Sobór w Ostrowie Wielkopolskim, gdzie biskup Damian Bryl poświęca figurę "św. Jana Pawła II" przed Domem Księży Emerytów. Scena odbija modernistyczne odstępstwa od katolickiej doktryny.

Kult apostaty Jana Pawła II jako symptom posoborowej degeneracji

Podziel się tym:

Kult apostaty Jana Pawła II jako symptom posoborowej degeneracji

Portal eKAI (24 października 2025) relacjonuje uroczystość poświęcenia figury „św. Jana Pawła II” przed Domem Księży Emerytów w Ostrowie Wielkopolskim pod przewodnictwem „biskupa” Damiana Bryla. Ceremonia, osnuta wokół „dwudziestej rocznicy śmierci papieża”, przedstawiona została jako duchowe centrum „Roku Jubileuszowego”.


Teatr bałwochwalstwa w służbie apostazji

Centralnym punktem wydarzenia stało się odsłonięcie monumentu ku czci osobnika, którego publiczne odstępstwo od wiary katolickiej dokumentują liczne akty:

„Proszę orędujcie za Kościołem, a szczególnym towarzyszem tej modlitwy niech będzie św. Jan Paweł II” – mówił „bp” Bryl.

Już sama formuła „święty towarzysz modlitwy” stanowi jawną herezję przeciwko cultus duliae (cześci względnej) przynależnej świętym, podnosząc kult stworzenia do poziomu współuczestnictwa w modlitwie. Tymczasem Codex Iuris Canonici z 1917 r. (kan. 1276) wyraźnie zastrzega: „Cultus duliae sanctis debitus nullo modo admiscendus est cultui latriae, qui soli Deo debetur” (Cześć względna należna świętym nie może być w żaden sposób mieszana z kultem uwielbienia, należnym jedynie Bogu).

Duchowy terroryzm „znaków czasu”

W rzekomej homilii usłyszeć można typowo modernistyczne zaklęcia o „wierności nauczaniu Jezusa” przy jednoczesnym apelowaniu o „dobre rozpoznawanie znaków czasu”:

„Tak jak Jan Paweł II rozpoznawał czasy i szukał odpowiedzi Kościoła na to co się dzieje, tak dzisiaj czasy zmieniają się i musimy szukać dobrej odpowiedzi” – przekonywał „biskup” kaliski.

To ewidentne nawiązanie do soborowej konstytucji Gaudium et spes (nr 4), potępionej przez abp. Marcela Lefebvre’a jako „Magna Charta herezji” – co jednak nie zmienia faktu, że sam Lefebvre pozostawał w schizmatyckiej relacji z Rzymem. Termin „znaki czasu” funkcjonuje w posoborowiu jako kryptonim relatywizacji niezmiennej doktryny pod pretekstem „dostosowania do współczesności”. Pius XI w encyklice Quas primas (1925) stanowczo przeciwstawia się tej mentalności: „Gdy usunięto Boga i Jezusa Chrystusa z praw i z państw, wówczas zburzone zostały fundamenty władzy”.

Modernistyczna mistyfikacja „świętości”

Cała narracja o „świętości” Wojtyły opiera się na teologicznym fałszerstwie. Kanonizacja przeprowadzona przez antypapieży Bergoglio i Ratzingera nie posiada żadnej ważności z następujących powodów:

  1. Materialna herezja kandydata: Asyż 1986 (równy status religii przez Boga objawionej z bałwochwalczymi kultami), wprowadzenie nowych „sakramentów” dla protestantów, doktrynalna aprobata dla Nostra aetate potępionego w Syllabusie Piusa IX (punkty 15-18)
  2. Nieważność procesu kanonizacyjnego: Brak tradycyjnego advocatus diaboli (obrońcy wiary), pominięcie wymogu 50-letniego okresu oczekiwania (kan. 2101 CIC 1917)
  3. Bezpodstawność tytułu „papieża”: Jako członek sekty posoborowej od samego początku nieważnie wybrany (kan. 188.4 CIC 1917 o automatycznej utracie urzędu przez jawnych heretyków)

Teologia ruiny w działaniu

Rzekomy „biskup” Bryl, wyświęcony w nieważnym rycie posoborowym, kontynuuje dzieło destrukcji poprzez:

  • Naturalizację kapłaństwa: Redukcja posługi do „pomagania na miarę sił” zamiast ex opere operato sprawowania Ofiary
  • Kryptoprotestantyzm: Akcent na „przekazywanie dobrej nowiny” zamiast administracji sakramentów
  • Kult człowieka: Substytucja Chrystusa Króla przez „duchowość” osobnika sprzeniewierzającego się depozytowi wiary

Jak trafnie zauważył św. Pius X w dekrecie Lamentabili sane exitu (1907): „Dogmaty, sakramenty i hierarchia są tylko sposobem wyjaśnienia i etapem ewolucji świadomości chrześcijańskiej” – to właśnie modernistyczne credo realizuje się dziś w Ostrowie Wielkopolskim.

Milczenie o sądzie ostatecznym

Najwymowniejszym oskarżeniem wobec całej ceremonii jest całkowite pominięcie eschatologicznej perspektywy. Brak ostrzeżenia, że kult apostatów stanowi sacrilegium (świętokradztwo) wobec pierwszego przykazania. Brak przypomnienia słów św. Pawła: „Ani wszetecznicy, ani bałwochwalcy (…) Królestwa Bożego nie odziedziczą” (1 Kor 6,9-10). W zamian – synkretyczna celebracja „duchowego dziedzictwa” człowieka, który w encyklice Redemptor hominis ogłosił: „Człowiek jest pierwszą i podstawową drogą Kościoła” – co stanowi jawny odwrót od Regni Christi (Królestwa Chrystusa) głoszonego przez Piusa XI.

Ta groteskowa ceremonia potwierdza tylko diagnozę kardynała Alfredo Ottavianiego zawartą w Intervention (1966): „Nowa msza reprezentuje zarówno pod względem ogólnym, jak i szczegółowym, zdumiewające odejście od teologii katolickiej Ofiary Mszy Świętej”. Gdy zabrakło Bezkrwawej Ofiary, na ołtarz wyniesiono bożka współczesności.


Za artykułem:
24 października 2025 | 19:10Bp Bryl poświęcił figurę św. Jana Pawła II przed Domem Księży Emerytów– Bardzo liczymy na waszą modlitwę. Proszę orędujcie za Kościołem, a szczególnym towarzyszem tej modli…
  (ekai.pl)
Data artykułu: 31.10.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.