Portal ACI Prensa (30 września 2025) relacjonuje, że „papież” Leon XIV odpowiedział na list 21-letniej studentki medycyny, Werony, która pytała: „Co nas czeka?” oraz „Co młodzi mogą zrobić, by aspirować do lepszego świata, gdy obecnie tyle jest niesprawiedliwości, tragedii i wojen?”. W odpowiedzi uzurpator watykańskiego tronu zachęcił ją do „spełnienia marzenia o służbie najsłabszym” oraz do „złożenia nadziei w Panu Jezusie”, cytując św. Augustyna: „Żyjmy dobrze, a czasy będą dobre. My jesteśmy czasami”.
Naturalizm w miejsce łaski
„Papież” nie tylko pomija fundamentalną prawdę o absolutnym panowaniu Chrystusa Króla nad narodami (Pius XI, Quas Primas), ale redukuje chrześcijaństwo do terapii motywacyjnej. Jego stwierdzenie: „Czasy będą dobre, jeśli my będziemy dobrzy!” to czyste pelagianstwo, potępione już przez Sobór w Kartaginie (418 r.) oraz bullę Exsurge Domine Leona X (1520). W miejsce nauki o grzechu pierworodnym, konieczności łaski i sakramentów, wprowadza on optymistyczny humanitaryzm, który św. Pius X nazwał „integralną częścią doktryny modernistycznej” (encyklika Pascendi).
„Wszystko to nie może sprawić, byśmy stracili nadzieję na lepszy świat. […] Musimy na nowo złożyć naszą nadzieję w Panu Jezusie”
W tej odpowiedzi zabrakło jakichkolwiek odniesień do Krzyża jako jedynej drogi zbawienia („Któryś za nas cierpiał rany” – liturgia wielkopiątkowa) czy obowiązku poddania wszystkich narodów pod panowanie Chrystusa. „Papież” nie wspomina o konieczności nawrócenia, pokuty, czy choćby obowiązku uczestnictwa w prawdziwej Mszy Świętej. Wręcz przeciwnie, jego słowa przypominają przemówienia socjologów z ONZ, a nie Następcę Piotra.
„Jubileusz Młodzieży” jako parodia katolickiej duchowości
Wspomnienie „Jubileuszu Młodzieży 2025”, który zgromadził w Rzymie milion osób, odsłania kolejny poziom duchowej zgnilizny. Światowe spotkania młodzieży w strukturach posoborowych to od dawna mechanizmy inżynierii społecznej, mające zastąpić autentyczną pobożność – emocjonalnym folklorem. „Papież” zachęca: „Kultywuj swoją przyjaźń z Jezusem. Warto. Możesz być pewna”, ale nie precyzuje, jakiego „Jezusa” ma na myśli: czy Chrystusa Króla z Ewangelii św. Jana, który mówi: „Kto nie jest ze Mną, jest przeciwko Mnie” (Mt 12,30), czy „Jezusa ekumenicznego” z dokumentów soborowych, który „brata się z wszystkimi religiami”?
Kardynalny błąd pominięć
Najbardziej wymowna jest jednak całkowita nieobecność kluczowych pojęć doktrynalnych w odpowiedzi uzurpatora:
- Brak wezwania do życia w stanie łaski uświęcającej – fundamentu katolickiej egzystencji (Sobór Trydencki, sesja VI, kan. 7).
- Milczenie o Kościele jako jedynym Arce zbawienia („Extra Ecclesiam nulla salus” – Sobór Laterański IV, 1215).
- Zero wzmianki o Najświętszej Ofierze Mszy – źródle wszelkiej łaski (Sobór Trydencki, sesja XXII).
W świetle Lamentabili sane (Święte Oficjum, 1907) te pominięcia to „herezja w czynie”, potwierdzająca, że sekta posoborowa odrzuciła nadprzyrodzony charakter Kościoła, redukując go do „instytucji wspierającej ludzkie aspiracje”.
Zatrute źródło cytatu
„Żyjmy dobrze, a czasy będą dobre. My jesteśmy czasami” (św. Augustyn)
Ten wyimek z Kazań Augustyna (169, 13) został wyrwany z kontekstu. Biskup Hippony pisał o konieczności życia w łasce i walki z herezją donatystów, nie o „sprawianiu, by czasy były dobre” poprzez humanitarne działania. Wręcz przeciwnie, w Państwie Bożym (XIX, 17) stwierdza: „Gdzie nie ma sprawiedliwości, tam nie ma państwa” – rozumiejąc przez „sprawiedliwość” oddanie czci prawdziwemu Bogu.
Podsumowanie: Anty-ewangelia w działaniu
Odpowiedź „papieża” Leona XIV to kwintesencja modernistycznej infiltracji potępionej w Pascendi: „Religia nie powinna być rozważana jako coś zewnętrznego, lecz jako produkt świadomości”. W miejsce Krzyża – terapeutyczne frazesy; w miejsce nakazu misyjnego – psychologizacja; w miejsce Królestwa Chrystusowego – „lepszy świat” zbudowany na piaskach rewolucji antropologicznej. W świetle niezmiennej doktryły katolickiej, jest to zdrada najwyższego stopnia – a jednocześnie żałosny dowód, że struktura okupująca Watykan stała się „synagogą szatana” (Ap 2, 9).
Za artykułem:
Pope Leo XIV responds to aspiring doctor who asks ‘What does the future hold for us?’ (catholicnewsagency.com)
Data artykułu: 30.09.2025