Śmierć ikony rewolucji obyczajowej: moralne bankructwo współczesnej kultury

Podziel się tym:

Portal Gość Niedzielny (28 grudnia 2025) informuje o śmierci francuskiej „aktorki” Brigitte Bardot, określając ją jako „legendę kina”, „ikonę kobiecości” oraz „obrończynię praw zwierząt”. Artykuł podkreśla jej „burzliwe życie prywatne”, „rewolucyjny wpływ na modę” oraz „zaangażowanie społeczne”, całkowicie pomijając moralny wymiar jej destrukcyjnej działalności kulturowej.

Demoralizacja pod płaszczykiem sztuki

„Film I Bóg stworzył kobietę (1956) stał się manifestem rewolucji seksualnej” – relacjonuje portal, nie zauważając, że tytuł tego dzieła stanowi bluźniercze zawłaszczenie aktu stworzenia. Sceny, w których „aktorka” nago wymienia części ciała (Pogarda, 1963) lub tańczy w sposób celowo zmysłowy, były narzędziem systematycznej destrukcji katolickiej moralności. Jak nauczał Pius XI w encyklice Divini Illius Magistri: „Sztuka oderwana od prawa moralnego przestaje być sztuką, stając się ohydą”.

Fałszywy kult stworzenia zamiast czci Stwórcy

„W ostatnich latach skupiła się wyłącznie na walce o prawa zwierząt” – chwali portal jej „zaangażowanie”, demonstrując typowo modernistyczne przewartościowanie stworzenia ponad Stwórcą. Podczas gdy Kościół naucza, że zwierzęta są podporządkowane rozumnemu człowiekowi (Rdz 1,28), „fundacja Bardot” promowała herezję ekodewocji, potępioną przez Piusa XII jako „bałwochwalczy kult natury”.

„Była pierwszą kobietą, której twarz posłużyła za wzorzec podobizny Marianne czyli uosobienia Republiki Francuskiej”

Ten fakt doskonale ilustruje masońskie korzenie francuskiego republikanizmu, który Marię zastąpił personifikacją laickiego państwa. Jak ostrzegał św. Pius X w Lamentabili sane exitu: „Kościół nie może pogodzić się z państwem, które odrzuca publiczne panowanie Chrystusa Króla”.

Hiperbolizacja grzesznika jako wzoru

„Prezydent Macron nazwał ją +legendą wieku+” – czytamy, co uwidacznia kult człowieka charakterystyczny dla apostazji posoborowej. Tymczasem postać znana z sześciu rozwodów, skandali obyczajowych i wyroku za „podżeganie do nienawiści rasowej” (2021) powinna być raczej przedmiotem modlitw o nawrócenie niż hołdów. Quas Primas Piusa XI stanowi niezbity dowód: „Pokój Chrystusowy możliwy jest jedynie w Królestwie Chrystusowym” – nie zaś w rewolucji moralnej.

Biernośc katolickich mediów wobec zła

Najgroźniejszym aspektem tego typu publikacji jest milczenie o obowiązku oceny moralnej. Żadnego słowa potępienia dla propagandy rozwiązłości, żadnego nawiązania do katolickiej nauki o czystości (Konstytucja Casti Connubii Piusa XI), żadnego przypomnienia o grzechu publicznego zgorszenia. To symptomatyczne dla mediów tworzonych przez środowiska uległe modernistycznej herezji, która – jak diagnozował św. Pius X – „wszystko relatywizuje, prawdy nie odróżnia od błędu”.


Za artykułem:
Francja: Zmarła słynna aktorka Brigitte Bardot
  (gosc.pl)
Data artykułu: 28.12.2025

Więcej polemik ze źródłem: gosc.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.