Tragedia w Indonezji: śmierć 67 osób w islamskiej szkole a milczenie o wieczności

Podziel się tym:

Portal Opoka.org.pl relacjonuje zawalenie się szkoły z internatem w Sidoarjo na indonezyjskiej wyspie Jawa, w wyniku czego zginęło 67 osób, głównie chłopców w wieku 13-19 lat. Akcja ratunkowa trwała dziewięć dni, a władze zakończyły ją 7 października 2025 roku. Śledczy badają przyczyny katastrofy, wskazując na możliwe błędy konstrukcyjne przy budowie kolejnego piętra. Indonezja, gdzie 90% z 240 milionów mieszkańców to muzułmanie, posiada dziesiątki tysięcy podobnych islamskich placówek edukacyjnych.


Naturalistyczna relacja jako przejaw współczesnego bałwochwalstwa

Przedstawiony materiał ogranicza się do czysto ziemskiego opisu tragedii, całkowicie pomijając jej wymiar nadprzyrodzony. Brak jakiejkolwiek wzmianki o stanie łaski ofiar, konieczności modlitwy za dusze zmarłych czy ostrzeżenia przed niebezpieczeństwem duchowym islamu stanowi de facto przyzwolenie na religijny indyferentyzm. Jak nauczał Pius XI w Quas primas: „Nadzieja trwałego pokoju dotąd nie zajaśnieje narodom, dopóki jednostki i państwa wyrzekać się będą i nie zechcą uznać panowania Zbawiciela naszego”. Redukcja ludzkiego życia do wymiaru doczesnego, bez odniesienia do Sądu Ostatecznego, to jawna zdrada misji katolickiego dziennikarstwa.

„Ostateczny bilans katastrofy to 67 osób zabitych, co czyni ją najtragiczniejszą w Indonezji w tym roku”

To zdanie demaskuje materialistyczną mentalność autorów. Podczas gdy dusze 67 młodych ludzi stanęły przed Bogiem w stanie nieprzygotowania (z racji wyznawania fałszywej religii), portal zajmuje się wyłącznie rankingiem tragedii „tego roku”. Brakuje tu katolickiej oceny sytuacji: islamskie szkoły koraniczne to instytucje szerzące formalną herezję, a każda śmierć w stanie odrzucenia łaski chrztu to największe możliwe nieszczęście.

Milczenie o misyjnym obowiązku Kościoła

Artykuł wspomina o „dziesiątkach tysięcy islamskich szkół i internatów” w Indonezji, ale nie formułuje żadnego apelu o ewangelizację. To karygodne zaniedbanie w kontekście niezmiennego nauczania Kościoła: „Poza Kościołem nie ma zbawienia” (Sobór Florencki, 1442). Jak przypominał Pius IX w Syllabusie błędów, błąd 17: „Dobrą nadzieję należy żywić co do wiecznego zbawienia wszystkich tych, którzy wcale nie są w prawdziwym Kościele Chrystusa” zostaje wyraźnie potępiony.

Ofiary tragedii – wychowane w islamskiej herezji – potrzebowały katolickich misjonarzy, a nie jedynie sprawnych ratowników. Portal Opoka zdradza tu ducha modernizmu, traktując islam jako równoprawną drogę do Boga, podczas gdy św. Pius X w Lamentabili sane potępił podobne stanowisko jako błąd 22: „Dogmaty, które Kościół podaje jako objawione, nie są prawdami pochodzenia Boskiego, ale są pewną interpretacją faktów religijnych”.

Technokratyczne podejście do tragedii

Cała analiza przyczyn katastrofy ogranicza się do doczesnych czynników konstrukcyjnych:

„pierwsze wskazówki ekspertów sugerują, że do incydentu mogła przyczynić się niezgodna z normami konstrukcja”

To typowy przejaw naturalizmu potępionego przez Piusa IX (Syllabus, błąd 58): „Nie ma innych sił poza tymi, które tkwią w materii, a wszelką prawidłowość i doskonałość moralności należy upatrywać w gromadzeniu i pomnażaniu bogactw wszelkimi możliwymi sposobami”. Gdzie jest refleksja nad duchowymi przyczynami? Czyż nie jest oczywiste, że społeczeństwo odrzucające Chrystusa Króla skazane jest na degenerację moralną i techniczną?

Brak także ostrzeżenia, że przyjmowanie „komunii” w strukturach posoborowych, gdzie Msza została zredukowana do stołu zgromadzenia, a rubryki naruszają teologię Ofiary przebłagalnej, jest jeżeli nie li 'tylko’ świętokradztwem, to bałwochwalstwem. W konsekwencji nie może być mowy o prawdziwych modlitwach w intencji zmarłych czy skutecznej ekspiacji.

Demaskacja islamu jako narzędzia antychrysta

Przedstawienie Indonezji jako kraju „o największej populacji muzułmańskiej na świecie” bez teologicznej oceny islamu to zdrada katolickiego obowiązku świadectwa. Już św. Jan Damasceński nazywał islam „herezją ariańską”, zaś Pius XI w Quas primas podkreślał: „Królestwo Chrystusa przeciwstawia się jedynie królestwu szatana i mocom ciemności”. Każda muzułmańska instytucja edukacyjna to ośrodek walki z Ewangelią, co portal całkowicie przemilcza.

W miejsce katolickiego wezwania do nawrócenia autorzy serwują statystyki: „90 proc. mieszkańców kraju – czyli ok. 240 mln ludzi – to muzułmanie”. Liczby te powinny wywołać trwogę u każdego katolika, gdyż – jak uczył św. Paweł – „nie masz w żadnym innym zbawienia” (Dz 4,12). Milczenie na ten temat jest współudziałem w potępieniu tych dusz.

Posoborowa zgnilizna w katolickim przebraniu

Portal Opoka.org.pl, podając się za katolicki, realizuje w istocie program religijnego synkretyzmu potępiony przez św. Piusa X w Lamentabili sane (błąd 65): „Współczesnego katolicyzmu nie da się pogodzić z prawdziwą wiedzą bez przekształcenia go w pewien chrystianizm bezdogmatyczny, to jest w szeroki i liberalny protestantyzm”. Brak reakcji na tę tragedię w kategoriach nadprzyrodzonych dowodzi, że mamy do czynienia z kolejną mutacją modernistycznej herezji.

Jak przypomina dekret Lamentabili (błąd 3): „Orzeczenia i cenzury kościelne nakładane za zbyt swobodną i wyraźniejszą egzegezę dowodzą, że wiara Kościoła jest sprzeczna z historią”. Tutaj obserwujemy odwrotny proces: cenzurę nadprzyrodzonej prawdy w imię „neutralności religijnej”, co stanowi jawne zaparcie się Chrystusa Króla.


Za artykułem:
Koniec akcji ratunkowej na wyspie Jawa. W zawalonej szkole zginęło 67 osób
  (opoka.org.pl)
Data artykułu: 07.10.2025

Więcej polemik ze źródłem: opoka.org.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.