New Jersey promuje aborcję i zwalcza obrońców życia w nowym projekcie ustawy

Podziel się tym:

Portal LifeSiteNews informuje o zatwierdzeniu przez legislaturę New Jersey projektu ustawy Assembly Bill 4915, ustanawiającej tzw. „travel advisory dotyczący zdrowia reprodukcyjnego”. Dokument klasyfikuje stany USA według stopnia ograniczenia dostępu do aborcji – od „niebieskich” (bez restrykcji) przez „żółte” (ostrzeżenie przed potencjalnymi konsekwencjami prawnymi) po „czerwone” (całkowity zakaz). Projekt czeka na podpis gubernatora Phila Murphy’ego. Władze stanu prowadzą równoległą kampanię przeciwko centrom pomocy ciężarnym, oskarżając je o „wprowadzające w błąd praktyki reklamowe”.


Naturalistyczny zamach na prawo Boże i porządek moralny

Ustawa Assembly Bill 4915 jawi się jako narzędzie inżynierii społecznej, forsującej antychrześcijańską wizję wolności. Klasyfikowanie stanów według dostępności dzieciobójstwa prenatalnego stanowi jawną zachętę do ucieczki od prawa moralnego. Jak nauczał papież Pius XI w encyklice Quas primas: „Królestwo Chrystusa obejmuje wszystkich ludzi (…) Nie masz w żadnym innym zbawienia”. Tymczasem projekt Murphy’ego sankcjonuje prawny relatywizm, gdzie życie ludzkie podlega jurysdykcji geograficznej.

States would be categorized as blue for no restrictions, yellow for „increased caution” due to „restricted access to [so-called] reproductive medical care that could result in civil or criminal prosecution,” and red with a warning to „reconsider travel” due to „extremely restricted access”

Przekładając tę sekularystyczną nowomowę na język katolickiej doktryny: niebieskie oznaczają stany promujące bezkarne dzieciobójstwo, żółte – ograniczające nieco masowy mord, zaś czerwone – respektujące naturalne prawo do życia. Jak przypomina bulla Effraenatam papieża Sykstusa V: „Zabójcy dzieci nienarodzonych (…) podlegają karze śmierci i konfiskacie majątku”.

Systemowa nagonka na obrońców życia

Szczególnie wymowny jest wątek represji wobec ośrodków pro-life. Prokurator generalny Matt Platkin, współpracujący z aborcyjną organizacją Planned Parenthood, otwarcie prześladował First Choice Women’s Resource Centers za promocję Abortion Pill Reversal. To bezprecedensowy przykład kartelizacji władzy politycznej z przemysłem aborcyjnym. Tymczasem Sobór Laterański V (1513 r.) wyraźnie stanowił: „Osoby współpracujące przy zabójstwie dzieci podlegają ekskomunice”.

Działania legislatorów z New Jersey stanowią realizację postulatów modernizmu potępionego w dekrecie Lamentabili św. Piusa X: „Błądzą ci, którzy twierdzą, że moralność powinna dostosować się do potrzeb epoki” (propozycja 58). Przyjęta retoryka „ostrzeżeń medycznych” przed podróżą do stanów pro-life to klasyczny przykład inżynierii strachu, mającej zastąpić racjonalną debatę o prawie naturalnym.

Teologiczne bankructwo „praw reprodukcyjnych”

Cała koncepcja „reproductive healthcare” zakłada radykalne zerwanie z katolicką wizją ludzkiej płciowości. Jak uczył Pius XII w przemówieniu do położników (1951 r.): „Każde ludzkie życie, od chwili poczęcia aż do naturalnej śmierci, jest święte i nienaruszalne”. Tymczasem ustawa A4915 sankcjonuje:

  • Relatywizację piątego przykazania Dekalogu
  • Instytucjonalizację kultury śmierci
  • Prawną protekcję dla przemysłu aborcyjnego

Brak jakiegokolwiek odniesienia do dobra wspólnego czy ochrony słabszych demaskuje prawdziwy cel ustawy: stworzenie prawnego parasola dla morderczego procederu. Jak ostrzegał św. Augustyn: „Państwo pozbawione sprawiedliwości staje się zorganizowaną bandą rozbójników” (De Civitate Dei, IV, 4).

Podsumowanie: aborcja jako symptom apostazji

Sytuacja w New Jersey stanowi modelowy przykład państwa w stanie formalnej apostazji. Przyjęcie ustawy sankcjonującej aborcję jako „prawo podstawowe” wprost narusza kanon 2339 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r., nakładający ekskomunikę latae sententiae na osoby dokonujące lub współuczestniczące w zabójstwie nienarodzonych.

Działania gubernatora Murphy’ego i prokuratora Platkina wpisują się w szerszy trend sekularystycznej rewolucji, potępionej już w Syllabusie błędów Piusa IX (1864 r.): „Błąd 55: Kościół powinien być oddzielony od Państwa, a Państwo od Kościoła”. Katolicy nie mogą pozostawać bierni wobec tej legalizacji barbarzyństwa. Jak przypomina encyklika Casti connubii Piusa XI: „Żadna ludzka władza nie ma prawa ingerować w niewinne życie człowieka”.


Za artykułem:
New Jersey legislature passes ‘travel warning’ for pro-life states
  (lifesitenews.com)
Data artykułu: 07.10.2025

Więcej polemik ze źródłem: lifesitenews.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.