Dr Frances Widdowson przemawia na Uniwersytecie w Victorii w otoczeniu agresywnych protestujących z Antify i Hamasu

Cenzura na uniwersytecie w Victorii: Ideologiczna tyrania pod płaszczem „prawdy pojednania”

Podziel się tym:

Portal LifeSiteNews (19 grudnia 2025) relacjonuje zatrzymanie dr Frances Widdowson na kampusie University of Victoria (UVic) za próbę „dyskusji” na temat „kwestionowanych twierdzeń o nieoznaczonych grobach w Kamloops”. Widdowson, wspierana przez Justice Centre for Constitutional Freedoms (JCCF), stanęła przed tłumem około 100 agresywnych protestujących – samozwańczych komunistów, aktywistów Antify i zwolenników Hamasu – po tym, jak władze uczelni wydały bezprecedensowy zakaz publicznego wyrażania poglądów sprzecznych z narracją o „masowych grobach” w dawnych szkołach rezydencjalnych.

„Instytucja utrwala fałsz o 215 szczątkach dzieci rzekomo potwierdzonych w Kamloops od 2021 roku i zamierza cenzurować wszelkie sprostowania tej tezy” – oświadczyła Widdowson, dodając: „To powinno niepokoić każdego, kto wierzy, że uniwersytety powinny być miejscem otwartej debaty i krytycznego myślenia, a nie propagandy i indoktrynacji”.

Faktograficzne bankructwo narracji o „ludobójstwie”

Cztery lata po sensacyjnych doniesieniach mediów głównego nurtu wciąż brak jakichkolwiek dowodów archeologicznych czy antropologicznych potwierdzających istnienie „masowych grobów” w Kamloops czy innych miejscach. Mimo to – jak podkreśla raport JCCF – ponad 120 kościołów (głównie katolickich) padło ofiarą podpaleń i aktów wandalizmu od 2021 roku. Retrospektywna analiza wykazuje, że histeria ta służyła wyłącznie politycznym celom:

„Były rząd Trudeau aktywnie prowadził politykę obwiniania Kościoła katolickiego o nieudokumentowane »zgony i tajne pochówki« dzieci rdzennych mieszkańców”

– skomentował zmarły sędzia Brian Giesbrecht, demaskując „celowe oszustwo” kanadyjskich władz. Tymczasem projekt ustawy C-254 posłanki New Democratic Party Leah Gazan, przewidujący kary więzienia za „negacjonizm” w tej sprawie, stanowi jawne naruszenie „przyrodzonego i niezbywalnego prawa do poszukiwania prawdy, zwłaszcza w kwestiach dotyczących dobra wspólnego” (Pius XII, przemówienie do prawników katolickich, 6 grudnia 1953).

Język jako narzędzie neomarksistowskiej rewolucji

Komunikat UVic z 1 grudnia 2025 odsłonił totalitarną mentalność współczesnych „ośrodków nauki”:

„Osoby opowiadające się za wolnością słowa nie mogą przebywać na terenie UVic w celu publicznego przemawiania”

To nie zwykłe naruszenie zasad akademickiej wolności, lecz realizacja modernistycznej zasady: „Dogmaty, sakramenty i hierarchia są tylko sposobem wyjaśnienia i etapem ewolucji świadomości chrześcijańskiej” (Syllabus błędów, św. Pius X, Lamentabili sane exitu, 1907, pkt 54). Retoryka „praw człowieka”, „pojednania” i „dekolonizacji” maskuje tu rewolucyjną agendę zmierzającą do:

  1. Zniszczenia autorytetu Kościoła jako strażnika obiektywnej prawdy;
  2. Zastąpienia chrześcijańskiej koncepcji sprawiedliwości marksistowską dialektyką „ucisku” i „walki klas”;
  3. Legitymizacji przemocy wobec instytucji katolickich pod pretekstem „wyrównania historycznych krzywd”.

Jak trafnie zauważył prof. Plinio Corrêa de Oliveira w Rewolucji i Kontrrewolucji (1959), „rewolucja kulturalna wykorzystuje pozornie szlachetne hasła, by podkopać fundamenty cywilizacji chrześcijańskiej”.

Teologiczny wymiar prześladowań: Od Kalwarii do Kamloops

Ataki na Kościół w Kanadzie wpisują się w odwieczny scenariusz prześladowań opisany już w Ewangelii: „Będziecie w nienawiści u wszystkich dla imienia mego” (Mt 10,22). Jednakże współczesna fala nienawiści ma charakter szczególnie perfidny, gdyż:

  • Wykorzystuje „fałszywe współczucie” (Pius XI, Divini Redemptoris, 1937) do podsycania antykatolickiej histerii;
  • Odrzuca zasadę audiatur et altera pars („niech wysłucha się i drugiej strony”), narzucając jednostronną narrację jako niepodważalny dogmat;
  • Kwestionuje samo prawo Kościoła do obrony, co stanowi jawną realizację błędu potępionego w Syllabusie Piusa IX: „Kościół nie ma prawa używania siły ani żadnej władzy świeckiej, bezpośredniej lub pośredniej” (pkt 24).

Prawdziwym celem tej nagonki nie jest „sprawiedliwość dla rdzennych mieszkańców”, lecz dalsza marginalizacja Kościoła w życiu publicznym i przygotowanie gruntu pod „bezbożne państwo, które odmawia uznania królewskich praw Chrystusa” (Pius XI, Quas Primas, 1925).

Symptomatologia kryzysu: Uniwersytet jako świątynia antychrześcijańskiej indoktrynacji

Sprawa dr Widdowson odsłania głębszy kryzys współczesnych uniwersytetów, które – jak zauważył św. Pius X w Pascendi Dominici gregis (1907) – „stały się przyczółkami modernizmu, gdzie pod pozorem naukowości podważa się najświętsze prawdy wiary”. UVic, finansowane z setek milionów dolarów podatników, stało się:

  • Miejscem fizycznej agresji wobec głoszących niewygodne fakty (protestujący z Antify i Hamasu);
  • Narzędziem penalizacji wolności słowa poprzez nadużycie prawa o wtargnięciu (Trespass Act);
  • Laboratorium społeczeństwa totalitarnego, gdzie „państwo, będące źródłem wszelkich praw, obdarzone jest pewnym prawem nie ograniczonym żadnymi granicami” (Syllabus błędów, pkt 39).

W tym kontekście projekt ustawy C-254 stanowi jedynie logiczne dopełnienie systemu, w którym „moralne prawa nie potrzebują boskiego sankcjonowania” (Syllabus błędów, pkt 56).

Kontrrewolucyjna odpowiedź: Non possumus!

W obliczu tych prześladowań katolicy nie mogą ulec pokusie kompromisu czy „dialogu” z rewolucją. Jak nauczał Pius XI w Quas Primas, „pokój domowy zostanie zachwiany wskutek zapomnienia i zaniedbania obowiązków” tam, gdzie odrzuca się panowanie Chrystusa Króla. Obrona dr Widdowson przez JCCF to ważny, lecz niewystarczający krok. Potrzebna jest:

  1. Bezkompromisowa obrona prawdy historycznej, nawet gdy „narracja” staje się prawem;
  2. Odrzucenie fałszywego ekumenizmu z ideologiami głoszącymi „każdy człowiek jest wolny w przyjęciu i wyznawaniu tej religii, którą za prawdziwą uzna przy świetle rozumu” (Syllabus błędów, pkt 15);
  3. Publiczne nawoływanie do uznania „królewskiej godności naszego Pana, nie tylko jako Boga, ale także jako Człowieka” (Pius XI, Quas Primas) za jedyne rozwiązanie kryzysu cywilizacyjnego.
  4. ol>

    Jak ostrzegał św. Pius X, „moderniści nie są reformatorami, lecz niszczycielami; nie są budowniczymi, lecz burzycielami”. Aresztowanie badaczki kwestionującej ideologiczny dogmat „masowych grobów” potwierdza, że walka toczy się nie tylko o wolność akademicką, lecz o przetrwanie cywilizacji opartej na Chrystusie Królu.


    Za artykułem:
    Canadian university censors free speech advocate who spoke out against Indigenous ‘mass grave’ hoax
      (lifesitenews.com)
    Data artykułu: 19.12.2025

    Więcej polemik ze źródłem: lifesitenews.com
    Podziel się tą wiadomością z innymi.
    Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.