Fałszywe Obchody Rzekomej Beatyfikacji Bernadety Soubirous w Nevers

Fałszywe Obchody Rzekomej Beatyfikacji Bernadety Soubirous w Nevers

Portal Vatican News, będący oficjalnym narzędziem propagandowym struktur posoborowych, relacjonuje obchody setnej rocznicy beatyfikacji Bernadety Soubirous w Lourdes i Nevers. Według artykułu, uroczystości obejmują triduum, modlitwy przed ciałem w Nevers oraz wspomnienie objawień z 1858 roku, gdzie Matka Boża miała wezwać świat do nawrócenia. Autorzy podkreślają „prostotę” Bernadety i jej znaczenie dla współczesnych pielgrzymów, cytując wypowiedzi rektora sanktuarium w Lourdes oraz siostry zakonnej z Nevers.

Bernadetę Soubirous beatyfikował 14 czerwca 1925 r. Pius XI

To stwierdzenie wprowadza w błąd, sugerując ważność aktu dokonanego przez Piusa XI. Z perspektywy wiary katolickiej wyznawanej integralnie, należy przypomnieć słowa papieża Leona XIII w konstytucji apostolskiej „Officiorum ac munerum”: żaden akt urzędu nauczycielskiego nie może być ważny, jeśli sprzeciwia się niezmiennemu depozytowi wiary. Beatyfikacja opierała się na uznaniu objawień prywatnych, podczas gdy Kościół zawsze nauczał, jak stwierdza św. Jan od Krzyża, że wiara oparta na objawieniach prywatnych wprowadza w niepewność i niebezpieczeństwo błędu.

Objawiła się Matka Boża […] przedstawiła się jej jako Niepokalane Poczęcie

To twierdzenie jest teologicznie problematyczne. Bulla „Ineffabilis Deus” Piusa IX definiuje, że Niepokalane Poczęcie jest przywilejem dotyczącym poczęcia Najświętszej Maryi Panny, a nie imieniem do przedstawiania się. Św. Robert Bellarmin ostrzegał, że diabeł często podszywa się pod świętych, by szerzyć zamęt. Brak należytego rozeznania duchowego tych wydarzeń przez ówczesne władze kościelne stanowi poważne zaniedbanie.

Jej ciało nie uległo rozkładowi

Kościół katolicki, jak nauczał papież Benedykt XIV w dziele „De Servorum Dei beatificatione”, uważa nienaruszenie ciała za zjawisko naturalne, które samo w sobie nie jest dowodem świętości. Podkreślenie tego faktu jako cudu przez autorów artykułu odzwierciedla powierzchowną dewocję charakterystyczną dla modernizmu, potępionego w Pascendi Dominici Gregis św. Piusa X.

Dzięki tym spotkaniom Bernadeta zrozumiała, że Bóg się nią interesuje

To stwierdzenie pomija kluczową prawdę wiary wyrażoną w konstytucji „Dei Filius” Soboru Watykańskiego I: Bóg objawił się w sposób pełny i ostateczny przez Jezusa Chrystusa, a nie przez objawienia prywatne. Podnoszenie roli prywatnych wizji do rangi źródła poznania Boga jest sprzeczne z nauką św. Wincentego z Lerynu o nicości nowości w wierze.

Uroczystości w Nevers, organizowane przez posoborowe struktury, stanowią przykład degeneracji kultu świętych. Jak nauczał papież św. Pius V w Quo primum tempore, prawdziwy kult świętych polega na naśladowaniu ich cnót, a nie na pielgrzymkach do relikwii. Współczesne „sanktuarium” w Lourdes, promujące „doświadczenie” ponad doktryną, jest zaprzeczeniem katolickiej zasady lex orandi, lex credendi.

Rektor sanktuarium w Lourdes twierdzi, że Bernadeta „przemawia do wszystkich”, co odzwierciedla egalitarny duch posoborowia. Tymczasem św. Pius X w Pascendi wskazywał, że moderniści niszczą hierarchiczny charakter Kościoła, sprowadzając wiarę do subiektywnego odczucia. Prawdziwi święci, jak uczył św. Tomasz z Akwinu w Summa Theologica, są wzorami doskonałości w wierności nauce Kościoła, a nie symbolami ludowej pobożności.

Opis życia zakonnego Bernadety jako „dorastania do świętości” pomija kluczowy aspekt życia konsekrowanego. Reguła św. Benedykta, zatwierdzona przez papieża Grzegorza Wielkiego, podkreśla, że życie zakonne ma na celu doskonałe spełnianie woli Bożej przez posłuszeństwo, a nie indywidualną drogę „rozwoju”. Przedstawianie jej cierpień jako zwykłej choroby, bez teologii krzyża, spłyca katolickie rozumienie ofiary, o którym mówi List do Kolosan 1:24.

Organizacja wystawy jubileuszowej i „bogaty program” obchodów w strukturach posoborowych służy utrwaleniu błędnego przekonania o ciągłości z prawdziwym Kościołem Katolickim. Św. Robert Bellarmin w De Romano Pontifice wyjaśniał, że żadna struktura sprzeciwiająca się niezmiennej doktrynie nie może rościć sobie prawa do sukcesji apostolskiej. Uczestnictwo w tych wydarzeniach, pod przywództwem „księży” i „biskupów” bez ważnych święceń, stanowi współudział w antykościelnej działalności.


Za artykułem: Francja: jutro 100-lecie beatyfikacji św. Bernadety
Data artykułu: 13.06.2025

Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Śledź przez Email
RSS
Kopiuj link
URL has been copied successfully!
Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.