Portal LifeSiteNews (7 listopada 2025) relacjonuje protest przeciw włoskiemu projektowi ustawy o wspomaganym samobójstwie, podczas którego na rzymskim Piazza del Popolo ustawiono 200 pustych wózków inwalidzkich z różowymi balonami. Akcja organizacji „ProVita & Famiglia” miała symbolizować potencjalne ofiary rozszerzenia prawa do eutanazji, z hasłem „Non mi uccidere” (Nie zabijaj mnie). Autor, Jonathon Van Maren, podkreśla sprzeciw środowisk osób niepełnosprawnych wobec podobnych inicjatyw w Wielkiej Brytanii, Kanadzie i Francji, wskazując na ignorowanie ich głosu przez władze. Artykuł pomija jednak fundamentalną prawdę: życie jest własnością Boga, a wszelkie próby jego zawłaszczenia przez człowieka stanowią zbrodnię przeciw Majestatowi Stwórcy.
Naturalistyczne zawężenie dramatu ludzkiego życia
Choć protestujący słusznie wskazują na niebezpieczeństwo „państwowej masakry chorych i samotnych”, ich argumentacja ogranicza się do świeckiego humanitaryzmu. Kardynał August Hlond ostrzegał: „Gdy się od Boga odwracają narody, wówczas następuje w nich rozkład sił duchowych, a w ślad za tym upadek moralny i społeczny”. Brak odniesienia do:
- Nadprzyrodzonego celu cierpienia jako zjednoczenia z Ofiarą Kalwarii
- Obowiązku przyjmowania sakramentów w godzinie śmierci
- Strachu przed Sądem Ostatecznym jako najskuteczniejszej bariery przeciw samobójstwu
„In a moment of suffering, I myself might think about death, but it is precisely then that society must help people live and not offer suicide as an escape from pain”
Decydentom potrzebna jest wiara, nie psychologia. Jak pisał Pius XII: „Stolica Apostolska nigdy nie uznawała i nie uzna prawa do zabicia niewinnej ludzkiej istoty” (Allocutio ad Unionem Catholicam Italicam obstetricum, 29 października 1951).
Prawo naturalne zdradzone przez modernistów
Włoski Trybunał Konstytucyjny w 2019 roku uznał zabójstwo pacjenta w „nieodwracalnym stanie” za bezkarne, łamiąc odwieczne zasady ius naturale (prawa naturalnego). To bezpośredni owiec dekady relatywizacji doktryny przez:
- Porzucenie encykliki Casti Connubii Piusa XI, która uczyła nienaruszalności życia
- Milczenie „duchowieństwa” wobec aborcji i eutanazji
- Fałszywą „wolność sumienia” głoszoną w dokumentach posoborowych
Bulla Quod aliquantum Piusa VI potępiała rewolucyjne „prawa człowieka” jako sprzeczne z prawem Bożym. Tymczasem komentowany artykuł walczy o „więcej praw” zamiast domagać się posłuszeństwa Regi saeculorum immortali (Królowi wieków nieśmiertelnemu).
Schizofrenia moralna współczesnych systemów
Paradoksalnie, te same rządy, które inwestują miliony w „dostępność dla niepełnosprawnych”, jednocześnie oferują im śmierć. To logiczna konsekwencja:
- Odrzucenia społecznego panowania Chrystusa Króla (encyklika Quas Primas Piusa XI)
- Kultu człowieka zamiast kultu Boga
- Redukcji miłosierdzia do technokratycznej „opieki paliatywnej”
Św. Alfons Liguori pouczał: „Ten, kto namawia do samobójstwa, staje się mordercą bardziej niż ten, kto podaje truciznę”. Tymczasem włoscy legislatorzy dyskutują nad legalizacją współudziału w samobójstwie, co Pius XII nazwał „zbrodnią przeciw ludzkości i Bogu”.
Milczenie neo-kościoła jako współwinnego
W tekście brakuje oskarżenia wobec struktur posoborowych, które przez dekady:
- Nie ekskomunikowały polityków głosujących za aborcją i eutanazją
- Zastąpiły naukę o grzechu śmiertelnym „dialogiem”
- Promowały fałszywe pojęcie „godności” oderwane od stanu łaski
Kanon 2350 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r. nakazywał odmówienie pogrzebu katolickiego samobójcom. Dziś „księża” błogosławią związki sodomitów. Ta apostazja otworzyła drogę cywilizacji śmierci.
Jedyna skuteczna odpowiedź: Restauracja Królestwa Chrystusowego
200 pustych wózków to mocny symbol, ale bez powrotu do:
- Publicznego uznania władzy Chrystusa nad narodami
- Prawa karnego opartego na Dekalogu
- Wykluczenia bluźnierców i morderców z życia publicznego
Jak pisał Pius XI: „Pokój Chrystusa w Królestwie Chrystusowym”. Wszelkie inne rozwiązania są li tylko łataniną tonącego okrętu modernizmu. Czas odrzucić iluzję „neutralności światopoglądowej” i przywrócić lex Christi (prawo Chrystusowe) jako fundament porządku społecznego.
Za artykułem:
Display of empty wheelchairs symbolizes disability community’s opposition to euthanasia (lifesitenews.com)
Data artykułu: 07.11.2025








