Modernistyczny kult heretyka Jana Pawła II jako probierz apostazji posoborowego establishmentu

Podziel się tym:

Portal eKAI (17 października 2025) relacjonuje apel Stanisława Tasiemskiego OP, by Polacy „znaleźli w swoich sercach miejsce dla Jana Pawła II” i wprowadzali jego nauczanie w życie. Tłumacz tekstów „papieskich” i od lipca 2025 roku prezes Katolickiej Agencji Informacyjnej, określa to jako zadanie „ważne”, pomijając całkowicie doktrynalną katastrofę pontyfikatu Wojtyły.


Teologiczny zamach na depozyt wiary

Apologeci neo-Kościoła bezwstydnie forsują kult heretyka i apostaty, który systematycznie podważał fundamenty katolickiej doktryny. Już encyklika Redemptor hominis (1979) wprowadziła antropocentryczną rewolucję, zastępując regnum Christi (królestwo Chrystusa) kultem „człowieka drogi odkupienia”. Jak trafnie diagnozował św. Pius X w Lamentabili sane: „Moderniści mieszają element ludzki z Boskim w osobie Chrystusa, przez co niszczą nadprzyrodzoność” (propozycja potępiona 34).

„Ważne, aby Polacy znaleźli dzisiaj w swoich sercach miejsce dla Jana Pawła II”

To zdanie demaskuje duchową gangrenę posoborowia. Żaden prawowierny katolik nie może „mieścić w sercu” głosiciela jawnych herezji:
1. Asyż 1986 – bałwochwalcze modły z poganami i heretykami wbrew „Extra Ecclesiam nulla salus” (Sobór Florencki)
2. Relatywizacja prawdy w Veritatis splendor poprzez wprowadzenie „hierarchii prawd” sprzecznej z Satis cognitum Leona XIII
3. Kult człowieka wyrażony w ONZ-owskiej mantrze o „godności osoby ludzkiej” jako korzenia religio humanitatis potępionej w Quas Primas

Strategia przemilczeń jako wyznanie wiary neo-Kościoła

Brak w tekście jakiejkolwiek wzmianki o:
– Potępieniu przez św. Piusa X modernistycznej zasady „dogmat ewoluuje w świadomości wiernych” (Pascendi, 26)
– Kanonie 188.4 Kodeksu Prawa Kanonicznego (1917): „Każdy urząd staje się wakujący na mocy samego faktu (…) jeśli duchowny publicznie odstępuje od wiary katolskiej”
– Bulle Cum ex apostolatus officio Pawła IV, która unieważnia wybór heretyka na Stolicę Piotrową

Tasiemski – niczym luterański kaznodzieja – redukuje katolicyzm do sentymentalnego „wprowadzania nauczania w życie”, podczas gdy Bonum commune (dobro wspólne) wymaga publicznego wyznawania wiary i tępięcia herezji (Sobór Trydencki, sesja XIII).

Język jako narzędzie rewolucji

Retoryka portalu eKAI odzwierciedla typowy dla modernizmu linguistic turn:
– Fraza „znaleźć w sercu miejsce” to ewangelia uczuć zastępująca Syllabus errorum (1864) potępiający indyferentyzm (propozycja 15-18)
– Określenie „nauczanie Jana Pawła II” jako bezdyskusyjny autorytet – podczas gdy prawowity papież Pius XII w Humani generis ostrzegał przed „fałszywymi opiniami zarażającymi jak zaraza”
– Milczenie o konkretnych doktrynach Wojtyły (ekumenizm, wolność religijna, kolegializm) dowodzi świadomości ich sprzeczności z Magisterium

Kuriozalna „kanonizacja” jako probierz apostazji

Współczesna „kanonizacja” Wojtyły przez bergoglio stanowi ostateczny akt zerwania z Tradycją. Jak przypomina dekret Świętego Oficjum z 6 lutego 1625 roku: „Nikt nie może być uznany za świętego bez udowodnienia heroiczności cnót w świetle niezmiennej doktryny”. Tymczasem „święty” posoborowia:
– Negował fizyczne zmartwychwstanie w książce Przekroczyć próg nadziei (s. 76)
– Wprowadzał protestancką teologę ciała w Mężczyzną i niewiastą stworzył ich
– Promował synkretyzm w Tertio millennio adveniente (45), co Pius XI w Mortalium animos nazwał „bezbożnym przedsięwzięciem”

Sedewakantystyczna diagnoza sytuacji

Kult Wojtyły w strukturach okupujących Watykan potwierdza jedynie zasadę Lex orandi, lex credendi. Neokościół:
1. Odrzucił Chrystusa Króla (zniesienie święta przez neo-liturgię w 1969)
2. Przyjął heretyckiego „papieża” (Montini jako pierwszy antypapież)
3. Teraz każe czcić własnych „świętych” herezjarchów

Jak podkreśla Apologia pro Marcel Lefebvre (1980): „Gdy Rzym przestaje być katolicki, katolicy przestają być posłuszni Rzymowi”. Tym bardziej nie wolno „mieścić w sercu” ikony tej apostazji.


Za artykułem:
17 października 2025 | 23:32Znajdźmy w swoich sercach miejsce dla Jana Pawła IIWażne, aby Polacy znaleźli dzisiaj w swoich sercach miejsce dla Jana Pawła II, aby spojrzeli na jego nauczanie i starali się wprowadzać je w życie – zachęca o. Stanisław Tasiemski OP.
  (ekai.pl)
Data artykułu: 28.10.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.