Portal eKAI (1 listopada 2025) relacjonuje wystąpienie Leona XIV podczas modlitwy „Anioł Pański”, w którym „papież” powitał oficjalną delegację Kościoła Anglii na czele z „abp” Stephenem Cottrellem, nawiązując do wcześniejszego spotkania z królem Karolem III w Kaplicy Sykstyńskiej. W przesłaniu ogłoszono „św.” Johna Henry’ego Newmana „Doktorem Kościoła”, wspomniano młodzieżowy bieg „Corsa dei Santi” oraz wyrażono „palącą troskę” o „budowanie braterstwa” wobec „dramatów rodziny ludzkiej”.
Fałszywy ekumenizm jako zdrada misji Kościoła
„Po historycznym spotkaniu modlitewnym z Jego Królewską Mością Karolem III […] wasza dzisiejsza obecność wyraża wspólną radość” – te słowa demaskują zdradę ewangelicznego nakazu nawracania heretyków. Pius XI w encyklice Mortalium animos (1928) stanowczo potępiał takie praktyki: „Promowanie jedności chrześcijan przez częste zjazdy […] nie tylko nie przynosi żadnej korzyści sprawie jedności, lecz wręcz szkodzi”. Angielski „kościół”, powstały z apostazji Henryka VIII, pozostaje wspólnotą pozbawioną ważnych sakramentów i prawdziwej sukcesji apostolskiej (Bulla Apostolicae curae Leona XIII, 1896). Witając jego przedstawicieli jako „braci w wierze”, Leon XIV działa wprost przeciwko kanonowi 1258 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r., zakazującemu „czynnego uczestniczenia w obrzędach akatolickich”.
Kult pseudo-świętych jako narzędzie rewizji doktryny
Ogłoszenie Newmana „Doktorem Kościoła” to jawna rehabilitacja modernizmu. Ten konwertyta z anglikanizmu głosił ewolucję dogmatów – herezję potępioną przez św. Piusa X w dekrecie Lamentabili (propozycja 21: „Revelatio […] subiacere continuo […] progressui”). Jego teoria „development of doctrine” stała się fundamentem posoborowej rewolucji, co Pius X przepowiedział w Pascendi Dominici gregis: „Moderniści […] każdy dogmat uważają za wynik potrzeby i nacisku okoliczności”. Co więcej, sam Newman w „Essay on the Development of Christian Doctrine” otwarcie podważał nieomylność Magisterium – zasadę definiowaną przez Sobór Watykański I (1870).
Profanacja miejsc świętych i redukcja wiary
Spotkanie z królem Karolem III w Kaplicy Sykstyńskiej – miejscu sprawowania Najświętszej Ofiary – to akt publicznego zbezczeszczenia przestrzeni sakralnej. Kanon 1169 KPK 1917 wyraźnie zabrania „dopuszczenia heretyków i schizmatyków do miejsc poświęconych”. Tymczasem „Bieg Świętych” (Corsa dei Santi) organizowany przez „Misje ks. Bosko” sprowadza świętość do poziomu świeckiej aktywności społecznej, ignorując słowa Chrystusa: „Królestwo moje nie jest z tego świata” (J 18,36). To typowe dla posoborowej redukcji religii do humanitaryzmu, co Pius XI potępił w Quas Primas: „Gdy usunięto Jezusa Chrystusa […] zburzone zostały fundamenty władzy”.
Naturalistyczna wizja komunii świętych
Przemilczenie stanu łaski uświęcającej jako warunku uczestnictwa w świętych obcowaniu jest zdradą nadprzyrodzonej perspektywy wiary. Leon XIV mówi o „wielkim święcie, podczas którego […] wspólnie świętuje się miłość Boga”, pomijając naukę Soboru Trydenckiego o czyśćcu i konieczności zadośćuczynienia za grzechy (Sesja XXV). Jego wizja „różnorodnego piękna twarzy” przypomina bardziej masońską koncepcję „wielkiego architekta wszechświata” niż katolicką prawdę o Sądzie Ostatecznym, gdzie „ci, którzy pełnili dobre czyny, pójdą na życie wieczne, źli zaś na wieczne potępienie” (Mt 25,46). Brak jakiegokolwiek nawiązania do konieczności nawrócenia heretyków i schizmatyków stanowi pogwałcenie nakazu misyjnego z Mk 16:16.
Antykatolicka eschatologia „braterstwa”
Wezwanie do „bycia budowniczymi braterstwa” wobec „dramatów […] z powodu niesprawiedliwości i wojen” to czysto naturalistyczna utopia, sprzeczna z encykliką Quas primas Piusa XI: „Pokój Chrystusa w Królestwie Chrystusa – oto hasło katolickie”. Pominięcie przyczyny wszystkich konfliktów – apostazji narodów od panowania Chrystusa Króla – dowodzi przyjęcia masońskiej wizji świata. Jak nauczał św. Pius X w Notre charge apostolique: „Katolicy nigdy nie będą wystarczająco wystrzegać się […] demokratyzacji Kościoła”. Tymczasem powierzenie „modlitw i zaangażowania wstawiennictwu Maryi Panny” (poprawnie: Marji Panny) przy jednoczesnym popieraniu herezji czyni z tego aktu czystą kpinę – „Bóg jest duchem: potrzeba więc, by czciciele Jego oddawali Mu cześć w Duchu i prawdzie” (J 4,24).
Za artykułem:
2025Anioł Pański z Leonem XIV | 1 listopada 2025„Tajemnica świętych obcowania, którą dziś oddychamy `pełnymi płucami`, przypomina nam, jakie jest ostateczne przeznaczenie ludzkości” – powiedział Leon … (ekai.pl)
Data artykułu: 01.11.2025








