Portal Konferencji Episkopatu Polski informuje o orędziu „abpa” Józefa Kupnego na Boże Narodzenie 2025. W wystąpieniu wyemitowanym w wigilijny wieczór w Telewizji Polskiej, „metropolita wrocławski” stwierdził: „Pamiętajmy proszę, że nie ma miejsca świętszego niż ludzkie serce otwarte na Boga. Chciałbym, aby każdy z nas poczuł, że stanowi niezwykle ważny element tej wielkiej budowli, jaką jest Kościół. Młodszy i starszy, zdrowy i chory, wierzący, wątpiący i poszukujący Boga”.
Fałszywa ekumenia w służbie rewolucji
Wypowiedź ta stanowi jawną negację katolickiej nauki o hierarchicznym charakterze Kościoła. Sobór Watykański I w konstytucji Pastor Aeternus nauczał, że „Kościół Chrystusowy nie jest wspólnotą równych, lecz społeczeństwem nierównym, w którym jedni są pasterzami i nauczycielami, drudzy zaś słuchaczami i owcami” (Denz. 1827). Tymczasem Kupny buduje wizję egalitarnej wspólnoty, gdzie chory i zdrowy, wierzący i wątpiący mają rzekomo równą godność w „wielkiej budowli”. To typowy modernistyczny zabieg mający na celu zatarcie różnic między stanem łaski a grzechu śmiertelnego.
Bluźniercze zrównanie serca ludzkiego z Najświętszym Sakramentem
Szczególną uwagę zwraca teologicznie skandaliczne stwierdzenie: „nie ma miejsca świętszego niż ludzkie serce otwarte na Boga”. To jawne zaprzeczenie dogmatu o realnej obecności Chrystusa w Eucharystii! Pius XII w encyklice Mediator Dei podkreślał: „Najświętsza Eucharystia zawiera samego Chrystusa Pana i jako taka jest świętością par excellence”. Zrównanie ludzkiego subiektywnego doświadczenia z obiektywną świętością Tabernakulum to przejaw neomodernistycznego spirytualizmu.
Orędzie pojednania jako narzędzie dechrystianizacji
„Arcybiskup” uczynił punktem odniesienia tzw. Orędzie biskupów polskich do niemieckich z 1965 r., określając je jako „przełomowe zdanie: «Przebaczamy i prosimy o przebaczenie»”. Pomija przy tym fakt, że dokument ten był częścią rewolucyjnej agendy soborowej, kwestionującej katolicką koncepcję pokuty. Jak uczy św. Tomasz z Akwinu: „Skrucha powinna odpowiadać rodzajowi grzechu” (STh III, q.85 a.3). Tymczasem kolektywne „przebaczanie” niepoprzedzone indywidualną spowiedzią i zadośćuczynieniem to praktyka obca Tradycji.
Naturalistyczna redukcja tajemnicy Wcielenia
W całym orędziu zabrakło jakiejkolwiek wzmianki o grzechu pierworodnym jako przyczynie Wcielenia. Kupny sprowadza przyjście Chrystusa do poziomu terapii grupowej: „Zachęca nas tym samym do wyciągania ręki do bliźniego. Do osób chorych, cierpiących, bezdomnych i samotnych”. Tymczasem Pius XII w Mystici Corporis przypominał, że „Syn Boży zstąpił na ziemię głównie po to, by przez Krzyż odkupić nas z niewoli grzechu”. Pominięcie ofiarnego charakteru misji Chrystusa to cecha współczesnego pelagianizmu.
Kryptomasoneria w języku ekumenicznej życzliwości
Finałowe życzenia kierowane do „wszystkich rozsianych na całym świecie Rodaków oraz tym, którzy znaleźli w naszym kraju swój drugi dom” stanowią jawną zdradę katolickiego obowiązku ewangelizacji. Jak nauczał Leon XIII w Immortale Dei: „Państwo winno się przyczyniać do rozwoju religii, która jest jedynie prawdziwą, a tą jest religia katolicka”. Promowanie wielokulturowości i relatywizowanie obowiązku nawracania heretyków to realizacja masonkiego planu zniszczenia państw katolickich.
Za artykułem:
Abp Kupny: Boże Narodzenie spełnia się w duchu życzliwości i wyciągniętych do siebie rąk (episkopat.pl)
Data artykułu: 24.12.2025








