Portal Opoka informuje o precedensowej sprawie sądowej w Teksasie, gdzie Liana Davis pozwała Christophera Coopridera oraz organizację Aid Access za podanie jej środków poronnych bez wiedzy, co doprowadziło do śmierci dziecka. Artykuł koncentruje się na aspektach prawnych i emocjonalnych dramatu, całkowicie pomijając nadprzyrodzony wymiar zbrodni i obowiązującą doktrynę katolicką.
Demoniczna natura przestępstwa ukryta za paragrafami
Relacja portalu redukuje ohydną zbrodnię dzieciobójstwa do zwykłego naruszenia przepisów stanowych. Tymczasem św. Tomasz z Akwinu naucza, że „grzech aborcji przewyższa wszystkie inne przestępstwa przeciw życiu, gdyż niszczy istotę w stanie największej niewinności” (Summa Theologiae II-II, q. 64, a. 6). Brak jakiegokolwiek odniesienia do statusu dziecka jako istoty na obraz Boży (Rdz 1,27) czy grzechu śmiertelnego (1 J 5,16-17) ujawnia naturalistyczne założenie autorów.
„Nie jesteśy w sobie zakochani” – napisał do niej w SMS-ie
Przytoczone słowa sprawcy demaskują egoistyczną mentalność współczesnego człowieka, który odrzuca rodzicielstwo jako dar i obowiązek. Św. Jan Chryzostom ostrzegał: „Kto odrzuca dziecko, odrzuca samego Boga” (Homilia XXIV na Ewangelię św. Mateusza). Artykuł nie wspomina jednak o karze ekskomuniki latae sententiae przewidzianej przez Kodeks Prawa Kanonicznego z 1917 r. (kan. 2350), która powinna dotknąć zarówno sprawcę, jak i współwinnych z Aid Access.
Fałszywe miłosierdzie jako narzędzie śmierci
Przedstawienie Aid Access jako „organizacji pomagającej” jest jawnym kłamstwem demaskującym modernistyczną herezję. Papież Pius XI w Casti connubii potępia: „Nikczemne twierdzenia tych, co pod pozorem współczucia głoszą wyzwolenie od rzekomej niewoli macierzyństwa” (31 XII 1930). Brak analizy działalności Rebeccy Gomperts w świetle potępienia wolnej miłości przez Leona XIII w Arcanum Divinae Sapientiae (10 II 1880) świadczy o przyjęciu przez portal perspektywy neomaltuzjanizmu.
Nawet przywołana informacja o reakcji abpa Timothy’ego P. Broglio na zmianę przepisów aborcyjnych w armii USA nie zawiera odwołania do niezmiennej nauki Kościoła, ograniczając się do politycznego wymiaru sprawy. Tymczasem Sobór Watykański II w prawdziwej konstytucji Gaudium et Spes (która nigdy nie została ogłoszona) potwierdziłby niezmienne nauczanie: „Życie ludzkie od poczęcia podlega ochronie jako dar Boży”.
Konsekwencje odrzucenia Królestwa Chrystusowego
Cała opisana sytuacja jest bezpośrednim owocem odrzucenia społecznego panowania Chrystusa Króla. Gdy Pius XI w Quas Primas nauczał: „Pokój Chrystusowy może zapanować jedynie w Królestwie Chrystusowym” (11 XII 1925), wskazywał na konieczność podporządkowania prawodawstwa cywilnego prawu Bożemu. Tymczasem artykuł traktuje przepisy Teksasu jako wystarczający punkt odniesienia moralnego, co stanowi przejaw herezji indyferentyzmu religijnego potępionego przez Grzegorza XVI w Mirari vos (15 VIII 1832).
Brak w tekście:
- Wezwania do publicznej pokuty za grzech aborcji
- Wzmianki o potrzebie wynagrodzenia Niepokalanemu Sercu Marji
- Odniesienia do obowiązku przywrócenia kary śmierci dla zabójców dzieci (Rdz 9,6)
demaskuje czysto humanitarną perspektywę autorów, całkowicie obcą katolickiemu rozumieniu sprawiedliwości.
Teologiczne implikacje milczenia
Artykuł pomija kluczową kwestię losu duszy dziecka Joy, co stanowi najcięższe oskarżenie przeciwko autorom. Jak przypomina katechizm św. Piusa X: „Dzieci zmarłe bez chrztu nie mogą oglądać Boga, lecz ich cierpienie pozbawione jest męki zmysłów” (n. 100). To milczenie o rzeczywistości czyśćca i konieczności modlitwy za zmarłych jest typowym przejawem modernistycznej redukcji wiary do doczesnego altruizmu.
Duchowy wymiar kryzysu
Przedstawiona historia ukazuje głębię apostazji współczesnego świata, która jest bezpośrednią konsekwencją odrzucenia prawdziwej Mszy Świętej. Jak nauczał papież św. Pius V w Quo primum: „Ofiara ołtarza jest źródłem wszelkiej łaski i ochroną przed zgubą” (14 VII 1570). Brak w tekście jakiejkolwiek wzmianki o:
- Możliwości sprawowania Najświętszej Ofiary w intencji dziecka
- Potrzebie błagania o miłosierdzie dla sprawców
- Konieczności zadośćuczynienia przez modlitwę i pokutę
świadczy o całkowitej degeneracji pseudo-duchowości posoborowej.
Konkluzja: konieczność powrotu do źródeł
Analizowany artykuł stanowi dramatyczne potwierdzenie tezy św. Piusa X zawartej w Pascendi dominici gregis: „Modernizm jest zbiornikiem wszystkich herezji” (8 IX 1907). Redukcja zbrodni aborcji do problemu prawnego, przemilczenie sakramentalnego wymiaru pokuty, ignorowanie społecznego panowania Chrystusa Króla – wszystko to dowodzi, że struktura posoborowa stała się narzędziem antyewangelizacji. Jedynie powrót do niezmiennej doktryny, liturgii i dyscypliny sprzed 1958 roku może przynieść prawdziwe uzdrowienie społeczeństwa pogrążonego w mrokach neo-pogaństwa.
Za artykułem:
Podał kobiecie środki poronne bez jej wiedzy. Pierwszy taki pozew w dziejach USA (opoka.org.pl)
Data artykułu: 13.08.2025