Kardynał Hollerich broni „wolności” aborcji w luksemburskiej konstytucji: modernistyczny skandal

Podziel się tym:

Kardynał Hollerich broni „wolności” aborcji w luksemburskiej konstytucji: modernistyczny skandal

Portal LifeSiteNews (7 października 2025) relacjonuje wypowiedź „kardynała” Jean-Claude Hollericha, który na antenie RTL Radio sprzeciwił się wpisaniu aborcji do konstytucji Luksemburga jako „wolności”. Jego argumentacja – oparta na logice liberalnej demokracji, a nie na nienaruszalności życia ludzkiego – stanowi szczyt modernistycznej apostazji w strukturach okupujących Watykan.


„Jeśli już nie można swobodnie się wypowiadać i nie można po prostu powiedzieć: +Mam inne zdanie+, to nasza liberalna demokracja przybrała cechy systemu totalitarnego”

– oświadczył Hollerich, którego niepokoi nie sama zbrodnia aborcji, lecz „przymus opinii”. Jak podkreślił, aborcja jest w Luksemburgu „już zagwarantowana” przez prawo, więc konstytucyjna zmiana to jedynie „smutny dzień w historii”.

Naturalistyczna zdrada misji Kościoła

„Arcybiskup” Luksemburga całkowicie pominął katolicką doktrynę o świętości życia od poczęcia, redukując problem do kwestii proceduralnych. Nie odwołał się ani do Casti Connubii Piusa XI (1930), który potępił aborcję jako „haniebną zbrodnię”, ani do kanonu 2350 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r., nakładającego ekskomunikę na winnych dzieciobójstwa. Jego retoryka odzwierciedla całkowitą kapitulację przed duchem świata – dokładnie zgodnie z potępionym modernizmem, który Pius X w encyklice Pascendi Dominici gregis (1907) nazwał „syntezą wszystkich herezji”.

Hollerich, awansowany do godności „kardynalskiej” przez Bergoglia w 2019 r., zasłynął wcześniej z rewizji katolickiej nauki o grzeszności czynów homoseksualnych. Teraz – jak donosi LifeSiteNews – powtórzył schemat: zamiast głosić Depositum Fidei, odwołał się do relatywizmu moralnego („państwo nie może decydować, co uważam za słuszne lub niesłuszne”) oraz do świeckiego strachu przed „populizmem”. Jego groźba, że ograniczenie „wolności” aborcyjnej popchnie ludzi do „skrajnej prawicy”, to klasyczny przykład terroru ideologicznego, potępionego już w Syllabusie Piusa IX (1864).

Milczenie o prawie Bożym i współudział w zbrodni

Szokujące jest nie tylko to, co Hollerich powiedział, lecz także to, czego nie wypowiedział:

  • Żadnego wezwania katolickich deputowanych do sprzeciwu sumienia wobec projektu ustawy
  • Żadnej wzmianki o stanie łaski użytkowników i wykonawców aborcji
  • Żadnego przypomnienia, że aborcja podlega karze ekskomuniki latae sententiae (KPK 1917, kan. 2350 §1)
  • Żadnego odwołania do Chrystusa Króla, pod którego panowaniem narody mają obowiązek czcić Prawo Boże (Pius XI, Quas Primas)

Tymczasem chrześcijańsko-społeczna partia CSV – którą Hollerich pochwalił za „zrozumienie roli religii” – w 90% poparła inicjatywę. Jak zaznaczył poseł Fred Keup z jedynej opozycyjnej partii ADR: „Chodzi o pytanie, kiedy zaczyna się życie. Niektórzy widzą to w jeden sposób, inni w inny”. To jawny relatywizm, sprzeczny z innocentia fetalis (niewinnością płodu), o której pisali Ojcowie Kościoła od Tertuliana po Augustyna.

Modernistyczna logika samounicestwienia

Lewicowe ataki na Hollericha – np. zarzut socjalistki Tainy Offerding, że jego poglądy są „reakcyjne i totalitarne” – pokazują bezsilność modernizmu. Gdy hierarchowie porzucają regulas fidei (zasady wiary) na rzecz „dialogu”, stają się celem tych samych sił, którym usłużyli. Zielony poseł Sam Tenson drwił: „Gdybym był w klubie, w którym zabraniam moim księżom mieć dzieci, zachowałbym się nieco lżej”. To demaskuje prawdziwy cel rewolucji posoborowej: nie „aggiornamento”, lecz destrukcję kapłaństwa i sakralności.

W świetle niezmiennej doktryny Kościoła sprawa jest jasna: każdy głos za „wolnością” aborcji – nawet w formie konstytucyjnego zapisu – jest współudziałem w crimen nefandum (zbrodni niegodziwej). Jak nauczał Pius XII: „Żaden człowiek, żadna ludzka władza, żadna nauka, żadne +indykacje+ (…) nie mogą dać pozytywnego upoważnienia do bezpośredniego zabójstwa niewinnej istoty ludzkiej” (przemówienie do położników, 1945). Hollerich, promujący „synodalność” i LGBT, stał się żywym dowodem na to, jak modernizm prowadzi do apostasia a fide catholica (odstępstwa od wiary katolickiej).


Za artykułem:
Cdl. Hollerich appeals to liberal values as he denounces abortion ‘freedom’ in Luxembourg constitution
  (lifesitenews.com)
Data artykułu: 07.10.2025

Więcej polemik ze źródłem: lifesitenews.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.