Rezystencja katolicka w tradycyjnym kościele, kapłan modlący się przy ołtarzu z krzyżem, w otoczeniu witraży i świętych obrazów, wyraz głębokiej pobożności i pokory.

Posoborowa Iluzja Męczeństwa: Fałszywa Beatfikacja Abp. Profittlicha w Tallinnie

Podziel się tym:

Posoborowa Iluzja Męczeństwa: Fałszywa Beatfikacja Abp. Profittlicha w Tallinnie

Portal eKAI (14 sierpnia 2025) relacjonuje przygotowania do beatyfikacji arcybiskupa Eduarda Profittlicha SJ (1890–1942), która odbędzie się 6 września 2025 w Tallinnie pod przewodnictwem „kardynała” Christopha Schönborna jako wysłannika „papieża” Leona XIV. Ceremonia ma zakończyć się ekumeniczną modlitwą z przedstawicielami innych „wspólnot chrześcijańskich”. W wydarzeniu uczestniczyć mają przedstawiciele Konferencji Episkopatu Polski, w tym sekretarz generalny „biskup” Marek Marczak oraz rzecznik „o.” Leszek Gęsiak SJ.


Deformacja Pojęcia Męczeństwa w Służbie Rewolucji Posoborowej

Relacja pomija fundamentalną kwestię teologiczną: męczeństwo (martyrium) z definicji wymaga śmierci poniesionej z nienawiści do wiary katolickiej (Św. Tomasz z Akwinu, Summa Theologiae II-II, q. 124, a. 5). Tymczasem sam „biskup” Tallinna Philippe Jourdan przyznaje, że Profittlich „podzielił los wielu Estończyków” po sowieckiej okupacji – nie zaś z powodu prześladowania religijnego. Kanon 2100 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r. jednoznacznie stwierdza: „Do męczeństwa wymagane jest, aby śmierć była zadana z powodu nienawiści do wiary lub cnót chrześcijańskich”.

Wbrew tym zasadom, sekta posoborowa forsuje naturalistyczną narrację o „wierności sobie”, co stanowi jawną redukcję heroiczności cnót do psychologizującego humanitaryzmu. Jak trafnie diagnozował Św. Pius X w encyklice Pascendi Dominici Gregis: „Moderniści […] w miejsce męczenników Kościoła stawiają ludzi poświęcających się dla prawdy, jaką w danej chwili wyznają”.

Ekumeniczna Zdrada na Wolnościowym Placu

Szczególnie obrzydliwy jest opis końca „eucharystii”:

„wszystkie ofiary sowieckich deportacji zostaną uczczone na Placu Wolności przez ekumeniczną modlitwę z przedstawicielami Kościołów chrześcijańskich”

. To jawne pogwałcenie dekretu Świętego Oficjum z 1948 r., który pod karą ekskomuniki zabraniał udziału w nabożeństwach ekumenicznych.

Papież Pius XI w Mortalium Animos nie pozostawiał złudzeń: „Kościół katolicki jeden tylko zachował prawdziwy kult. To jest niezawodna zasada, że nie wolno nikomu w sprawach religii odstępować ani na włos od tego, co nakazał Chrystus Pan”. Tymczasem struktury okupujące Watykan organizują parodialog z heretykami na miejscu męczeństwa katolickiego hierarchy – co stanowi najwyższy stopień profanacji.

Hermeneutyka Zniknięcia: Gdzie Jest Nadprzyrodzoność?

Cała relacja operuje językiem biurokratyczno-propagandowym, gdzie:
1. Brak jakiegokolwiek odniesienia do stanu łaski uświęcającej beatyfikowanego
2. Pominięto konieczność cudów zatwierdzonych przez Kongregację Obrzędów (zlikwidowaną przez Montiniego w 1969 r.)
3. Relatywizuje się unikalność Najświętszej Ofiary poprzez zestawienie z heretyckimi rytuałami

Jak przypominał Papież Innocenty III w liście Maiores Ecclesiae causas: „Beatyfikacja jest aktem należnym wyłącznie Stolicy Apostolskiej i wymaga nieomylnego świadectwa o zbawieniu duszy kandydata”. Tymczasem neo kościół zastąpił teologię politycznym teatrem, gdzie „męczeństwo” staje się kartą przetargową w grze o laicką legitymizację.

Teologia Wygnania: Prawdziwi Katolicy Nie Uczestniczą w Bluźnierstwach

Udział „biskupa” Marczaka i „o.” Gęsiaka SJ w tym spektaklu potwierdza ich status formalnych współsprawców apostazji. Kanon 2314 KPK 1917 r. jasno określa: „Współpracujący z apostatami, heretykami lub schizmatykami w sprawach religijnych podlegają ekskomunice”.

Wierni katolicy muszą rozpoznać w tej ceremonii nie „znak nadziei”, lecz manifestację ohydy spustoszenia (Dn 9:27) i trwać przy Niepokalanej Marji, Królowej Męczenników, która jedyna zachowała wiarę integralną. Jak napominał Św. Hilary z Poitiers: „Nie ma komunii między światłością a ciemnością, między Chrystusem a Belialem” (De Trinitate).


Za artykułem:
6 September, 11:00 a.m.: Beatification of Archbishop Eduard Profittlich in Tallinn
  (episkopat.pl)
Data artykułu: 14.08.2025

Więcej polemik ze źródłem: episkopat.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

X (Twitter)
Visit Us
Follow Me
Śledź przez Email
RSS
Kopiuj link
URL has been copied successfully!
Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.