Biuro Prasowe Archidiecezji Krakowskiej relacjonuje kazanie abp. Marka Jędraszewskiego podczas centralnej procesji Bożego Ciała w Krakowie. Jędraszewski krytykuje podziały w społeczeństwie, wyszydzanie świętości i propagowanie antywartości, nawołując do powrotu do Chrystusa i prawdy. Przywołuje słowa Jana Pawła II o budowaniu jedności w oparciu o Ewangelię, miłość społeczną i Eucharystię. Mówi o potrzebie odnowy człowieka przez prawdę Ewangelii i miłość Eucharystyczną, odrzucającego ideologie naruszające godność człowieka i rodziny. Na koniec zachęca do rozważenia prawdy zawartej w zawołaniu „papieskim” Leona XIV.
Analiza Krytyczna Kazania „Abp” Jędraszewskiego w Kontekście Bożego Ciała
Kazanie wygłoszone przez „abp” Marka Jędraszewskiego podczas procesji Bożego Ciała w Krakowie, jak relacjonuje Biuro Prasowe Archidiecezji Krakowskiej, stanowi przykład pomieszania prawd wiary z błędami modernizmu, charakterystycznego dla posoborowego kościoła. Z perspektywy integralnej wiary katolickiej, wyznawanej przed rokiem 1958, konieczne jest poddanie tego kazania gruntownej krytyce.
Krytyka Ogólna
Już sam fakt, że kazanie wygłasza osoba pełniąca funkcję „arcybiskupa” w strukturach posoborowych, budzi poważne zastrzeżenia. Kościół katolicki, wierny Tradycji, stoi na stanowisku, że po publicznym odstępstwie od wiary katolickiej, hierarchia kościelna została zawłaszczona przez modernistów. Zatem, wszelkie nauki i działania osób takich jak Jędraszewski, należy traktować z najwyższą ostrożnością i poddawać wnikliwej analizie w świetle niezmiennej doktryny katolickiej.
Fałszywe Pojęcie Jedności
Jędraszewski przywołuje słowa Jana Pawła II o budowaniu trwałej jedności bez Chrystusa. „bez Chrystusa nie można budować trwałej jedności”. Jest to prawda, ale w kontekście posoborowym nabiera ona fałszywego znaczenia. Jedność, o której mówił Jan Paweł II, to jedność ekumeniczna, oparta na kompromisie z innymi religiami, a nie na wyznawaniu jednej, prawdziwej wiary katolickiej. Święty Paweł w Liście do Galatów (1, 8-9) przestrzega: „Ale choćbyśmy nawet my lub anioł z nieba głosił wam Ewangelię różną od tej, którą wam głosiliśmy – niech będzie przeklęty! Jak powiedzieliśmy przedtem, tak i teraz znowu mówię: Gdyby wam ktoś głosił Ewangelię różną od tej, którąście przyjęli – niech będzie przeklęty!”
Eucharystia Spoiwem Miłości Społecznej?
Arcybiskup zwraca uwagę na trzy warunki wskazane przez „papieża”, dzięki którym Polska będzie wspólnym domem. Po pierwsze „sumienia Polaków muszą być wypalone ogniem prawdy”, która znajduje swoje źródło w Ewangelii. Po drugie „Polacy muszą być ze sobą złączeni spoiwem miłości społecznej”, otwartej na troski i potrzeby każdego człowieka. Po trzecie „ta społeczna miłość będzie owocem miłości Boga, czyli będzie czerpała swe moce z Eucharystii”. Jest to niebezpieczne pomieszanie porządków. Eucharystia jest Najświętszym Sakramentem, źródłem łaski uświęcającej, a nie narzędziem budowania miłości społecznej. Miłość społeczna, choć ważna, jest jedynie skutkiem ubocznym życia w łasce uświęcającej, a nie celem samym w sobie. Jak naucza św. Tomasz z Akwinu w Sumie Teologicznej, celem Eucharystii jest zjednoczenie z Chrystusem i wzrost w łasce, a nie budowanie utopijnej wspólnoty.
Odnowiony Człowiek Według Modernistów
Jędraszewski mówi o odnowionym człowieku, który odrzuca ideologie naruszające godność kobiety, mężczyzny i rodziny. „Nowy porządek w Europie i w Polsce można zbudować jedynie na tym najmocniejszym fundamencie, jakim jest właśnie przez Eucharystię odnowiony człowiek – człowiek odnowiony przez prawdę Ewangelii i człowiek odnowiony przez miłość, którą jest Eucharystia”. Jednakże, w kontekście posoborowym, pojęcie „godności” zostało wypaczone i służy do usprawiedliwiania grzechów i herezji. Moderniści promują fałszywą koncepcję wolności, która prowadzi do moralnego relatywizmu i odrzucenia obiektywnych norm moralnych. Prawdziwa odnowa człowieka polega na powrocie do tradycyjnych wartości katolickich, na pokucie i nawróceniu, a nie na dostosowywaniu się do współczesnych trendów.
Leon XIV i Jego Zawołanie
Na koniec, Jędraszewski zachęca do rozważenia prawdy zawartej w zawołaniu „papieskim” Leona XIV „In Illo uno unum” – „W Nim jednym stanowimy jedno”. Jest to kolejny przykład manipulacji. Leon XIV jest antypapieżem, a jego zawołanie, choć brzmi pobożnie, służy do maskowania modernistycznych herezji. Prawdziwa jedność w Chrystusie polega na wyznawaniu tej samej wiary, przyjmowaniu tych samych sakramentów i poddaniu się władzy prawowitego papieża, a nie na iluzorycznej jedności ekumenicznej.
Podsumowanie
Kazanie „abp” Jędraszewskiego, choć zawiera elementy prawdy, jest przesiąknięte duchem modernizmu i ekumenizmu. Z perspektywy integralnej wiary katolickiej, należy je odrzucić jako niebezpieczne i zwodnicze. W obecnych czasach apostazji, wierni katolicy muszą trzymać się niezmiennej Tradycji i strzec się fałszywych nauczycieli, którzy pod pozorem pobożności głoszą herezje.
Za artykułem: Abp Jędraszewski: to czas, kiedy świętości są wyszydzane, a propagowane są antywartości
Data artykułu: 19.06.2025