Portal eKAI (7 listopada 2025) relacjonuje podpisanie zaktualizowanej Karty Ekumenicznej przez Radę Konferencji Biskupich Europy (CCEE) i Konferencję Kościołów Europejskich (KEK). „Kardynał” Jean-Claude Hollerich, wiceprzewodniczący CCEE, określa dokument jako „cierpliwy”, podkreślając konieczność „tchnięcia w niego życia” poprzez współpracę z młodzieżą i zaangażowanie w kwestie społeczne jak ekologia czy uchodźcy. „Papież” Leon XIV miał rzekomo wspierać tę inicjatywę, łącząc synodalność z ekumenizmem.
Naturalistyczna Redukcja Misji Kościoła
„Misją Kościoła jest głoszenie Ewangelii we współczesnym świecie” – stwierdza „kardynał” Hollerich.
To zdanie, pozornie niewinne, demaskuje całkowite odejście od nadprzyrodzonej misji Kościoła. Extra Ecclesiam nulla salus (poza Kościołem nie ma zbawienia) – przypomina Sobór Laterański IV (1215) i bulla Unam Sanctam Bonifacego VIII (1302). Tymczasem dokument redukuje Kościół do NGO głoszącego „zaangażowanie na rzecz pokoju, sprawiedliwości, stworzenia”, co Pius XI w Quas Primas potępił jako „zeświecczenie czasów obecnych, tzw. laicyzm, jego błędy i niecne usiłowania”.
Synodalność: Nowy Kult Demokracji w Kościele
Hollerich entuzjazmuje się, że „papież” Leon XIV połączył synodalność z ekumenizmem. Tymczasem synodus w tradycji katolickiej oznaczała zgromadzenie biskupów pod przewodnictwem papieża, a nie demokratyzacje doktryny. Św. Robert Bellarmin w De Conciliis ostrzegał: „Sobory nie mogą wprowadzać nowych dogmatów, lecz tylko strzec depozytu wiary”. Karta Ekumeniczna, jako „rezultat procesu synodalnego”, to narzędzie rewolucji przeciwko depositum fidei.
Ekumenizm: Zdrada Jedności pod Płaszczykiem Dialogu
Podpisanie Karty przez CCEE i KEK to akt apostazji wobec słów św. Piusa X: «Niech katolicy pamiętają, że nie wolno im współpracować z heretykami w stowarzyszeniach religijnych» (Dekret Świętego Oficjum, 1910). Pius XI w Mortalium Animos (1928) zakazał uczestnictwa w ruchu ekumenicznym, nazywając go „błędną opinią, która uważa, że wszystkie religie są mniej więcej dobre i godne pochwały”. Tymczasem KEK skupia 114 Kościołów protestanckich i prawosławnych – wspólnot jawnie schizmatyckich.
Technokracja Młodzieżowa jako Nowe Bałwochwalstwo
Hollerich wskazuje na „potencjał” w „nowych technologiach i angażowaniu młodych ludzi”, łącząc to z „dialogiem międzypokoleniowym”. To czysty naturalizm! Kiedyś młodzież uczono katechizmu, dziś – „etyki sztucznej inteligencji”. Pius XII w Humani Generis (1950) potępił „fałszywą filozofię, która uznaje tylko doświadczenie zmysłowe”, zaś św. Pius X w Pascendi ostrzegał przed modernistyczną redukcją wiary do „uczucia religijnego”.
Milczenie o Grzechu i Łasce
W całym tekście brak jakiejkolwiek wzmianki o: grzechu pierworodnym, konieczności chrztu, Eucharystii jako Ofierze, czy obowiązku nawrócenia heretyków. To strategiczne przemilczenie potwierdza diagnozę Piusa X: „Moderniści usuwają z religii wszelki element intelektualny” (Lamentabili, 1907). Gdy Hollerich mówi o „większej jedności chrześcijan” poprzez „wspólne zaangażowanie”, łamie kanon 1258 Kodeksu Prawa Kanonicznego (1917), zakazujący communicatio in sacris z heretykami.
Quo Vadis, Europo?
Karta Ekumeniczna to nie „dokument dialogu”, lecz manifest dechrystianizacji. Gdy europejskie „elity” dyskutują o „uchodźcach i ekologii”, katolicka Europa umiera. Pius XII w Radioprzemówieniu z 1953 r. wołał: „Czyż może być większa zdrada niż porzucenie Chrystusa Króla dla świeckich utopii?”. Hollerich i jemu podobni, odrzucając Regnum Christi, budują królestwo Antychrysta – globalną, bezdogmatyczną religię człowieka.
Za artykułem:
07 listopada 2025 | 03:00Kard. Hollerich: Karta Ekumeniczna musi teraz zostać wcielona w życie (ekai.pl)
Data artykułu: 07.11.2025








