Sąd Najwyższy USA skłania się ku zniesieniu zakazu terapii dla osób z niechcianymi skłonnościami homoseksualnymi – kolejny etap rewolucji kulturowej

Podziel się tym:

Portal LifeSiteNews informuje o trwającej przed Sądem Najwyższym USA batalii prawnej w sprawie tzw. zakazu terapii konwersyjnej w stanie Kolorado. Ustawa z 2019 roku, podpisana przez gubernatora Jareda Polisa, penalizuje psychiatrów oraz innych „licencjonowanych specjalistów zdrowia psychicznego” za podejmowanie prób pomocy osobom poniżej 18. roku życia w zmianie „zachowań lub ekspresji płciowej” bądź redukcji „pociągu lub romantycznych uczuć wobec osób tej samej płci”. Sprawa *Chiles v. Salazar* stała się areną starcia między ideologią LGBT a podstawowymi wolnościami obywatelskimi.

Prawo naturalne kontra ideologiczny totalitaryzm

Przedstawiciele organizacji Alliance Defending Freedom (ADF) słusznie wskazują na rażące naruszenie Pierwszej Poprawki do Konstytucji USA, gwarantującej wolność słowa. Jak zauważył sędzia Samuel Alito, ustawa z Kolorado stanowi klasyczny przykład viewpoint discrimination (dyskryminacji ze względu na poglądy), faworyzującej jedną ideologię kosztem drugiej. Gdy sędzia Amy Coney Barrett pyta: „Czy stan może wybrać stronę?”, odpowiedź płynie wprost z odwiecznej nauki Kościoła: władza świecka nie ma kompetencji do legislowania przeciwko prawu naturalnemu (lex naturalis).

Warto przypomnieć słowa Piusa XI z encykliki Quas Primas: „Państwa i narody winny pamiętać, że królem jest Chrystus”. Jakakolwiek próba wykluczenia chrześcijańskiej moralności z przestrzeni publicznej – w tym poradnictwa psychologicznego – stanowi akt buntu przeciwko Boskiemu porządkowi. Syllabus błędów Piusa IX w punkcie 39 stanowczo potępia pogląd, jakoby „państwo jako źródło i początek wszelkich praw posiadało pewne prawa nieograniczone żadnymi granicami”.

Medycyna zniewolona przez ideologię

Sędzia Alito trafnie wskazał na historyczne przykłady upolitycznienia medycyny, przywołując eugenikę. Dziś obserwujemy analogiczne zjawisko: podczas gdy terapie pomagające w zachowaniu czystości obyczajowej są penalizowane, procedury okaleczające dzieci pod pretekstem „leczenia” transpłciowości cieszą się poparciem establishmentu. W myśl Lamentabili sane Piusa X (pkt 58) jest to przejaw „moralności polegającej na gromadzeniu bogactw wszelkimi możliwymi środkami i zaspokajaniu przyjemności”.

Należy podkreślić, że współczesna terapia reparatywna nie ma nic wspólnego z pseudonaukowymi praktykami z przeszłości. Opiera się na klasycznym rozumieniu ludzkiej seksualności, zgodnie z którym: „Homoseksualne skłonności są obiektywnie nieuporządkowane” (Kongregacja Nauki Wiary, Persona humana, 1975). Zakaz pomocy osobom pragnącym żyć w czystości stanowi jawne pogwałcenie prawa do wolności religijnej i formację sumienia.

Dwulicowość rewolucji kulturowej

Lewicowa retoryka o „ochronie dzieci” okazuje się pustym frazesem w świetle promowania chemicznej kastracji nieletnich pod płaszczykiem „opieki afirmującej płeć”. Podczas gdy zwolennicy ideologii gender domagają się całkowitego zakazu terapii opartych na chrześcijańskiej antropologii, równocześnie popierają procedury prowadzące do bezpłodności i trwałego okaleczenia zdrowych organizmów. Tę schizofrenię moralną demaskuje już Pius IX w Syllabusie (pkt 64), potępiając „łamanie uroczystych przysiąg” oraz „haniebne czyny sprzeczne z wiecznym prawem”, gdy dokonywane są w imię „miłości ojczyzny”.

Konsekwencje dla katolickiej doktryny

Sprawa *Chiles v. Salazar* wykracza pożej doraźny spór prawny. Stanowi część szerszej strategii dechrystianizacji Zachodu poprzez wykorzenienie podstawowych pojęć moralnych. Jak przypomina Pius XI w Quas Primas, odrzucenie królewskiej władzy Chrystusa prowadzi do „całkowitego wstrząsu społeczeństwa ludzkiego”. Zakaz terapii konwersyjnej to nie tylko przejaw dyktatury relatywizmu, ale konkretne narzędzie inżynierii społecznej, zmierzające do:

1. Zniszczenia autorytetu Kościoła w dziedzinie moralności
2. Narzucenia świeckiego humanizmu jako obowiązującej religii państwowej
3. Uniemożliwienia wychowywania młodzieży zgodnie z katolickimi zasadami

W świetle niezmiennej doktryny Kościoła, żadna władza świecka nie ma prawa zakazywać pomocy duchowej i psychologicznej osobom pragnącym uwolnić się od grzesznych skłonności. Jak głosi Pius IX w Syllabusie (pkt 47): „Najlepsza teoria społeczeństwa cywilnego nie wymaga, aby publiczne szkoły […] były wyjęte spod władzy Kościoła”. Tym bardziej nie może być zgody na ideologiczną indoktrynację w gabinetach terapeutycznych.


Za artykułem:
Supreme Court justices appear skeptical of Colorado ‘conversion therapy’ ban
  (lifesitenews.com)
Data artykułu: 08.10.2025

Więcej polemik ze źródłem: lifesitenews.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.