Portal LifeSiteNews (24 września 2025) informuje o zaangażowaniu Konferencji Biskupów Katolickich USA (USCCB) w obronę prawa stanów Idaho i Zachodniej Wirginii do wykluczania mężczyzn deklarujących się jako „kobiety” z kobiecych drużyn sportowych. USCCB, wraz z 50 organizacjami, argumentuje przed Sądem Najwyższym, że przepisy te chronią uczciwość rywalizacji oraz wolność religijną szkół katolickich, które nie mogłyby pogodzić się z narzuceniem ideologii gender. Choć pozornie słuszna, ta pozostałość przyzwoitości w morzu modernistycznej zgnilizny jedynie obnaża teologiczne bankructwo sekt posoborowych.
Naturalizm zamiast nadprzyrodzonej perspektywy
USCCB koncentruje się wyłącznie na naturalnych różnicach biologicznych między płciami, całkowicie pomijając nadprzyrodzony wymiar grzechu. Gdy dokument stwierdza, że „mężczyźni są zazwyczaj więksi, szybsi, silniejsi i bardziej agresywni”, ogranicza się do płaszczyzny zoologicznej obserwacji. Tymczasem Kościół Katolicki nauczał niezmiennie:
„Grzechy nieczyste wołają o pomstę do nieba” (Katechez Soboru Trydenckiego).
Brakuje najmniejszej wzmianki o objectum graviter malum (przedmiocie ciężkiej niegodziwości) transseksualizmu jako zboczenia przeciw VI i IX przykazaniu. Milczenie o stanie łaski u osób propagujących ideologię gender oraz o konieczności ich nawrócenia pod grzechem potępienia wiecznego jest zdradą misji Kościoła. Św. Pius X w Lamentabili sane potępił tezę, że „Kościół nie może nawet poprzez definicje dogmatyczne określić właściwego sensu Pisma Świętego” (propozycja 4), podczas gdy USCCB nie śmie nazwać herezji po imieniu.
Relatywizacja Magisterium w obronie „wolności religijnej”
Argumentacja o naruszeniu „wolności religijnej” szkół katolickich opiera się na świeckim pojęciu communicating a message at odds with Catholic doctrine. To czysty modernizm, gdzie doktryna sprowadzona jest do „przekazu” w konflikcie z „indywidualną tożsamością”. Pius IX w Syllabus błędów potępił tezę, że „Kościół powinien być oddzielony od Państwa, a Państwo od Kościoła” (błąd 55), podczas gdy USCCB błaga świeckie sądy o respektowanie swoich „przekonań”.
Wzorcowa była reakcja św. Piusa X na próby ingerencji państwa w szkolnictwo katolickie:
„Nie wolno tolerować, by Boga usuwano ze szkoły pod pozorem neutralności!” (Encyklika Acerbo nimis).
Tymczasem USCCB przyjmuje logikę negocjacji z systemem prawnym jawnie zwalczającym Chrystusa Króla. Nie proponują non possumus, lecz kalkulują straty finansowe: „The brief concludes by laying out the sources of funding that Catholic schools would lose if forced to comply”.
Ideologia gender jako owoc apostazji posoborowej
Powołanie się na Kongregację ds. Edukacji Katolickiej („Gender ideology contradicts these teachings”) to szczyt hipokryzji. Dokument z 2019 r. „Mężczyzną i niewiastą ich stworzył” został wydany przez strukturę uzurpującą władzę w Watykanie. Żaden organ posoborowej sekty nie ma władzy nauczania, co Pius XII wyraźnie stwierdził w konstytucji Vacantis Apostolicae Sedis.
Prawdziwe stanowisko Kościoła wyraził Pius XI w Casti connubii:
„Wszelkie próby zatarcia różnicy płciowej są zbrodnią przeciw porządkowi ustanowionemu przez Boga” (nr 74).
USCCB nie nawołuje do nawrócenia osób uwikłanych w ideologię gender, nie przypomina o czyśćcu ani piekle, nie wskazuje na Najświętszą Ofiarę jako źródło łaski. To redukcja katolicyzmu do humanitarnego NGO, gdzie „dobro dziewczynek w sporcie” zastępuje zbawienie dusz.
Demaskacja pozorów obrony wiary
Cała sprawa obnaża methodus in re (metodę działania) sekt posoborowych:
- Selekcjonowanie fragmentów Tradycji dla celów politycznej koniunktury (cytowanie różnic biologicznych bez odniesienia do grzechu).
- Ukrywanie apostazji za językami „wolności” i „równości”, co Pius XI potępił w Quas Primas: „Gdy Boga i Jezusa Chrystusa usunięto z praw i z państw, zburzone zostały fundamenty władzy”.
- Symulowanie autorytetu poprzez cytowanie własnych modernistycznych dokumentów jako „nauczania Kościoła”.
Gdyby USCCB rzeczywiście wierzyło w Regnum Christi (Królestwo Chrystusa), domagałoby się nie wyłączenia kilku mężczyzn z drużyn kobiecych, lecz publicznego uznania prawa Bożego jako fundamentu legislacji. Tymczasem ich działania wpisują się w logikę Novus Ordo Saeculorum (Nowego Porządku Wieków) – świata bez Chrystusa Króla.
Za artykułem:
USCCB brief asks Supreme Court to protect female sports from ‘transgender’ males (lifesitenews.com)
Data artykułu: 24.09.2025