Portal Opoka relacjonuje negocjacje między Unią Europejską a Chinami w sprawie zawieszenia kontroli eksportu metali ziem rzadkich. „Rozumiem, że porozumienie zawarte między USA a Chinami w tej sprawie ma charakter «erga omnes», dlatego powinniśmy je stosować wobec wszystkich, w tym oczywiście UE” – deklaruje komisarz Marosz Szefczovicz, ujawniając całkowitą zależność Brukseli od decyzji państwa prześladującego katolików. Propozycja „wspólnych zakupów surowców krytycznych” i tworzenia strategicznych magazynów we Włoszech dowodzi jedynie pogłębiającej się niewoli gospodarczej Europy wobec komunistycznego reżimu.
Kolaboracja z prześladowcami Kościoła: zdrada cywilizacji chrześcijańskiej
Fakt, że struktury unijne dobrowolnie oddają się pod kuratelę reżimu odpowiedzialnego za systematyczną eksterminację katolicyzmu, stanowi jawny dowód apostazji Zachodu. Pius XI w encyklice Divini Redemptoris (1937) potępiał komunizm jako „ohydny i potworny system, który zmierza do obalenia porządku społecznego i podkopania samych fundamentów cywilizacji chrześcijańskiej”. Tymczasem dzisiejsze elity brukselskie, wyrosłe na relatywizmie posoborowym, nie tylko ignorują męczeństwo chińskich katolików wiernych Rzymowi, ale aktywnie budują gospodarcze mosty z ich katami.
„Ma to bezpośredni wpływ na zdolności produkcyjne przedsiębiorstw w UE” – narzeka Szefczovicz, nie dostrzegając lub celowo pomijając fakt, że 90% unijnego importu tych surowców pochodzi z kraju, gdzie:
1. Kościół podziemny jest tropiony przez służby bezpieczeństwa
2. Biskupi lojalni wobec Rzymu więzieni są w obozach pracy
3. „Patriotyczne” zgromadzenia kontrolowane przez partię komunistyczną mają zastąpić prawdziwą hierarchię
Laicka utylitarność jako wyraz odrzucenia królewskiej władzy Chrystusa
Propozycja „magazynowania metali ziem rzadkich we Włoszech” (wypływająca z ust Antoniego Tajaniego) odsłania rdzeń problemu: współczesne państwa porzuciły zasadę społecznego panowania Chrystusa Króla, zastępując ją materialistycznym wyścigem o zasoby. Pius XI w Quas Primas (1925) jednoznacznie nauczał: „Państwa nie mogą odmawiać publicznej czci i posłuszeństwa królującemu Chrystusowi, jeśli pragną utrzymać nienaruszoną swą władzę i przyczynić się do pomnożenia szczęścia swej ojczyzny”. Tymczasem:
– Włoski minister spraw zagranicznych zajmuje się logistyką magazynową zamiast domagać się uwolnienia uwięzionego abp. Zenga Shi Zhana
– Unijni urzędnicy negocjują z władzami niszczącymi świątynie i prześladującymi siostry zakonne
– Cała dyskusja toczona jest w kategoriach czysto merkantylnych, bez najmniejszej wzmianki o moralnym wymiarze współpracy z reżimem łamiącym prawa naturalne
Modernistyczna niewola w gospodarczych kajdanach
Centralizacja decyzyjna w postaci „wspólnych zakupów surowców” stanowi zaprzeczenie katolickiej zasady pomocniczości, której Pius XI poświęcił encyklikę Quadragesimo Anno (1931). Propozycja Szefczovicza to:
– Kolektywizm w czystej postaci, sprzeczny z zasadą poszanowania własności prywatnej
– Ekonomiczny totalitaryzm przygotowujący grunt pod polityczną tyranię
– Jawna zdrada narodowych interesów państw członkowskich na rzecz biurokratycznego molocha
Leon XIII w Rerum Novarum (1891) przestrzegał przed „pochłonięciem przez państwo obowiązków i praw rodziny czy jednostki”, co dokładnie widać w unijnych planach przejęcia kontroli nad strategicznymi surowcami. Tymczasem portal Opoka, podając te informacje bez krytycznego kontekstu, staje się nieświadomym lub świadomym rzecznikiem modernistycznej agendy.
Milczenie o prześladowaniach: współudział w męczeństwie wiernych
Najcięższym zarzutem wobec całej tej sytuacji jest całkowite przemilczenie dramatu chińskich katolików. Gdy Bruksela targuje się o grafeny i neodym, w prowincji Hebei:
– Księża odprawiają Mszę Świętą w podziemiu, ryzykując aresztowaniem
– Wierni modlą się na różańcach zrobionych z ukrycia przed donosicielami
– Dzieci uczą się katechizmu zapisanego na zużytych opakowaniach
Św. Pius X w liście apostolskim Notre Charge Apostolique (1910) potępiał „milczenie wobec bezbożnych rządów prowadzące do wspólnictwa w zbrodni”. Unijni negocjatorzy, skupieni na zabezpieczeniu dostaw dla przemysłu zbrojeniowego i technologicznego, uczynili się współwinnych tego milczenia.
Diagnoza duchowego bankructwa
Ta sytuacja jest bezpośrednim owocem odrzucenia społecznego panowania Chrystusa Króla. Gdy w 1925 roku Pius XI ustanawiał uroczystość Chrystusa Króla, przestrzegał: „Gdy Boga i Jezusa Chrystusa usunięto z praw i z państw i gdy już nie od Boga, lecz od ludzi wywodzono początek władzy, stało się iż zburzone zostały fundamenty pod tąż władzą”. Dziś widzimy:
1. Politykę zagraniczną budowaną na relatywizmie moralnym
2. Gospodarkę opartą na współpracy z jawnymi wrogami Kościoła
3. Całkowite podporządkowanie wartości duchowych materialnemu zyskowi
W świetle niezmiennego Magisterium katolickiego, każda forma kolaboracji z komunistycznymi władzami Chin jest ciężkim grzechem współudziału w prześladowaniu świętego Kościoła. Dopóki Europa nie powróci do uznania praw Chrystusa Króla nad narodami, dopóty będzie skazana na duchową i materialną niewolę.
Za artykułem:
Unia Europejska prosi Chiny o dostęp do metali ziem rzadkich (opoka.org.pl)
Data artykułu: 01.11.2025








