Masońska sekta mormonów ofiarą ataku: fałszywa narracja o „prześladowaniu chrześcijan”

Podziel się tym:

Portal LifeSiteNews (29 września 2025) relacjonuje krwawy incydent w Grand Blanc, gdzie 40-letni Thomas Jacob Sanford dokonał strzelaniny i podpalenia w miejscu kultu sekty mormońskiej, zabijając cztery osoby i raniąc ośmioro. Prezydent Donald Trump i wiceprezydent JD Vance określili atak jako „kolejny celowany atak na chrześcijan w USA”, podczas gdy rzecznik sekty Kościoła Jezusa Chrystusa Świętych w Dniach Ostatnich wydał oświadczenie o „współczuciu” i „modlitwie”.


Herezja mormonizmu zdemaskowana

Katolicka doktryna jednoznacznie potępia mormonizm jako pseudochrześcijańską sektę, opartą na herezjach potępionych w Syllabusie błędów Piusa IX (1864). Wbrew relatywistycznej narracji mediów, mormoni odrzucają podstawowe dogmaty wiary – trynitarną naturę Boga, bóstwo Chrystusa i Jego współistotność z Ojcem. Ich „świątynia” w Michigan to nie miejsce kultu Boga objawionego, lecz ośrodek bałwochwalczej doktryny głoszącej, że człowiek może stać się bogiem – co Pius XI potępił w encyklice Quas primas (1925) jako „pychę szatana, która gubi dusze”.

„Places of worship are meant to be sanctuaries of peacemaking, prayer and connection” – mówi rzecznik sekty Doug Andersen.

To naturalistyczne stwierdzenie, typowe dla modernistycznej herezji, redukuje sacrum do przestrzeni socjalnej. Tymczasem Kościół katolicki naucza, że „jedynie prawdziwa religia posiada świątynie uznane przez Boga” (Syllabus, błędów 21). Święty Oficjum w Lamentabili sane (1907) potępia podobną relatywizację jako „wolną interpretację, która prowadzi do ateistycznej antropologii” (propozycja 22).

Polityczna manipulacja pojęciem „chrześcijaństwa”

Wypowiedzi Trumpa i Vance’a stanowią grubiański przykład instrumentalizacji religii dla celów światowych. Stwierdzenie, że mormoni są „chrześcijanami”, to jawne zaprzeczenie dogmatowi Extra Ecclesiam nulla salus, który został potwierdzony przez Sobór Florencki (1442) i papieży aż do Piusa XII. W encyklice Mortalium animos (1928) Pius XI ostrzegał: „fałszywa jedność z heretykami prowadzi do zatracenia duszy i upadku państw”.

Warto zauważyć, że autorzy tekstu milczą o 500 atakach na katolickie kościoły od 2020 roku, wspominając jedynie o incydencie w Minneapolis. To strategiczne przemilczenie wskazuje, iż prawdziwym celem jest nie obrona wiary, lecz budowanie fałszywego paradygmatu „prześladowań religijnych” jako problemu socjologicznego, a nie teologicznego. W ten sposób eliminuje się pojęcie grzechu, herezji i konieczności nawrócenia, zastępując je płytkim „dialogiem” potępionym w Syllabusie (błędów 77-79).

Syndrom posoborowej apostazji

Opisana sytuacja jest bezpośrednim owocem soborowego ekumenizmu, który zrównał prawdziwy Kościół z sektami. Sobór Watykański II w Nostra aetate otworzył drogę do takiej właśnie relatywizacji, sprzecznej z kanonami soborów od Nicejskiego I do Trydenckiego. Władcy świeccy, jak Trump, nie mają prawa definiować, czym jest „chrześcijaństwo” – to wyłączne prerogatywy Magisterium Kościoła, o czym Pius IX przypomniał w encyklice Quanta cura (1864).

Katolicy nie mogą ulegać emocjonalnej narracji „współczucia” dla mormonów, ignorując fakt, że ich „modlitwa” jest bluźnierstwem przeciwko Trójcy Świętej. Święty Paweł nakazuje: „Nie mieszajcie się w niewiernymi w jedną drużnogę. Albowie jakaż społeczność światłości z ciemnością?” (2 Kor 6, 14). Wymienione w tekście ataki na katolickie świątynie są zaś konsekwencją zdrady hierarchii, która porzuciła publiczne panowanie Chrystusa Króla – zgodnie z diagnozą Piusa XI w Quas primas:

„Gdy Chrystus i Jego najświętsze prawo zostało usunięte z obyczajów, życia prywatnego, rodzinnego i publicznego – wówczas nieszczęście musi nawiedzić świat” (Quas primas, tłum. za Wiadomościami Diecezjalnymi, 1926).

W miejsce politycznych frazesów o „epidemii przemocy”, potrzebna jest publiczna pokuta narodów i restytucja społecznego panowania Chrystusa. Tylko uznanie Jego prawa jako Rex Regum et Dominus dominantium (Króla królów i Pana panujących) może powstrzymać falę barbarzyństwa, którego źródłem jest zawsze odrzucenie porządku nadprzyrodzonego.


Za artykułem:
4 dead, several injured after shooting at Mormon church in Michigan
  (lifesitenews.com)
Data artykułu: 29.09.2025

Więcej polemik ze źródłem: lifesitenews.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.