Katolicki duchowy obraz ukazujący kapłana modlącego się przy ołtarzu z Eucharystią i krzyżem, symbolizujący wierność naukom Kościoła i Królowi Chrystusowi.

Humanitarna Pseudopobożność Zastępuje Królestwo Chrystusa w Apelu Szewczuka

Podziel się tym:

Humanitarna Pseudopobożność Zastępuje Królestwo Chrystusa w Apelu Szewczuka

Portal eKAI (12 sierpnia 2025) relacjonuje wezwanie arcybiskupa Ukraińskiego Kościoła Greckokatolickiego Światosława Szewczuka do udziału w Światowym Dniu Modlitwy i Postu o Pokój 14 sierpnia. Inicjatywa pochodzi od modernistycznej organizacji UISG, zaś sam „arcybiskup” powiązał akcję z zaplanowanymi na 15 sierpnia politycznymi rozmowami prezydentów na Alasce. Wypowiedź Szewczuka to klasyczny przykład teologicznej dezercji, gdzie naturalistyczne pragnienie „pokoju” zastępuje obowiązek głoszenia społecznego panowania Chrystusa Króla.


Fałszywy Ekumenizm jako Substytut Wiary

Wezwanie skierowane do „wszystkich ludzi dobrej woli” odsłania indifferentizm religijny potępiony przez Piusa XI w Mortalium Animos: „Prawdziwa religia nie może przecież ukryć tego, że jest jedyna i prawdziwa (…) nie wolno więc katolikom w żaden sposób brać udziału w akcjach tego rodzaju” (1928). Szewczuk utożsamia się z heretyckim założeniem, jakoby modlitwa z heretykami, schizmatykami i niewiernymi mogła przynieść jakikolwiek duchowy pożytek. Tymczasem św. Robert Bellarmin ostrzegał: «Extra Ecclesiam nulla salus» (Poza Kościołem nie ma zbawienia) – co obejmuje także próby budowania pseudo-duchowej jedności z odszczepieńcami.

„Wierzymy, że ten, kto pości, modli się i pracuje, zostanie wysłuchany przez Pana”

To zdanie demaskuje pelagiańską herezję rozkwitłą w neo-kościele. Lex orandi, lex credendi (Prawo modlitwy jest prawem wiary) – błędna formuła pomija konieczność łaski uświęcającej i przynależności do Mistycznego Ciała Chrystusa. Św. Augustyn w De Correptione et Gratia przypomina: „Bez łaski Bożej nawet najsurowsze umartwienia pozostają martwymi uczynkami”. Gdzie tu wzmianka o konieczności stanu łaski, spowiedzi sakramentalnej czy zadośćuczynienia za grzechy narodów?

Milczenie o Społecznym Panowaniu Chrystusa Króla

Najcięższym zarzutem jest przemilczenie dogmatu o społecznej władzy Chrystusa Króla, ustanowionego przez Piusa XI w Quas Primas (1925): „Pokój Chrystusa w Królestwie Chrystusa – oto nasze hasło”. Szewczuk redukuje pokój do politycznego rozejmu, podczas gdy katolicka doktryna głosi: Pax Christi in regno Christi (Pokój Chrystusa w Królestwie Chrystusa). Brak najmniejszej wzmianki o obowiązku poddania narodów pod panowanie Najświętszego Serca czy konieczności publicznego uznania praw Bożych w konstytucjach państw – to zdrada katolickiego uniwersalizmu.

Polityczny Aktywizm jako Substytut Sakramentów

Powiązanie modlitwy z politycznymi negocjacjami na Alasce ujawnia materialistyczną wizję historii. Zamiast wezwania do ofiarowania Najświętszej Ofiary w intencji nawrócenia wrogów Kościoła – mamy pusty gest „globalnej solidarności”. Leon XIII w Immortale Dei (1885) wykładał: „Kościół (…) nie pozwala, by ktokolwiek ośmielił się poddać pod ludzką powagę to, co należy do Boga”. Tymczasem Szewczuk legitymizuje świeckie negocjacje, podczas gdy prawowici papieże nakazywali katolikom odrzucać pokój bez Chrystusa jako oszustwo.

Liturgiczne Dzikie Żniwa Modernizmu

Wspomniany Sobór Patriarchalny Zmartwychwstania Pańskiego w Kijowie to jaskinia liturgicznych nadużyć. Brak wzmianki o Najświętszej Ofierze jako źródle wszelkiej łaski – przy jednoczesnym eksponowaniu zgromadzenia „ludu Bożego” – potwierdza przyjęcie protestanckiej teologii anamnezy (wspomnienia) zamiast katolickiej doktryny ofiary przebłagalnej. Św. Pius X w Pascendi Dominici Gregis (1907) demaskował takich „reformatorów”: „Moderniści starają się zniszczyć wszystkie sakramenty, a zwłaszcza najświętszy z nich – Eucharystię”.

Gniew Boży Zamiast Ludzkiego Uspokojenia

Cała inicjatywa należy do eschatologicznej iluzji neo-kościoła. Gdy Pius XII w Sacculum grave (1939) wzywał do modlitw o pokój, natychmiast dodawał: „Niech narody żałują za swoje zbrodnie! Niech powrócą do Chrystusa i Jego przykazań!”. Tymczasem Szewczuk nie wspomina o grzechach powodujących wojny: aborcji, sodomii, bluźnierstwach, usunięciu religii z życia publicznego. Zapomina słów św. Pawła: «Cum dixerint pax et securitas tunc repentinus eis superveniet interitus» (Gdy mówić będą: Pokój i bezpieczeństwo, wtedy przyjdzie na nich zagłada nagła – 1 Tes 5,3).


Za artykułem:
Abp Szewczuk apeluje o modlitwę i post w intencji pokoju
  (ekai.pl)
Data artykułu: 12.08.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

X (Twitter)
Visit Us
Follow Me
Śledź przez Email
RSS
Kopiuj link
URL has been copied successfully!
Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.