Portal Opoka informuje o reakcji Leona XIV na zamach w Sydney podczas żydowskiego święta Chanuki, w którym zginęło 16 osób. W telegramie podpisanym przez „kardynała” Pietro Parolina, uzurpator określił atak jako „bezsensowny akt przemocy”, zapewniając o „duchowej bliskości i modlitwie w intencji ofiar”. Dokument wspomina o „nowej nadziei, że osoby zdolne do przemocy nawrócą się” oraz o „pocieszeniu dla tych, którzy trwają w żałobie”.
Teologiczny bankructwo posoborowej sekty
Reakcja struktury okupującej Watykan odsłnia całkowite odejście od katolickiej doktryny o unii hipostatycznej (zjednoczeniu natury Boskiej i ludzkiej w Chrystusie). Brak jakiegokolwiek odniesienia do jedności zbawczej w Kościele Katolickim oraz obowiązku żydów i mahometan do porzucenia błędów stanowi jawną apostazję wobec dogmatu Extra Ecclesiam nulla salus (poza Kościołem nie ma zbawienia) potwierdzonego przez Sobór Laterański IV i papieży od Bonifacego VIII po Piusa XII.
„Jego Świątobliwość modli się o uleczenie tych, którzy wciąż wracają do zdrowia i o pocieszenie dla tych, którzy trwają w żałobie po stracie bliskich”
To zdanie demaskuje naturalistyczną redukcję religii do psychologicznego wsparcia. Prawdziwy Kościół nauczałby o konieczności chrztu krwi dla niewiernych (Katechizm Rzymski, rozdz. IV), o modlitwie za dusze czyśćcowe oraz obowiązku ekspiacji za bluźnierczą praktykę żydowską – Chanukę, która jest „obrzędem upamiętniającym bunt przeciwko Bożemu porządkowi” (Leon XIII, Humanum genus).
Chanuka jako pretekst do apostazji
Podczas gdy przedsoborowi papieże potępiali „judaizujące tendencje” (Pius X, Motu proprio Sacrorum antistitum), neo-kościół otwarcie uczestniczy w bałwochwalczym synkretyzmie. Wspomnienie o „członkach społeczności żydowskiej, zebranej na obchody święta Chanuki” jako ofiarach to złamanie kanonu 1258 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r., zabraniającego katolikom uczestnictwa w obrzędach heretyckich.
„Z nową nadzieją, że osoby zdolne do przemocy nawrócą się i wejdą na drogę pokoju i solidarności”
To zdanie jest teologiczną aberracją. „Pokój” bez podporządkowania Chrystusowi Królowi to herezja potępiona w Syllabusie błędów Piusa IX (pkt 77-80). „Solidarność” z heretykami łamie zasadę „non possumus” św. Pawła (Gal 1,8-9). Prawdziwy Kościół wezwałby do nawrócenia na katolicyzm, nie zaś do bezwartościowego „dialogu”.
Kult „Miłosierdzia” zamiast sprawiedliwości
Wspomniane „polecenie Miłosierdziu Bożemu wszystkich zmarłych” to jawna kryptoreklama heretyckiego kultu „świętej” Faustyny Kowalskiej, którego pisma zostały wpisane na Indeks Ksiąg Zakazanych w 1959 r. Prawowity papież Pius XII ostrzegał przed „niebezpiecznymi nowinkami dewocyjnymi” (Allokucja Magnificate Dominum), gdy tymczasem neo-kościół promuje bałwochwalczy kult sprzeczny z dogmatem o Sprawiedliwości Bożej.
Biskup bez sakry – Anthony Fisher OP
W tekście pojawia się postać „arcybiskupa” Sydney Anthony’ego Fishera OP – dominikanina konsekrowanego w 2010 r. przez modernistów. Jako wyświęcony po 1968 r. jego święcenia są nieważne z powodu niewłaściwej formy i intencji (bulli Sacramentum ordinis Piusa XII). To jedynie „aktor grający biskupa” w posoborowym teatrze, co czyni całą „pasterską” reakcję czczą fikcją.
Demaskacja semantyki rewolucji
Język użyty w reakcji na zamach odsłania całą głębię apostazji:
- „Bezsensowny akt przemocy” – redukcja zła moralnego do psychologicznego „braku sensu”, podczas gdy katolicka teologia moralna klasyfikuje to jako grzech wołający o pomstę do nieba (Katechizm Rzymski)
- „Wspólnota żydowska” – ukrycie prawdy o odrzuceniu Mesjasza i trwaniu w talmudycznym błędzie
- „Modlitwa o dar pokoju” – substytut wezwania do podporządkowania się królewskiej władzy Chrystusa (Pius XI, Quas primas)
Zamach jako owoc soborowej apostazji
Krwawy incydent w Sydney jest logiczną konsekwencją porzucenia katolickiej doktryny o państwie katolickim. Gdy Australia – niegdyś ewangelizowana przez benedyktynów – legalizuje sodomię, aborcję i multireligijność (co potwierdza obecność publicznych obchodów Chanuki), ściąga na siebie sprawiedliwy gniew Boży. Prawdziwa reakcja Kościoła brzmiałaby jak słowa Leona XIII: „Państwo, które nie służy Bogu, staje się piekłem dla obywateli” (Encyklika Immortale Dei).
Katolicka odpowiedź na przemoc
Integralna nauka Kościoła w podobnych sytuacjach była jasna:
- Publiczne ekspiacyjne procesje błagalne (jak po zamachu na św. Piotra z Werony)
- Nakaz konwersji wyznawców fałszywych religii pod groźbą banicji (Sobór Laterański IV, kanon 24)
- Przywracanie publicznych praw Chrystusa Króla (Pius XI, Quas primas)
Tymczasem posoborowie oferuje jedynie puste frazesy o „pokoju” i „solidarności”, które są bluźnierczym zaprzeczeniem Krzyża – jedynego źródła prawdziwego pokoju (Ef 2,14).
Epilog: Światło wiary vs ciemność apostazji
Podczas gdy żydzi świętują Chanukę – pamiątkę zbezczeszczenia Świątyni przez hellenistów – katolicy powinni przypomnieć słowa św. Pawła: „Cóż bowiem ma wspólnego sprawiedliwość z nieprawością? Albo jakaż społeczność między światłością a ciemnością?” (2 Kor 6,14). Prawdziwym antidotum na przemoc nie jest „dialog” czy „tolerancja”, lecz publiczne uznanie panowania Chrystusa Króla i odrzucenie wszelkich form religijnego indyferentyzmu. Jak ostrzegał św. Pius X: „Moderniści są nie reformatorami, lecz niszczycielami” (Encyklika Pascendi). Reakcja uzurpatora na zamach w Sydney potwierdza tę diagnozę w całej rozciągłości.
Za artykułem:
„Bezsensowny akt przemocy” – Leon XIV potępił zamach w Sydney podczas święta Chanuki (opoka.org.pl)
Data artykułu: 15.12.2025








