Ceremoniał bez łaski: pseudojubileuszowe zamknięcia drzwi na Lateranie
Portal eKAI (27 grudnia 2025) relacjonuje zamknięcie „Drzwi Świętych” w Bazylice św. Jana na Lateranie jako część „zakończenia Jubileuszu 2025”. Cytując modernistycznego hierarchy „kardynała” Baldassarre Reinę, archiprezbitera tej świątyni, tekst stwierdza:
„Zmartwychwstały przychodzi pomimo drzwi zamkniętych i nie ustaje w pukaniu do naszych zamkniętych serc”.
Artykuł zapowiada dalsze rytuały zamknięcia w Bazylice św. Pawła za Murami (28 grudnia) oraz finałową ceremonię 6 stycznia 2026, gdy antypapież osobiście „zamknie oficjalnie obchody Roku Jubileuszowego” w Bazylice św. Piotra.
Naturalistyczna parodia sakramentu pokuty
Cały ten spektakl stanowi karykaturę verae indulgentiae (prawdziwych odpustów), które – według niezmiennej doktryny Kościoła – wymagają:
- Stanu łaski uświęcającej
- Spełnienia opera praescripta (wyznaczonych czynów)
- Intencji uzyskania odpustu
- Kompletnego zerwania z grzechem i przywiązaniem do niego (detestatio peccati)
Tymczasem posoborowy „jubileusz” sprowadza łaskę do turystycznego rytuału przechodzenia przez drzwi, co Pius XI w encyklice Quas Primas nazwałby „bałwochwalczym zastąpieniem nadprzyrodzoności przez naturalistyczne gesty”. Jak trafnie zauważył św. Robert Bellarmin w De Sacramentis: „Gdzie nie ma władzy kluczy, tam nie ma i otwierania nieba” – a struktury okupujące Watykan utraciły tę władzę przez apostazję.
Katedra bez prawowitego biskupa
Podkreślanie, że Bazylika Laterańska jest „katedrą rzymskiej diecezji”, stanowi drwinę z kanonu 329 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 roku, który stanowi, że „biskup diecezjalny otrzymuje jurysdykcję w momencie kanonicznego objęcia diecezji”. Tymczasem:
- Antypapież Leon XIV nie posiada ważnej elekcji (sede vacante od śmierci Piusa XII)
- „Kardynał” Reina otrzymał „nominację” od uzurpatora
- Rzymska diecezja od 1958 roku pozostaje sede vacante
Stąd cała ceremonia to jedynie teatr władzy czysto cywilnej, pozbawiony jakiegokolwiek znaczenia nadprzyrodzonego.
Pielgrzymka do ośrodka apostazji
Wspomnienie o „niezliczonych rzeszach pątników” odwiedzających Lateran podczas „jubileuszu” jest szczególnie wymowne w kontekście potępienia przez św. Piusa X w Lamentabili sane tezy, że:
„Dogmaty […] są pewną interpretacją faktów religijnych, którą z dużym wysiłkiem wypracował sobie umysł ludzki” (propozycja 22).
Ci „pielgrzymi” nie szukali veniam peccatorum (przebaczenia grzechów), lecz uczestniczyli w zbiorowej autosugestii, gdzie:
- Nie wymagano spowiedzi św. przed „przejściem przez drzwi”
- Nie głoszono konieczności porzucenia błędów modernizmu
- „Miłosierdzie” oderwano od sprawiedliwości Bożej
Jak ostrzegał papież św. Pius V w bulli Quo primum: „Ktokolwiek odmówi czci należnej obrządkom zatwierdzonym przez świętych przodków, ten znieważa samego Boga”.
Ekumeniczna utopia zamiast Królestwa Chrystusowego
Wezwanie „kardynała” Reiny do „bycia bliskimi dla siebie nawzajem, o nikim nie zapominając” odzwierciedla modernistyczną redukcję Kościoła do humanitarnego stowarzyszenia. Tymczasem Pius XI w Quas primas nauczał:
„Państwo szczęśliwe nie przez co innego, a przez co innego człowiek […] Niech więc nie odmawiają władcy państw publicznej czci i posłuszeństwa królującemu Chrystusowi”.
Brak tu:
- Wezwania do nawrócenia niekatolików
- Ostrzeżenia przed fałszywymi religiami
- Podkreślenia konieczności podporządkowania państwa prawom Kościoła
W zamian otrzymujemy mglistą „bliskość” oderwaną od Unam Sanctam Bonifacego VIII, która głosi, że „poza Kościołem nie ma zbawienia ani odpuszczenia grzechów”.
Zamknięcie bez otwarcia nieba
Planowane zamknięcie „Drzwi Świętych” w Bazylice św. Piotra 6 stycznia przez antypapieża stanowi symboliczną klamrę całego przedstawienia. Jak zauważył kardynał Billot w De Ecclesia:
„Gdy urząd nauczycielski Kościoła staje się nośnikiem błędów, traci moc związywania i rozwiązywania”.
Skoro zaś:
- Nowy rytuał „jubileuszu” nie posiada aprobaty wiecznego Magisterium
- „Odpusty” są udzielane bez wymagania zerwania z herezją modernizmu
- Ceremoniał odbywa się pod „przewodnictwem” hierarchy pozbawionego jurysdykcji
W świetle kanonu 188 §4 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 roku całe to przedsięwzięcie jest ipso facto nieważne, będąc jedynie świeckim festynem w kościelnych dekoracjach.
Za artykułem:
27 grudnia 2025 | 20:13Zamknięto Drzwi Święte na Lateranie, niebawem koniec Jubileuszu (ekai.pl)
Data artykułu: 27.12.2025








