Ontario: Związki nauczycielskie pod płaszczykiem katolicyzmu forsują ideologię LGBT

Podziel się tym:

Portal LifeSiteNews relacjonuje spór w Dufferin-Peel Catholic District School Board (DPCDSB), gdzie Ontario English Catholic Teachers’ Association (OECTA) domaga się przywrócenia flag LGBT do sal lekcyjnych. W liście z 6 października 2025 r. prezes OECTA René Jansen in de Wal zaapelował do ministra edukacji Ontario Paula Calandry o zniesienie zakazu eksponowania „pride flags”, argumentując, że jest to wyraz „katolickich wartości godności, współczucia i integracji”.


Instrumentalizacja katolickiej terminologii dla rewolucji moralnej

Retoryka OECTA stanowi klasyczny przykład modernistycznej subwersji pojęć doktrynalnych. Powoływanie się na „godność” i „współczucie” przy jednoczesnym promowaniu symboliki sprzecznej z prawem naturalnym to ewidentne nadużycie. Jak przypomina Quas Primas Piusa XI: „Królestwo Chrystusa (…) przede wszystkim jest duchowe i odnosi się głównie do rzeczy duchowych”. Tymczasem OECTA redukuje misję Kościoła do świeckiego aktywizmu, co potwierdza cytat: „budowania kultury (…) wolnej od nękania i dyskryminacji”. Brak jakiegokolwiek odniesienia do celu nadprzyrodzonego czy zbawienia dusz demaskuje czysto naturalistyczne przesłanie.

„OECTA mocno wierzy, że wywieszanie flagi Pride jest odzwierciedleniem naszego wsparcia dla praw człowieka i wyrazem naszych katolickich wartości godności, współczucia i integracji”

To zdanie jest teologicznym absurdem. Lamentabili sane exitu św. Piusa X potępia dokładnie takie pomieszanie porządku nadprzyrodzonego z doczesnym (propozycja 58). Flaga ruchu LGBT jednoznacznie symbolizuje akceptację czynów określonych przez Katechizm Rzymski jako „nieuporządkowane wewnętrznie” (KKK 2357), co całkowicie dyskwalifikuje ją jako narzędzie ewangelizacji.

Konstytucyjna ochrona autonomii katolickiej zbezczeszczona

OECTA próbuje wykorzystać niedawne zarządzenie ministra Calandry dotyczące flagi „Every Child Matters” jako precedens. To typowa taktyka rewolucyjnego gradualizmu. Jak słusznie wskazuje Jack Fonseca z Campaign Life Coalition, Section 93 Constitution Act 1867 gwarantuje nienaruszalność doktryny katolickiej w szkołach wyznaniowych. Minister nie ma kompetencji do narzucania rozwiązań sprzecznych z moralnością katolicką – próba takiego działania byłaby nie tylko bezprawna, ale i sacrilegium (świętokradztwem).

Należy podkreślić, że sama struktura DPCDSB pozostaje uwikłana w posoborowy relatywizm. Choć obecnie zachowuje pozory oporu, to sama możliwość publicznej dyskusji nad „zasadnością” symboli przeciwnych wierze świadczy o głębokim kryzysie tożsamości. Prawdziwie katolicka instytucja nigdy nie dopuściłaby do podważania lex naturalis (prawa naturalnego) w murach szkoły.

Teologiczny bankructwo „integracji” oderwanej od prawdy

Argumentacja OECTA ujawnia całkowite zerwanie z depositum fidei. Stwierdzenie, że akceptacja LGBT „potwierdzi integralność katolickiej edukacji”, jest jawną herezją w świetle niezmiennego nauczania Kościoła. Jak przypomina Syllabus błędów Piusa IX: „Nie można pogodzić się z postępem, liberalizmem i nowoczesną cywilizacją” (propozycja 80).

Szczególnie oburzające jest powoływanie się na „duchowość synodalną” – termin całkowicie obcy Tradycji, wprowadzony przez posoborowych uzurpatorów. Brak jakiegokolwiek odniesienia do obowiązku correptio fraterna (napomnienia braterskiego) czy grzechu ciężkiego świadczy o całkowitej utracie zmysłu nadprzyrodzonego przez OECTA.

Duchowa pustka posoborowego „katolicyzmu”

Sytuacja w Ontario to mikrokosm globalnego kryzysu w strukturach okupujących Watykan. Jak pisał Pius XI w Quas Primas: „Gdy Boga i Jezusa Chrystusa usunięto z praw i z państw (…) zburzone zostały fundamenty władzy”. Brak jednoznacznego potępienia OECTA przez lokalnych „biskupów” dowodzi ich współudziału w apostazji.

Jedynym rozwiązaniem jest powrót do integralnej doktryny katolickiej sprzed 1958 roku, gdzie jasno rozróżniano miłosierdzie od pobłażliwości dla grzechu. Jak przypomina św. Pius X w Lamentabili: „Dogmaty wiary nie podlegają ewolucji” (propozycja 62). Prawdziwa miłość bliźniego wymaga mówienia prawdy: „Prawda was wyzwoli” (J 8,32), a nie afirmacji moralnego zła pod płaszczykiem „integracji”.


Za artykułem:
Ontario Catholic teachers’ union pushes to bring LGBT ‘pride’ flags back into classrooms
  (lifesitenews.com)
Data artykułu: 08.10.2025

Więcej polemik ze źródłem: lifesitenews.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.