Scena z modernistycznego "ingresu" Grzegorza Rysia w Katedrze Wawelskiej - pusty rytuał bez sakramentalnej mocy.

Modernistyczny spektakl w katedrze wawelskiej: pseudo-ingres jako akt apostazji

Podziel się tym:

Parodia sakramentalnego dziedzictwa

Portal Opoka relacjonuje z urzędową emfazą uroczystości ingresu „kardynała” Grzegorza Rysia do katedry wawelskiej. W opisie z 20 grudnia 2025 czytamy: „Kardynał przy wejściu otrzymał krzyż do ucałowania oraz relikwie głowy św. Stanisława. Po modlitwie przed Najświętszym Sakramentem, o godz. 11.00 rozpoczęła się Msza św.”. Już ten wstęp demaskuje teologiczną pustkę całego przedsięwzięcia. W strukturach posoborowych pozbawionych ważnej sukcesji apostolskiej (co jednoznacznie stwierdza bulla Cum ex Apostolatus Officio Pawła IV), żaden akt nazywany „ingresem” nie ma charakteru sakramentalnego, będąc wyłącznie świecką ceremonią w historycznych szatach.

Decyzję „Papieża” Leona XIV o mianowaniu „kard.” Grzegorza Rysia nowym „arcybiskupem metropolitą krakowskim” Stolica Apostolska ogłosiła 26 listopada

Posoborowy żargon sięga tu zenitu absurdu. Jak może „Stolica Apostolska” (czyli w rzeczywistości masonicum Vaticanum) „mianować” kogokolwiek, skoro sam „antypapież” Leon XIV należy do nieprzerwanej linii uzurpatorów począwszy od Jana XXIII? Św. Robert Bellarmin precyzuje w De Romano Pontifice: „Jawny heretyk nie może być Papieżem, gdyż przestaje być członkiem Kościoła”. Tym samym cała narracja o „nominacji” jest farsą mającą na celu utrwalenie iluzji ciągłości z Kościołem Katolickim.

Symbole bez substancji: profanacja świętych przedmiotów

Szczególnie oburzający jest opis przekazywania insygniów: „Podczas obrzędu liturgicznego […] kard. Ryś otrzyma historyczne i wyjątkowe insygnia, mające głęboką wymowę i symbolikę duchową. Są to m.in. Racjonał św. Jadwigi oraz pastorał bp. Jana Małachowskiego z końca XVII wieku”. To jawne świętokradztwo – używać przedmiotów poświęconych chwale prawdziwego Kościoła do legitymizacji modernistycznej sekty. Pius XI w Quas primas podkreślał: „Królestwo Chrystusa nie jest z tego świata, ale wszystkie narody mają być Mu poddane”. Tymczasem tu mamy do czynienia z przeciwieństwem – poddaniem sacrum pod władzę antychrystusowej rewolucji.

„Chcemy pokazać, że nasza wiara, liturgia, to nie jest muzeum, ale to przede wszystkim chwalenie Pana Boga i uświęcanie się” – mówił ks. Paweł Baran

Ta wypowiedź „proboszcza” katedry ujawnia całkowite zerwanie z duchem katolickiej liturgii. Lex orandi, lex credendi – prawo modlitwy stanowi prawo wiary. Gdy „ks. Baran” mówi o „nie-muzeum”, w rzeczywistości przyznaje, że posoborowe rytuały są jedynie teatralną rekonstrukcją pozbawioną nadprzyrodzonej mocy. Prawdziwa Msza Święta to Ofiara Kalwarii uobecniona na ołtarzu, nie zaś „chwalenie Boga” redukowane do wspólnotowej uczty.

Rebeliancka sukcesja: pastorał bez łaski

Opis przekazania pastorału: „Pastorał przyniesie arcybiskup senior Marek Jędraszewski, a przekaże nowemu metropolicie nuncjusz apostolski w Polsce abp Antonio Guido Filipazzi” – to kwintesencja apostazji. Jak może „abp Filipazzi” (nominat Bergoglio) cokolwiek przekazywać w imieniu nieistniejącej już Stolicy Apostolskiej? Kanon 188 §4 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r. stanowi jasno: „Każdy urząd staje się wakujący na mocy samego faktu […] jeśli duchowny publicznie odstępuje od wiary katolickiej”. Ci, którzy uczestniczą w posoborowym buncie, automatycznie tracą jurysdykcję.

Adwentowa profanacja: liturgia jako narzędzie dekonstrukcji

Szokujący jest dobór formularza mszalnego: „w czasie liturgii będzie wykorzystany formularz mszalny przewidziany na sobotę trzeciego tygodnia Adwentu”. W prawdziwym Kościele okres Adwentu to czas pokutnego oczekiwania na Sąd Ostateczny. Tymczasem w neo-kościele staje się pretekstem do „nowej ewangelizacji” pozbawionej treści dogmatycznej. Nawet użycie „altembasowego ornatu z daru królowej Anny Jagiellonki oraz renesansowego kielicha bp. Samuela Maciejowskiego” nie zmienia faktu, że uczestniczący w tym spektaklu nie mają dostępu do prawdziwej Ofiary Mszy Świętej.

Rekolekcje jałmużny: redukcja wiary do humanitaryzmu

Artykuł wspomina: „Ingres […] poprzedziły […] trzydniowe rekolekcje dla kapłanów […] W sumie zebrano blisko 100 tys. zł., które zostaną przekazane na zakup żywności dla mieszkańców Lwowa i Zaporoża na Ukrainie”. To klasyczny przykład redukcji religii do działalności charytatywnej, potępionej przez Piusa XI w Quas primas jako odwrócenie uwagi od obowiązku poddania wszystkich narodów pod panowanie Chrystusa Króla. Gdzie jest głoszenie konieczności nawrócenia dla zbawienia? Gdzie przestroga przed schizmą prawosławną? „Jałmużna” staje się przykrywką dla ekumenicznego relatywizmu.

Teologia znaków czasu: wawelski dramat jako symptom

Całość tej farsy doskonale ilustruje analizę św. Piusa X z Lamentabili sane exitu: „Dogmaty, sakramenty i hierarchia […] są tylko sposobem wyjaśnienia i etapem ewolucji świadomości chrześcijańskiej” (propozycja 54 potępiona). Moderniści potrzebują „tradycji” jako dekoracji, by ukryć rewolucyjną istotę swoich działań. Katedra Wawelska – miejsce koronacji królów katolickich – została zredukowana do scenografii dla antykatolickiego spektaklu.

Jak ostrzegał św. Pius X w Pascendi: „Moderniści starają się być uważani za katolików, podczas gdy w rzeczywistości systematycznie niszczą wszystko, co katolickie”. Ingres „kardynała” Rysia to nie powrót do źródeł, ale kolejny krok w budowie kościoła antropocentrycznego – antytezy jedynego prawdziwego Kościoła Chrystusowego.


Za artykułem:
„Potrzebuję czasu, by spotkać się na nowo z krakowskim Kościołem”. W sobotę ingres kard. Grzegorza Rysia
  (opoka.org.pl)
Data artykułu: 20.12.2025

Więcej polemik ze źródłem: opoka.org.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.