14 grudnia 2025 | 18:03Wrocław – 100 lat jezuickiej parafii pw. św. Klemensa DworzakaParafia pw. św. Klemensa Marii Dworzaka we Wrocławiu świętowała 14 grudnia wyjątkowy jubileusz – 100-lecie swojego …
  (ekai.pl)
Data artykułu: 14.12.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.