Pseudoliturgia za zmarłych pracowników Sekretariatu KEP w nowoczesnym stylu

Sekretarz Episkopatu organizuje modernistyczną pseudoliturgię za zmarłych współpracowników

Podziel się tym:

Portal Episkopat.pl relacjonuje, że bp Marek Marczak, sekretarz generalny Konferencji Episkopatu Polski, przewodniczył 4 listopada 2025 r. rzekomej Mszy Świętej za zmarłych pracowników Sekretariatu KEP. Podczas liturgii odczytano nazwiska byłych urzędników struktury posoborowej, w tym abp. Bronisława Dąbrowskiego, bp. Zygmunta Choromańskiego, bp. Tadeusza Pieronka oraz innych duchownych i świeckich współpracowników. W homilii hierarcha stwierdził, że „najważniejsze jest w twoim życiu to, do czego zmierzasz”, kwestionując jednocześnie, czy codzienna praca służy „dojrzewaniu do życia wiecznego”.


Naturalistyczna pseudoliturgia jako wyraz apostazji

Opisywane zgromadzenie to jawna profanacja pojęcia Mszy Świętej, gdyż:

„Msza Święta w intencji zmarłych pracowników Sekretariatu KEP jest tradycyjnie sprawowana w listopadzie”

Kościół katolicki naucza, że Missa est sacrificium crucis in cruento tantum modo differens (Msza jest ofiarą Krzyża różniącą się jedynie sposobem ofiarowania – Sobór Trydencki, Sesja XXII). Tymczasem opisana ceremonia pozbawiona jest:

  1. Wymiaru przebłagalnego – brak wzmianki o ofierze ekspiacyjnej za grzechy żywych i umarłych
  2. Modlitw za dusze w czyśćcu cierpiące – zastąpionych mglistym „podziękowaniem za życie”
  3. Katolickiej eschatologii – pominięto wymiar Sądu Ostatecznego i konieczności stanu łaski u uczestników

Bp Marczak w homilii demaskuje modernistyczną mentalność, pytając:

„Czy może ci to zastępuje dążenie do życia wiecznego?”

Nie mogąc wskazać pewnej drogi zbawienia, kwestionuje sam sens działań podejmowanych w strukturach przez siebie kierowanych. To logiczna konsekwencja herezji antropocentryzmu potępionej w Quas Primas Piusa XI: „Gdy Boga i Jezusa Chrystusa usunięto z praw i z państw […] zburzone zostały fundamenty pod tąż władzą”.

Kryzys władzy i legitymizacji

Wymienieni zmarli „sekretarze generalni Episkopatu” to:

  • Abp Bronisław Dąbrowski – główny negocjator porozumień z komunistami w latach 1956-1981, współodpowiedzialny za prześladowania katolików integralnych
  • Bp Zygmunt Choromański – uczestnik antysoboru Vaticanum II, sygnatariusz dokumentów narzucających posoborowe „reformy” w Polsce
  • Bp Tadeusz Pieronek – jawny progresista głoszący konieczność „dostosowania moralności do współczesności”

Modlitwa za tych duchownych w kontekście Novus Ordo Missae stanowi świętokradztwo podwójnego stopnia:
1. Ze względu na wątpliwą ważność ich święceń (po 1968 r.)
2. Z powodu braku rozeznania stanu łaski u zmarłych, co narusza kanon 1240 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r.

Teologiczne bankructwo homilii

Stwierdzenie hierarchy:

„Pan Jezus nam przypomina, że najważniejsze jest w twoim życiu to, do czego zmierzasz”

To czysty pelagianizm, sprzeczny z nauką św. Augustyna o łasce. Kościół zawsze nauczał, że „bez Mnie niczego nie możecie uczynić” (J 15,5), zaś gratia praeveniens (łaska uprzedzająca) jest niezbędna do wszelkiego działania nadprzyrodzonego.

Brakuje tu:

  • Wezwania do pokuty i zadośćuczynienia za grzechy
  • Ostrzeżenia przed sądem szczegółowym
  • Wskazania na konieczność przynależności do prawdziwego Kościoła do zbawienia (extra Ecclesiam nulla salus)

Strukturalna apostazja neo-Kościoła

Opisana uroczystość ujawnia systemowy charakter kryzysu w strukturach posoborowych:

  • Przemilczenie prawdy o czyśćcu – sprzeczne z konstytucją Benedictus Deus Benedykta XII (1336)
  • Redukcja Mszy do „tradycji listopadowej” – co stanowi jawne naruszenie kanonu 809 KPK 1917
  • Fałszywy ekumenizm w modlitwie za niekatolickich pracowników – potępiony w Mortalium Animos Piusa XI

Brak jakiejkolwiek wzmianki o:

  • Ofiarowaniu Mszy w intencji uwolnienia dusz od mąk czyśćcowych
  • Wymogu ważnej spowiedzi i stanu łaski u uczestników
  • Konieczności jedności z prawdziwym Kościołem katolickim

Historiozbawczy wymiar kryzysu

Wymienienie wśród modlących się o. Adama Schulza SJ (pierwszego rzecznika KEP) i ks. Wacława Rusinka SDB (konsultora ds. życia konsekrowanego) demaskuje perwersyjną logikę apostazji:

  • Schulz jako jezuita realizował program sekularyzacji katolicyzmu według wzorców Teilharda de Chardin
  • Rusink promował „odnowione” formy życia konsekrowanego, sprzeczne z konstytucją Conditae a Christo Leona XIII

Modlitwa za tych duchownych w rycie posoborowym to circulus vitiosus (błędne koło), gdzie:

  1. Fałszywi pasterze wprowadzają antyliturgię
  2. Antyliturgia rodzi fałszywą pobożność
  3. Fałszywa pobożność legitymizuje antyduszpasterstwo

Doktrynalna kontrpropozycja

Prawdziwy katolik w podobnej sytuacji postąpiłby zgodnie z nauczaniem św. Roberta Bellarmina: „Haeretici manifesti nec sunt orandi cum, nec pro ipsis” (Jawnych heretyków nie należy włączać do modlitw, ani modlić się za nich – De Controversiis, Tom III).

Należy:

  1. Sprawować Mszę trydencką z czarnymi ornatami
  2. Ofiarować ją w intencji nawrócenia żyjących apostatów
  3. Modlić się wyłącznie za zmarłych w łączności z Kościołem katolickim
  4. Publicznie potępić błędy głoszone przez zmarłych modernistów

Jak nauczał Pius XI w Quas Primas: „Państwo, jako będące źródłem wszystkich praw, jest obdarzone pewnym prawem nie ograniczonym przez żadne granice” (potępiona teza 39 Syllabusu Piusa IX). Tymczasem opisana ceremonia stanowi akt bałwochwalczego kultu państwa wyznaniowego, gdzie:

  • Urzędnicy zastępują kapłanów
  • Biurokracja wypiera łaskę
  • Prawa człowieka unieważniają Prawo Boże

Konkluzja: Duchowa pustynia posoborowia

Opisywany epizod obnaża totalne bankructwo doktrynalne struktury okupującej Watykan. Brak:

  • Modlitwy o uwolnienie dusz od mąk czyśćcowych
  • Wspominania o konieczności zadośćuczynienia za grzechy
  • Ostrzeżenia przed świętokradztwem niegodnego przystępowania do „komunii”

To potwierdza prawdę zawartą w Lamentabili sane exitu św. Piusa X: „Dogmaty, sakramenty i hierarchia […] są tylko interpretacją faktów religijnych, którą z dużym wysiłkiem wypracował sobie umysł ludzki” (potępiona teza 22).

Jedyną drogą powrotu jest odrzucenie całego dorobku posoborowego i powrót do depositum fidei (depozytu wiary) strzeżonego przez katolickich biskupów w łączności z prawowitym papieżem.


Za artykułem:
Sekretarz Generalny Episkopatu sprawował Mszę Świętą za zmarłych pracowników Sekretariatu KEP
  (episkopat.pl)
Data artykułu: 04.11.2025

Więcej polemik ze źródłem: episkopat.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.