Portal Catholic News Agency (26 grudnia 2025) relacjonuje „święto” św. Szczepana, pierwszego męczennika, koncentrując się na geograficznym aspekcie bazyliki Saint-Étienne w Jerozolimie oraz powierzchownych historycznych detalach. Artykuł pomija całkowicie teologiczną istotę męczeństwa, redukując świadectwo krwi do turystycznego folkloru pod dyktando modernistycznej herezji.
Naturalistyczne zawłaszczenie męczeństwa
„Stephen was a Jew who likely became a follower of Jesus while he was still ministering on earth”
Już w tym zdaniu ujawnia się duchowy wrzód posoborowego myślenia. Św. Szczepan nie był „Żydem, który przypadkiem został wyznawcą Jezusa”, lecz katolikiem z krwi i kości, który odrzucił synagogę szatana (Jan 8:44) i przyjął Chrzest św. – jedyny prawowity znak przynależności do Mistycznego Ciała Chrystusa. Sugestia, jakoby święty mógł zachować jakąkolwiek łączność z judaizmem po nawróceniu, to jawna zdrada dogmatu Extra Ecclesiam nulla salus potwierdzonego przez papieża Innocentego III (IV Sobór Laterański) i św. Piusa V (bulla Exsurge Domine).
Bazylika Saint-Étienne, wspomniana w artykule jako miejsce „pamięci”, to w rzeczywistości masońska parodia świętości. Zbudowana w 1900 roku – w szczytowym okresie modernistycznej infiltracji – pod zarządem dominikanów współpracujących z apostatami z École Biblique, którzy od dziesięcioleci podważają boskość Chrystusa i historyczność Ewangelii. Pius X w encyklice Pascendi ostrzegał: „Moderniści (…) w badaniach biblijnych posuwają się aż do bluźnierstwa”.
Teologiczna zdrada mowy św. Szczepana
Artykuł wspomina o „najdłuższej mowie w Dziejach Apostolskich”, lecz unika jej sedna: totalnego odrzucenia judaizmu jako religii nieważnej i potępionej. Św. Szczepan oskarża Sanhedryn nie o „opór wobec łaski”, ale o bogobójstwo (Dz 7:52), co kłóci się z posoborową doktryną o „starszych braciach w wierze”. Jego wizja Chrystusa jako Syna Człowieczego stojącego po prawicy Boga (Dz 7:56) to bezpośrednie nawiązanie do proroctwa Daniela (7:13) – czego „egzegeci” z École Biblique zaprzeczają, głosząc judaizującą interpretację.
Milczenie na temat rzeczywistych okoliczności śmierci świętego jest symptomatyczne: ukamienowanie św. Szczepana było egzekucją sądową, sankcjonowaną przez legalne władze Izraela – co stanowi niepodważalny dowód, że judaizm czasów apostolskich był już sektą antychrystusową. Tymczasem współczesne „kościoły” organizują „dialog” z rabinami na dziedzińcu tej samej bazyliki – profanując krew męczennika.
Fałszywa eklezjologia i kult „brata Saula”
Wspomnienie św. Pawła jako „prześladowcy, który został uczniem” służy podsycaniu heretyckiej narracji o rzekomej „ewolucji świadomości” w Kościele. Nawrócenie Szawła było cudem łaski, nie zaś „przejściem z jednej religii do drugiej” w ramach tej samej „drogi zbawienia”. Artykuł przemilcza fakt, że Paweł po nawróceniu głosił konieczność całkowitego zerwania z Prawem Mojżeszowym (Gal 2:19), czego dzisiejsi „teologowie” z Saint-Étienne jawnie się wypierają.
Współczesne „obchody” z „Mszą i posiłkiem” to parodia katolickiego kultu. Męczennicy nie potrzebują pamiątkowych obiadów, lecz bezkrwawej Ofiary sprawowanej jedynie przez kapłanów ważnie wyświęconych w rycie trydenckim. Tymczasem dominikanie z Jerozolimy celebrują Novus Ordo – czyli „posiłek” – na gruzach prawdziwej katolickiej pobożności. Jak trafnie zauważył św. Pius X: „Modernizm jest zbiorem wszystkich herezji” (encyklika Pascendi).
Zatrute źródło informacji
Sam fakt publikacji przez Catholic News Agency – agendę struktur posoborowych – dyskwalifikuje artykuł jako narzędzie dezinformacji. Autor, Jonah McKeown, cytuje „licznych papieży rozważających znaczenie św. Szczepana”, lecz nie podaje żadnego imienia – bo wszyscy prawowici papieże od Piusa XII wzwyż odeszli do wieczności, a uzurpatorzy w Watykanie głoszą herezje niegodne następców św. Piotra.
Prawdziwe męczeństwo św. Szczepana trwa dziś w katolikach prześladowanych za wierność Tradycji – nie zaś w tych, którzy składają kadzidło na ołtarzach dialogu z antychrystusowym światem. Jak głosił Pius XI: „Pokój Chrystusa w Królestwie Chrystusa” – a nie w republice ekumenicznego błota.
Za artykułem:
St. Stephen: Visiting the spot where the first martyr died (catholicnewsagency.com)
Data artykułu: 26.12.2025








