Portal Catholic News Agency (25 grudnia 2025) relacjonuje bożonarodzeniową homilię uzurpatora Leona XIV, który w strukturach okupujących Watykan celebrował tzw. Mszę nową, przywracając praktykę nieobecną od 1994 roku. W swoim wystąpieniu antypapież skupił się na „fragility” (kruchości) ludzkiej kondycji, pomijając całkowicie dogmatyczne aspekty Wcielenia i obowiązek poddania narodów pod panowanie Chrystusa Króla.
Naturalistyczna redukcja Tajemnicy Wcielenia
„Flesh is the radical nakedness that, in Bethlehem as on Calvary, remains even without words”
Modernistyczna narracja Leona XIV sprowadza Verbum caro factum do poziomu socjologicznej obserwacji. Jak ostrzegał św. Pius X w encyklice Pascendi, moderniści „przekształcają wiarę w subiektywne doświadczenie„. Tymczasem Sobór Chalcedoński (451) definitywnie określił: „Wyznajemy jednego i tego samego Chrystusa, Syna, Pana jednorodzonego, w dwóch naturach niezmiennie, niepodzielnie, nierozerwalnie, nierozdzielnie złączonego” (DH 302). Antypapież całkowicie pomija Boską naturę Chrystusa, redukując Go do bezsilnego noworodka.
Polityzacja Ewangelii i sprzeniewierzenie się misji Kościoła
Leon XIV bezpodstawnie łączy tekst Janowy o „słowie, które rozbiło namiot między nami” (J 1,14) z sytuacją w Gazie. Tymczasem Pius XI w Quas primas nauczał: „Królestwo Odkupiciela naszego obejmuje wszystkich ludzi […] Tak, iż najprawdziwiej cały ród ludzki podlega władzy Jezusa Chrystusa„. Prawdziwy Pasterz winien głosić poddanie się narodów Chrystusowi, a nie uprawiać świecką geopolitykę.
Bluźniercza relatywizacja wojny sprawiedliwej
„Falsehoods that fill the pompous speeches of those who send them [young people] to their deaths”
To stwierdzenie uderza w katolicką doktrynę bellum iustum. Św. Augustyn w Państwie Bożym (XIX,7) nauczał: „Pokój nie należy potępiać, gdyż jest on zmierzaniem do porządku„. Katechizm św. Piusa X jasno określa warunki wojny sprawiedliwej (m.in. słuszna przyczyna, właściwa intencja). Antypapież, przemilczając te zasady, propaguje pacyfistyczną herezję potępioną przez Piusa XII w przemówieniu do Kongresu Katolickich Prawników (6 X 1953).
Milczenie o grzechu i konieczności nawrócenia
W całej homilii brak jakiejkolwiek wzmianki o:
- grzechu pierworodnym jako przyczynie ludzkiej słabości
- konieczności sakramentów do osiągnięcia zbawienia
- obowiązku czci wobec Wcielonego Boga
To ewidentne potwierdzenie tezy św. Piusa X z Lamentabili: „Moderniści odrzucają wszystko, co nadprzyrodzone” (propozycja 23). Dramatycznie potwierdza się słowa Piusa XI z Quas primas: „Gdy Boga i Jezusa Chrystusa usunięto z praw i z państw […] wstrząśnięte zostało całe społeczeństwo ludzkie„.
Synkretyzm zamiast ewangelizacji
Wezwanie do „tenderness and solidarity” (czułości i solidarności) stanowi jawną kapitulację przed laickim humanitaryzmem. Św. Pius X w Notre charge apostolique potępił „fałszywą filozofię miłosierdzia, która stawia uczynki miłosierdzia co do ciała wyżej niż duchowe”. Tymczasem prawdziwy pokój, jak przypominał św. Paweł Apostoł, pochodzi wyłącznie „od Boga, Ojca naszego, i Pana Jezusa Chrystusa” (Rz 1,7 Wlg).
Homilia Leona XIV to kolejny dowód, że struktury posoborowe całkowicie odrzuciły depositum fidei. Jak przepowiedział bł. Pius IX w Quanta cura: „Gdy religia Chrystusowa zostanie wyłączona z ustawodawstwa państwowego […], wtedy moralność chrześcijańska ulega szybkiemu zepsuciu„. W obliczu tej apostazji katolicy winni trwać przy niezmiennej doktrynie, czystym kulcie i autentycznym Magisterium – ubi Petrus, ibi Ecclesia – tam, gdzie prawdziwy Piotr, tam Kościół.
Za artykułem:
Pope, at Christmas Day Mass, says wars fed by falsehoods send young people to their deaths (catholicnewsagency.com)
Data artykułu: 25.12.2025








