Portal eKAI (22 grudnia 2025) relacjonuje spotkanie „kardynała” Grzegorza Rysia z głównym rabinem Polski Michaelem Schudrichem, określając je jako „dialog chrześcijańsko-żydowski” i „wspólną odpowiedzialność ludzi wiary”. Wydarzenie miało miejsce w Pałacu Arcybiskupim w Krakowie pomiędzy żydowskim świętem Chanuki a Narodzeniem Pańskim – co podkreślono jako symbol „bliskości religijnej”.
Bluźniercza równość religii w służbie globalizmu
Relacja portalu posoborowego przedstawia spotkanie jako „wzajemne słuchanie i świadectwo”, podczas gdy w rzeczywistości mamy do czynienia z jawnym aktem apostazji. Cytowany rabin Schudrich powołuje się na słowa Irvinga Greenberga: „Odpowiedzią na ciemność nie jest jej przeklinanie, lecz zapalenie świecy. Tego uczą nas nasze wiary”. Taka paralela pomiędzy chanukowym świecznikiem a światłem Chrystusa stanowi heretyckie zrównanie Objawienia z zabobonem Starego Zakonu. Jak nauczał Pius XI w encyklice Quas Primas: „Królestwo Odkupiciela naszego obejmuje wszystkich ludzi… tak iż najprawdziwiej cały ród ludzki podlega władzy Jezusa Chrystusa” (nr 18).
„Wielokrotnie przypominając nauczanie Kościoła podkreślał, że chrześcijaństwo nie może rozumieć samo siebie bez odniesienia do judaizmu”
Ta teza jest czystym modernizmem, sprzecznym z definicjami Soboru Trydenckiego. Kościół katolicki jest Nowym Izraelem, a żydowskie ofiary i obrzędy straciły ważność wraz z Ofiarą Krzyżową (Consummatum est). Św. Paweł wyraźnie ostrzega: „Albowiem nie ma różności między Żydem a Grekiem; bo jeden jest Pan wszystkich” (Rz 10,12 Wlg). „Dialog” prowadzony przez „kardynała” Rysia to w istocie negacja bóstwa Chrystusa, gdyż uznaje judaizm za równoległą drogę zbawienia.
Zdrada misji ewangelizacyjnej Kościoła
Artykuł wychwala rzekomy „sprzeciw wobec antysemityzmu” jako centralny element posługi „metropolity”. Tymczasem prawowierni katolicy wiedzą, że jedyną miłością wobec żydów jest głoszenie im Ewangelii, nie zaś potakiwanie w ich zatwardziałości. Jak pisał św. Pius X w liście do markiza de La Franquerie: „Żydzi nie mogą być szczęśliwi ani bezpieczni poza Kościołem katolickim”. „Dialog” propagowany przez struktury posoborowe jest zaprzeczeniem nakazu misyjnego: „Idąc tedy, nauczajcie wszystkie narody” (Mt 28,19 Wlg).
Wspomniane „obchody Dnia Judaizmu” to kolejny przykład liturgicznego bałwochwalstwa. Hasło na 2026 rok: „Twój lud, będzie moim ludem, a Twój Bóg – moim Bogiem” (Rt 1,16) stosowane do relacji z wyznawcami talmudu, jest świętokradzkim zawłaszczeniem słów Rut mówiącej o przyjęciu prawdziwej wiary. To jawna profanacja Pisma Świętego w służbie syjonistycznej narracji.
Masońska architektura wydarzenia
Spotkanie zaaranżowano celowo pomiędzy Chanuką a Bożym Narodzeniem, co odsłania prawdziwy cel: synkretyczne połączenie świąt w globalistycznym kulcie „braterstwa religii”. Jak trafnie zauważył Pius IX w Syllabusie: „Wolność sumienia i wyznania jest prawem właściwym każdemu człowiekowi” (potępienie nr 15) – jest to właśnie zasada realizowana przez neokościół. Warto przypomnieć, że sam Pałac Arcybiskupi w Krakowie był miejscem spotkań „kardynała” Wojtyły z rabinami, co zapoczątkowało tę antykatolicką tradycję.
Naczelny rabin Schudrich jest przy tym znany z promowania ideologii holokaustycznej jako nowej religii zastępczej, co doskonale harmonizuje z destrukcyjną agendą posoborowia. Tymczasem prawdziwa odpowiedź na „ciemność” współczesnego świata brzmi: „Ego sum lux mundi” (J 8,12 Wlg) – nie żadne świeczki chanukowe, lecz Chrystus Król.
Teologiczne bankructwo „hierarchów” posoborowych
Postawa „kardynała” Rysia stanowi logiczną konsekwencję herezji ekumenizmu potępionej w Syllabusie Piusa IX (punkty 16-18) i encyklice Mortalium Animos Piusa XI: „Katolicy nie mogą w żaden sposób aprobować opinii tych, którzy uważają, że wszystkie religie są mniej więcej dobre i szlachetne”. Udział w tego typu spotkaniach podlega ekskomunice latae sententiae (kanon 2314 KPK 1917) jako communicatio in sacris cum haereticis.
W świetle prawa kanonicznego i niezmiennej doktryny, „metropolita krakowski” i jemu podobni to jedynie uzurpatorzy w sutannach, którzy sprzedali wiarę za miskę socjalistyczno-liberalnej soczewicy. Ich działania nie mają nic wspólnego z katolickim episkopatem, który zawsze głosił: „Poza Kościołem nie ma zbawienia” (Sobór Florencki, 1442).
Za artykułem:
22 grudnia 2025 | 05:00Naczelny rabin Polski odwiedził nowego metropolitę krakowskiego (ekai.pl)
Data artykułu: 22.12.2025








