Portal Catholic News Agency informuje o rzekomym „niezwykłym wzroście” liczby „chrzestów” i „bierzmowań” wśród studentów amerykańskich uczelni, przypisując ten fenomen posoborowym inicjatywom typu Newman Centers oraz organizacji FOCUS (Fellowship of Catholic University Students). Według relacji, Arizona State University odnotowała 52 „nawrócenia”, zaś University of Nebraska-Lincoln – 72, z zapowiedziami dalszego wzrostu. Jako przyczyny wskazuje się „potrzebę pewności” w „burzliwych czasach” oraz działania „duszpasterskie” „księży” takich jak „ojciec” Bill Clements.
Teologiczna nieważność posoborowych rytuałów
Opisywane „przyjęcia do Kościoła” opierają się na zreformowanym „Obrzędzie Chrześcijańskiego Wtajemniczenia Dorosłych” (OCIA) – modernistycznej namiastce tradycyjnego katechumenatu. Jak stwierdza Lamentabili sane exitu Piusa X: „Dogmaty, sakramenty i hierarchia […] są tylko etapem ewolucji świadomości chrześcijańskiej” (propozycja 54 potępiona). Nowa formuła „afirmacji wiary” dla protestantów (26 przypadków w ASU) to jawna zdrada zasady Extra Ecclesiam nulla salus, wyrażonej przez Piusa IX w Syllabusie błędów: „Protestantyzm jest niczym innym jak inną formą tej samej prawdziwej religii chrześcijańskiej” (błąd 18 potępiony).
FOCUS: Masońska taktyka infiltracji
Organizacja FOCUS, chlubiąca się prowadzeniem „studiów biblijnych”, realizuje dokładnie te metody, przed którymi ostrzegał św. Pius X w encyklice Pascendi Dominici gregis: „Wiara jako przyzwolenie umysłu opiera się ostatecznie na sumie prawdopodobieństw” (błąd 25 potępiony). „Misjonarze” FOCUS, prowadzący „bliskie towarzyszenie”, stosują techniki psychomanipulacji typowe dla sekt, naruszając zasadę św. Pawła: „Zapłatąście kupieni, nie stawajcie się niewolnikami ludzkimi” (1 Kor 7,23).
Architektura apostazji: „kaplice” jako narzędzie demoralizacji
Chwalona „piękna kaplica” Newman Center w ASU, podobnie jak posoborowe „msze” sprawowane przez „ks. Clementsa”, stanowi materialne zaprzeczenie zasady lex orandi lex credendi. Jak wykazał Pius XI w Quas primas: „Państwo, jako będące początkiem i źródłem wszystkich praw, jest obdarzone pewnym prawem nieograniczonym żadnymi granicami” – błąd odrzucony w Syllabusie (pozycja 39). Brak wzmianki o Najświętszej Ofierze Mszy trydenckiej, zastąpionej przez „sześć posoborowych zgromadzeń weekendowych”, demaskuje antykatolicki charakter całego przedsięwzięcia.
Gen Z jako ofiary „duszpasterskiego” eksperymentu
Wspomniane „nawrócenia” osób z muzułmańskiego czy ateistycznego środowiska (Yailen Cho) polegają na zastąpieniu jednego błędu drugim. Jak uczy Lamentabili sane exitu: „Ewangelie w wielu opowiadaniach podawały nie to, co rzeczywiście miało miejsce, ale to, co uważali, że przyniesie większą korzyść odbiorcom, chociażby to było fałszywe” (propozycja 14 potępiona). Proces „wtajemniczenia” skrócony do 9 tygodni (w miejsce tradycyjnego trzyletniego katechumenatu) to karykatura dyscypliny kościelnej, prowadząca do sacrilegii przyjmowania „komunii” bez stanu łaski uświęcającej.
„Złoty wiek posługi akademickiej” czy schyłek wiary?
Opisywane zjawisko stanowi klasyczny przykład operationis erroris – podszytej pod pobożność akcji dezorientacji wiernych. Jak ostrzegał Pius IX: „Nauka chrześcijańska była z początku żydowską, lecz na skutek stopniowego rozwoju stała się najpierw Pawłową, następnie Janową, aż wreszcie grecką i powszechną” (błąd 60 potępiony w Syllabusie). Brak jakiejkolwiek wzmianki o konieczności wyznawania integralnej doktryny katolickiej, praktykowaniu pokuty czy niebezpieczeństwie świętokradztwa w posoborowych „sakramentach” dowodzi, że mamy do czynienia z kolejnym etapem budowy „religii człowieka” zapowiedzianej w Gaudium et Spes.
„Jeżeli panujący i prawowici przełożeni mieć będą to przekonanie, że wykonują władzę nie tyle z prawa swego, jak z rozkazu i w zastępstwie Boskiego Króla, każdy to zauważy, jak święcie i mądrze będą używać swojej władzy” (Pius XI, Quas primas).
W obliczu milczenia o obowiązku podporządkowania narodów Chrystusowi Królowi oraz promocji modernistycznych „autorytetów” takich jak „ojciec” Mike Schmitz, rzekomy „rozrost” ośrodków akademickich okazuje się kolejnym gwoździem do trumny prawdziwej pobożności. Jak zapowiedziano w Lamentabili sane exitu: „Współczesnego katolicyzmu nie da się pogodzić z prawdziwą wiedzą bez przekształcenia go w pewien chrystianizm bezdogmatyczny, to jest w szeroki i liberalny protestantyzm” (propozycja 65 potępiona).
Za artykułem:
College campus ministries register remarkable growth in baptisms, confirmations (catholicnewsagency.com)
Data artykułu: 15.12.2025








