Portal Konferencji Episkopatu Polski informuje o ponownym włączeniu się struktury posoborowej w ogólnopolską kampanię „Dzieciństwo bez Przemocy”, organizowaną przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę i Krajową Koalicję na rzecz Ochrony Dzieci. Akcja obejmuje „edukacyjne” materiały dla katechetów oraz podświetlanie budynków na czerwono 19 listopada jako „znak solidarności”. Milczenie o nadprzyrodzonych środkach zwalczania zła moralnego oraz kolaboracja z laickimi instytucjami demaskują ideologiczne uwikłanie neo-kościoła.
Naturalistyczne założenia kampanii jako przejaw modernizmu
Przedstawiona inicjatywa koncentruje się wyłącznie na naturalistycznej prewencji (łac. praeventio naturalis), całkowicie pomijając:
„(…) konieczność łaski uświęcającej, rolę sakramentów i obowiązek walki z grzechem pierworodnym jako źródłem wszelkiej przemocy” (Pius XI, Quas Primas).
Abp Wojda i abp Polak piszą o „bezpieczeństwie i dobru dzieci” w oderwaniu od objawionej prawdy o upadłej naturze człowieka, redukując misję Kościoła do poziomu świeckiej agencji socjalnej. Tymczasem Quas Primas stanowi niepodważalnie: „Pokój Chrystusa w Królestwie Chrystusowym – oto jedyna droga do zbawienia społeczeństw”.
Kolaboracja z podejrzanymi podmiotami
Współpraca z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę (dawniej Fundacja Dzieci Niczyje) budzi poważne wątpliwości doktrynalne. Organizacja ta:
- Promuje genderową koncepcję „praw dziecka” sprzeczną z katolicką nauką o władzy rodzicielskiej (Kodeks Prawa Kanonicznego z 1917, kan. 1113)
- Stosuje psychologiczne metody oparte na relatywizmie moralnym, ignorując naukę Leona XIII o „prawdziwej wolności będącej służbą sprawiedliwości” (Libertas Praestantissimum)
Materiały edukacyjne z Centrum Ochrony Dziecka i Fundacji Świętego Józefa zawierają niebezpieczne kompromisy z duchem czasu, takie jak:
„Rozmowy o dojrzewaniu i szacunku dla ciała” prowadzone bez odniesienia do katolickiej nauki o czystości i grzechu nieczystym (Pius XI, Casti Connubii).
Teologiczne bankructwo „duchowych przywódców”
Wspomniani „abp Wojda” i „abp Polak” – jako funkcjonariusze struktury posoborowej – nie posiadają żadnej legitymacji doktrynalnej do występowania w imieniu Kościoła Katolickiego. Ich wezwanie do „solidarnej troski” to czysty socjologiczny slogan, gdyż:
- Nie wymieniają grzechu jako źródła przemocy
- Pomijają obowiązek nawrócenia i pokuty
- Nie wspominają o Królewskiej władzy Chrystusa nad rodzinami i narodami
Zatrute źródła „prewencji”
Proponowane scenariusze katechez „Bezpieczni” to klasyczny przykład modernistycznej infiltracji potępionej w Lamentabili sane exitu (Św. Oficjum, 1907):
„Nauka chrześcijańska była z początku żydowską, lecz na skutek stopniowego rozwoju stała się najpierw Pawłową, następnie Janową, aż wreszcie grecką i powszechną” (propozycja 60 potępiona przez Św. Piusa X).
Brak tu:
- Odniesienia do Świętej Rodziny jako wzoru
- Wezwania do ucieczki pod płaszcz Marji
- Nauki o szatanie jako źródle wszelkiego zła
Milczenie o prawdziwym skandalu
Cała kampania hipokryzyjnie pomija fakt, że największe zagrożenie dla dzieci stanowią:
- Zepsute środowiska modernistycznych „duchownych” (por. liczne przypadki nadużyć w neo-kościele)
- Laicka edukacja promująca demoralizację
- Państwowe instytucje narzucające antychrześcijańską ideologię
Jak zauważył Pius XI w Divini Redemptoris: „Żadne czysto ludzkie środki nie zastąpią działania łaski w zwalczaniu społecznych bolączek”.
Zdrada misji Kościoła
Zamiast głosić ewangeliczny nakaz nawrócenia (Mt 18:6), posoborowcy:
- Wspierają naturalistyczną utopię „świata bez przemocy”
- Legitymizują paramaońskie organizacje
- Relatywizują pojęcie grzechu, zastępując je psychologicznym żargonem
Prawdziwy Kościół Katolicki odpowiadałby na przemoc:
- Przywracaniem publicznego panowania Chrystusa Króla
- Nauczaniem o grzechu i karze wiecznej
- Wspieraniem prawowitej władzy rodzicielskiej przeciw ingerencji państwa
Jak stanowił Pius IX w Syllabus Errorum: „Kościół nie może się pogodzić z postępem, liberalizmem i współczesną cywilizacją” (propozycja 80 potępiona). Tymczasem omawiana kampania to właśnie próba takiej zgniłej ugody.
Za artykułem:
Kościół włącza się w kampanię Dzieciństwo bez Przemocy (episkopat.pl)
Data artykułu: 06.10.2025