Portal eKAI (13 sierpnia 2025) relacjonuje wypowiedzi „ojca” Ibrahima Faltasa, franciszkańskiego wikariusza Kustodii Ziemi Świętej, który opisuje sytuację w Betlejem jako „więzienie pod gołym niebem”, wskazując na wzajemny strach Izraelczyków i Palestyńczyków, masowe bezrobocie oraz exodus rodzin chrześcijańskich. „Zakonnik” ubolewa nad brakiem pielgrzymów i ekonomiczną zapaścią, stawiając retoryczne pytanie: „Czy chcą zobaczyć Betlejem bez chrześcijan?”, jednocześnie ostrzegając przed eskalacją przemocy w Gazie. Wykładnia konfliktu sprowadza się do naturalistycznej narracji o równości cierpienia wszystkich stron, pozbawionej jakiejkolwiek nadprzyrodzonej perspektywy. Tekst stanowi klasyczny przykład apostazji przez milczenie, gdzie miejsce Królestwa Chrystusa zajmuje kult humanitarnego sentymentalizmu.
Zdrada Nadprzyrodzonej Misji Kościoła na Rzecz Politycznego Aktywizmu
Wypowiedź „o. Faltasa” operuje językiem hermeneutyki zerwania (przeciwnej rzekomej „ciągłości” głoszonej przez modernizm), gdzie Kościół – z instytucji zbawczej – zostaje zredukowany do NGO zajmującego się „łagodzeniem konfliktów”. Brak jakiejkolwiek wzmianki o:
konieczności nawrócenia Żydów i muzułmanów na jedyną prawdziwą wiarę (Dekret Firmiter credimus Soboru Laterańskiego IV),
o obowiązku publicznego uznania królewskiej władzy Chrystusa (Quas Primas Piusa XI) czy o nadprzyrodzonej funkcji Ziemi Świętej jako świadka Męki i Zmartwychwstania. Zamiast tego otrzymujemy relatywistyczną mantrę o „cierpieniu wszystkich”, która – cytując Syllabus Piusa IX – „utożsamia fałsz z prawdą” (propozycja potępiona nr 15). Gdy „zakonnik” pyta: „Czy chcą zobaczyć Betlejem bez chrześcijan?”, pomija fundamentalny fakt: bez wyznawców Chrystusa Króla miasto staje się jedynie archeologicznym skansenem, nie zaś żywym znakiem Depositum Fidei.
Demaskacja Fałszywego Ekumenizmu w Języku „Równości Cierpień”
Stwierdzenie, że „żydzi, muzułmanie i chrześcijanie cierpią” jednakowo, to jawna herezja kontrastująca z nauczaniem św. Augustyna: „Extra Ecclesiam nulla salus” (Poza Kościołem nie ma zbawienia – De Baptismo). Równanie statusu łaski członków Mystici Corporis Christi z wyznawcami religii odrzucających Bóstwo Zbawiciela stanowi zdradę ewangelicznego nakazu misyjnego (Mt 28:19-20). Co więcej, milczenie na temat:
- świętokradzkiej okupacji bazyliki Narodzenia przez różne sekty,
- prześladowań katolików przez władze muzułmańskie i żydowskie,
- oraz apostazji samych „chrześcijan” współpracujących z wrogami Krzyża
ujawnia strategię „dialogu” promowaną przez antysobor watykański II, który – jak pisał św. Pius X – „prowadzi do ateizmu państwowego” (Encyklika Vehementer Nos).
Ekonomiczny Naturalizm jako Substytut Eschatologii
Koncentracja na bezrobociu, zamkniętych hotelach i exodusie rodzin to redukcja miasta Łaski do materialistycznych wskaźników. Gdzież jest nawiązanie do słów Chrystusa: „Królestwo moje nie jest z tego świata” (J 18,36)? Gdzie ostrzeżenie, że ziemskie kryzysy są konsekwencją odrzucenia Społecznego Panowania Naszego Pana? „O. Faltas” przemilcza całkowicie:
konieczność zadośćuczynienia za grzechy bluźnierstw przeciwko Wcieleniu,
rolę modlitwy i pokuty w nawracaniu narodów oraz fakt, że prawdziwy pokój jest możliwy jedynie pod berłem Chrystusa Króla (Psalm 2). To nie przypadek, że w całym tekście ani raz nie pada słowo „nawrócenie”, „grzech” czy „ofiara mszy świętej”.
Teologiczne Bankructwo „Franciszkańskiego” Aktywizmu
Wypowiedź „wikariusza” Kustodii zdradza całkowite zerwanie z charyzmatem św. Franciszka z Asyżu, który – jak przypomina Bulla Gloriosus Deus Innocentego III – „odbudowywał Kościół przez wierność Magisterium, a nie polityczne mediacje”. Współczesna „Kustodia” to już nie strażnicy Grobu Pańskiego, lecz urzędnicy globalistycznej dyplomacji, dla których Jerozolima jest tylko „symbolem dialogu”, nie zaś miejscem triumfu Zmartwychwstania. Ich działania wpisują się w plan „kościoła soborowego”, który – według diagnozy kard. Alfredo Ottavianiego – „odciąga wiernych od obowiązku walki o Królestwo Chrystusa” (Intervention podczas soboru).
Podsumowując: tekst portalu eKAI to nie relacja o kryzysie wiary, lecz dokument apostazji elit posoborowych, gdzie Krzyż zostaje zastąpiony flagą ONZ, a Ewangelia – manifestem pacyfistycznych NGO. Jak ogłosił Pius XI: „Pokój Chrystusa w Królestwie Chrystusa” – i tylko tam. Wszystko inne to iluzja prowadząca do wiecznej zatraty.
Za artykułem:
O. Faltas: Betlejem stało się więzieniem pod gołym niebem (ekai.pl)
Data artykułu: 13.08.2025