Kryzys finansowy parad sodomii: bankructwo ideologicznego eksperymentu
Portal LifeSiteNews informuje (29 września 2025) o anulowaniu organizowanych w Tampa i Fort Myers corocznych wydarzeń „Pride” z powodu braku finansowania. Jak podaje źródło, przyczyną jest „obecny klimat polityczny i ekonomiczny” oraz wycofanie się korporacyjnych sponsorów, w tym redukcja dotacji państwowych za rządów gubernatora Rona DeSantisa na Florydzie. Władze organizacji Tampa Pride ogłosiły „roczną przerwę” na „przemyślenie długoterminowej strategii” po utracie kluczowych dotacji – w tym spadku wsparcia od głównych darczyńców z 10 000$ do 1 000$. Podobny los spotkał wydarzenie „Pride Southwest” w Fort Myers, które zrezygnowało z tegorocznej edycji, a jego organizatorzy połączyli siły z inną grupą działającą na rzecz homoseksualizmu. W całym kraju – jak podają autorzy – obserwuje się „spadek korporacyjnego wsparcia” dla tego typu inicjatyw, czego przykładem ma być Nowy Jork (utrata 750 000$ od sponsorów), Austin czy Oklahoma. Wśród firm wycofujących się z finansowania perwersji wymieniono m.in. Target, Mastercard, Anheuser-Busch i PepsiCo. W tekście pojawia się lament byłego redaktora Out Magazine o „policzku” dla „społeczności LGBT” oraz wzmianka o „publicznej presji” na korporacje, które rezygnują z „woke” polityk. Tak zwana „troska” o los „braku funduszy” na obrzędy rozwiązłości odsłania jedynie bankructwo ideologicznego eksperymentu, któremu brakuje boskiego mandatu.
Demaskowanie „kryzysu” jako symptomu głębszej apostazji
Przedstawiona relacja to nie tylko opis ekonomicznej zapaści neomarksistowskich projektów, lecz objaw głębszego kryzysu cywilizacyjnego wynikającego z oderwania od prawa Bożego. W analizowanym tekście pominięto fundamentalny fakt: sodomia zawsze była i pozostaje ciężkim grzechem wołającym o pomstę do nieba (Katechizm Rzymski, 1902). Współczesne lamenty nad „utratą sponsorów” dla „Pride” to jedynie świecka maska dla prawdziwego problemu – odrzucenia przez społeczeństwo naturalnego i nadprzyrodzonego porządku. Jak nauczał Pius XI w Quas Primas (1925), społeczeństwa, które wyrzekają się władzy Chrystusa Króla, skazują się na wewnętrzną destabilizację: „Gdy Boga i Jezusa Chrystusa usunięto z praw i z państw i gdy już nie od Boga, lecz od ludzi wywodzono początek władzy, stało się iż zburzone zostały fundamenty pod tąż władzą”.
Język relatywizacji: od „wyzwolenia” do „finansowania”
Retoryka użyta w tekście („zmniejszające się wsparcie”, „wyzwania finansowe”, „polityczny klimat”) ujawnia materialistyczną i utylitarną mentalność stojącą za całym przedsięwzięciem.
„Redukcje w dotacjach hrabstw, stanów i federalnych” oraz „przerwanie programów DEI (równości szans – red.)”
– to język biurokratycznej kalkulacji, nie zaś moralnego osądu. W żadnym miejscu nie pada pytanie o demoniczny charakter publicznych obrzędów gloryfikujących nieczystość. Brakuje choćby śladu świadomości, że „Albowiem nie masz w żadnym innym zbawienia. Albowiem nie jest pod niebem inne imię dane ludziom, w którym byśmy mieli być zbawieni” (Dz 4,12). Wręcz przeciwnie, tekst sugeruje, że „pride events” to neutralne „wydarzenia kulturalne”, których finansowy kryzys jest jedynie polityczną niesprawiedliwością.
Teologiczna analiza „korporacyjnego odwrotu”
Wycofanie się sponsorów z finansowania występków nie jest – jak sugerują autorzy – efektem „presji politycznej” czy „kalkulacji ryzyka”, lecz przejawem sprawiedliwości Bożej działającej przez historię. W świetle doktryny katolickiej, korporacje wspierające publiczne zgorszenie są współwinne scandalo (Mt 18,6). Jak naucza Lamentabili sane (1907) św. Piusa X, wszystkie przejawy relatywizmu moralnego są bezpośrednio powiązane z modernistycznym błędem, który redukuje religię do „naturalnego wewnętrznego odruchu”. W tym kontekście, „kryzys finansowy” parad sodomii to jedynie zewnętrzny przejaw bankructwa ideologii, która nie może przetrwać bez wsparcia struktur odrzucających Boga.
Odezwa do władz: o władzę Chrystusa Króla nad narodami
Tekst pomija kluczowy obowiązek władzy świeckiej: publiczne uznanie panowania Chrystusa Króla i zwalczanie grzechów publicznych. Jak stwierdza Pius XI w Quas primas: „Rządy i państwa mają obowiązek publicznie czcić Chrystusa i Jego słuchać (…). Władza Jego królewska tego się domaga, aby wszystkie stosunki w państwie układały się na podstawie przykazań Bożych i zasad chrześcijańskich”. Gubernator DeSantis, który ograniczył finansowanie DEI, powinien iść dalej: zakazać wszelkich publicznych manifestacji sprzecznych z moralnością katolicką na mocy zasady error non habet ius (błąd nie ma praw). Władza, która toleruje publiczne zgorszenie, staje się współwinna przed Bogiem (Syllabus, 1864, błęd 55).
Milczenie o najcięższej winie: świętokradztwo i apostazja duchowieństwa
Najbardziej wymowne jest w tekście całkowite pominięcie roli modernistycznego „duchowieństwa” w promocji homoseksualizmu. W przeciwieństwie do przedsoborowych potępień (np. Piusa XII w Sacra virginitas), dzisiejsze „konferencje episkopatu” i „papieże” od Bergoglio począwszy otwarcie bronią związków homoseksualnych. Współczesne „błogosławieństwa” dla par homoseksualnych to jawna apostazja, której potępienie powinno stanowić centrum analizy. Brak wzmianki o tym w tekście świadczy o naturalistycznym zawężeniu perspektywy do sfery finansowej, co jest typowe dla świeckiego humanitaryzmu.
Wnioski: bankructwo ideologii wobec wieczności
Przedstawiony „kryzys” parad sodomii to nie tylko chwilowy zanik sponsorów, lecz przestroga przed wiecznym sądem (Mt 25,31-46). Każdy grzech publiczny, nie odpokutowany, ściągnie na narody kary Boże (Ap 21,8). W świetle Syllabusa (1864), błędem jest twierdzenie, że „państwo może być szczęśliwe, jeśli nie jest zbudowane na zasadach katolickich” (błąd 39). Zamiast lamentować nad „utratą dotacji”, katolicy powinni głosić: tylko pełna restauracja społecznego panowania Chrystusa Króla zapewni trwały pokój i porządek (Quas primas). W przeciwnym razie, upadek finansowy „wydarzeń dumy” będzie jedynie przedsmakiem wiecznego upadku tych, którzy odrzucają Zbawiciela.
Za artykułem:
Major Florida cities cancel LGBTQ ‘Pride’ events due to loss of sponsor dollars (lifesitenews.com)
Data artykułu: 29.09.2025